Raam isolatie tip

Met de camper naar de sneeuw!
Plaats reactie
DirkenAnneke
Berichten: 476
Lid geworden op: do 14 okt 2004, 23:00
Locatie: Schoonoord

Raam isolatie tip



Bericht door DirkenAnneke »

Ondanks dat de (dubbele) ramen aardig de kou tegen houden, vond ik toch dat er redelijk wat kou vanaf komt bij temperaturen onder nul.
Daarom heb ik een rol alu bubbeltjes isolatie bij de bouwmarkt gehaald, en stukken precies in de vorm van de ramen geknipt, zodanig dat zij precies achter de rolgordijnen passen. Tijdens de laatste wintersport (vorige week) was het comfort aanmerkelijk beter doordat er geheel geen kou val meer van de ramen kwam.
succes, Dirk
Carthago Chic C-line 5.0, Audi A3 cabrio, en BMW1200RT, zendamateur PH5D
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: raam isolatie tip



Bericht door Toon »

DirkenAnneke schreef:Ondanks dat de (dubbele) ramen aardig de kou tegen houden, vond ik toch dat er redelijk wat kou vanaf komt bij temperaturen onder nul.
Daarom heb ik een rol alu bubbeltjes isolatie bij de bouwmarkt gehaald, en stukken precies in de vorm van de ramen geknipt, zodanig dat zij precies achter de rolgordijnen passen. Tijdens de laatste wintersport (vorige week) was het comfort aanmerkelijk beter doordat er geheel geen kou val meer van de ramen kwam.
succes, Dirk
beter is om ze aan de buitenkant te monteren
krijg je minder condens binnen
blijft nl de kou buiten en niet net binnen tot de folie
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
DirkenAnneke
Berichten: 476
Lid geworden op: do 14 okt 2004, 23:00
Locatie: Schoonoord



Bericht door DirkenAnneke »

Toon,
Je hebt gelijk, echter gaat dit in de praktijk alleen op voor de cabine (voor en zij ruiten) ook ik heb hierbij isolatie aan de buitenzijde, echter bij de standaard campergedeelte ruiten zijn er nauwelijks mogelijkheden om ze aan de buiten zijde te bevestigen, vandaar mijn suggestie. Ik heb ook in de handel nog nergens isolatiedekens voor het campergedeelte kunnen ontdekken.
gr. Dirk
Carthago Chic C-line 5.0, Audi A3 cabrio, en BMW1200RT, zendamateur PH5D
Gebruikersavatar
noneku
Berichten: 1644
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 20:07
Locatie: Limburg



Bericht door noneku »

DirkenAnneke schreef: Ik heb ook in de handel nog nergens isolatiedekens voor het campergedeelte kunnen ontdekken.
Hoi,
Bedoel je voor de buitenkant voor en zijruit?
Wij hebben deze in Duitsland via internet besteld bij http://www.kantop-isomatten.de/main/main.html . Als je model er niet bijstaat kun je een mailtje sturen. Voor onze zijruit bij de zithoek hebben we zelf een mat gemaakt voor de buitenkant van zilvernoppenfolie, ducktape, zeilringen erin en daardoor zuignappen. Werkt perfekt.
Pas in Oberstdorf getest. Ook veel minder gas nodig.
Groetjes.
DirkenAnneke
Berichten: 476
Lid geworden op: do 14 okt 2004, 23:00
Locatie: Schoonoord



Bericht door DirkenAnneke »

Nee, niet voor de zij en voorruiten, daar zijn voor elk type auto genoeg isolatiematten voor te krijgen.
Maar voor alle diverse soorten ramen van het echte camper gedeelte zijn naar mijn ervaring geen standaard isolaten matten te krijgen, vandaar dat ik deze zelf heb gemaakt, en deze informatie op dit forum wil delen, omdat dit uit ervaring enorm veel voordeel opleverd.
gr. Dirk
Carthago Chic C-line 5.0, Audi A3 cabrio, en BMW1200RT, zendamateur PH5D
Liedwien
Berichten: 1010
Lid geworden op: zo 08 jun 2003, 0:21



Bericht door Liedwien »

DirkenAnneke schreef:Nee, niet voor de zij en voorruiten, daar zijn voor elk type auto genoeg isolatiematten voor te krijgen.
Maar voor alle diverse soorten ramen van het echte camper gedeelte zijn naar mijn ervaring geen standaard isolaten matten te krijgen, vandaar dat ik deze zelf heb gemaakt, en deze informatie op dit forum wil delen, omdat dit uit ervaring enorm veel voordeel opleverd.
gr. Dirk
Goeie tip Dirk. Wij gaan ze ook zo maken en dan hebben we ze bij de hand wanneer het nodig is. Bedankt!
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten



Bericht door Toon »

eigelijk vrij simpel
je neemt radiator folie
meet de maat van de raam
bv 60 cm tel daar ongeveer aan beide zijden 10 cm bij
krijg je dus een stuk van 80 cm
open de raam
vouw het er om en doe de raam dicht wordt het zogeklemd dat het niet wegzakt of kan flapperen in de windt
je kunt er natuurlijk ook aan de binnenkant een stukje elastiek aan maken om het tespannen maar hoe creatief ben je zelf om het te verbeteren
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
MarcLieve
Berichten: 279
Lid geworden op: za 30 aug 2003, 12:29
Locatie: Meerhout
Contacteer:



Bericht door MarcLieve »

Ik heb bij een tuincenter van die noppenfolie gekocht, 13mm dik, 2 euro, en deze geknipt zodat hij mooi past op de voorraam; Deze plaats ik onder mijn buitenisolatiemat en ik kan u enkel vertellen dat dit één van de goedkoopste en degelijkste oplossingen is geweest die ik ooit al kunnen maken heb voor mijn camper.
Ik ga nu tegen volgende winter een nieuwe folie halen zodat ook mijn zijramen mee bekleed worden, juist zoals met de gekocht buitenisolatie van meer dan 100 euro.
Opruimen is heel simpel, ik plooi ze mee op en berg ze samen met de buitenisolatie in een grote plastic zak.
En nog een tip, als je soms koude problemen hebt met andere ramen, bv als je tegen een raam slaapt, die toch koude uitstraalt in de winter, bevestig zulk een noppenfolie tegen het raam en de koudestraling is weg. Goed en spotgoedkoop en je ziet het nog geen eens.
Groetjes van Lieve en Marc,
Elnagh Sleek 595.
Egbert
Berichten: 96
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 1:52
Locatie: Oost Vlaanderen



Bericht door Egbert »

Toon schreef:eigelijk vrij simpel
je neemt radiator folie
meet de maat van de raam
bv 60 cm tel daar ongeveer aan beide zijden 10 cm bij
krijg je dus een stuk van 80 cm
open de raam
vouw het er om en doe de raam dicht wordt het zogeklemd dat het niet wegzakt of kan flapperen in de windt
je kunt er natuurlijk ook aan de binnenkant een stukje elastiek aan maken om het tespannen maar hoe creatief ben je zelf om het te verbeteren
Lijkt me goed idee,je plaatst ze aan de buitenkant neem ik aan.
Hoe is het dan met regen ed.geen vuile troep!!
Egbert
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten



Bericht door Toon »

Egbert schreef:
Toon schreef:eigelijk vrij simpel
je neemt radiator folie
meet de maat van de raam
bv 60 cm tel daar ongeveer aan beide zijden 10 cm bij
krijg je dus een stuk van 80 cm
open de raam
vouw het er om en doe de raam dicht wordt het zogeklemd dat het niet wegzakt of kan flapperen in de windt
je kunt er natuurlijk ook aan de binnenkant een stukje elastiek aan maken om het tespannen maar hoe creatief ben je zelf om het te verbeteren
Lijkt me goed idee,je plaatst ze aan de buitenkant neem ik aan.
Hoe is het dan met regen ed.geen vuile troep!!
Egbert
ja
het is folie :!:
nee
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rotec 590
Berichten: 6955
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 14:01
Locatie: dicht bij Nunspeet (20 jaar Spanje)
Contacteer:

Re: Raam isolatie tip



Bericht door Rotec 590 »

de camper ramen hebben toch ook ontluchtings gaten rondom?

Hier komt ook koude door.

Dit zelfde geld ook voor de dakramen.
neem de tijd als je in je camper rijdt!
Gebruikersavatar
Rotec 590
Berichten: 6955
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 14:01
Locatie: dicht bij Nunspeet (20 jaar Spanje)
Contacteer:



Bericht door Rotec 590 »

Het gaat hier om de camper ramen, niet om de cabine/auto ramen
neem de tijd als je in je camper rijdt!
Plaats reactie