Les nemen in Winterberg

Met de camper naar de sneeuw!
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19182
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Les nemen in Winterberg



Bericht door Aloys »

Ik vertrek morgen voor 2 dagen naar Winterberg, met mijn neefje. Ik had graag van te voren wat geregeld voor hem, snowboardhuur/les, maar dat is me niet gelukt (geen tel. nummers of antwoordapparaten etc.).

Iemand met nog wat tips over dit onderwerp? Waar moet je zijn, welke skischool, welke piste voor snowboardles?

Het plan is om morgenochtend eerst naar het ski-kantoortje te gaan achter de camping bij de bobbahn (richting Kahler Asten). Dat is tegenover de grote camperplaats buiten het stadje. Daar eerst maar eens informeren...
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Jeetje
Berichten: 1145
Lid geworden op: do 20 mei 2004, 21:49
Locatie: Abcoude



Bericht door Jeetje »

Winterberg is niet echt een uitdagends ski-gebied. De gemiddelde piste is daar net zo uitdagend als 'der Idiotenhügel' in de meeste skigebieden.

Geef 'm liever een les in een van de Nederlandse overdekte skibanen cadeau. Daar leert hij waarschijnlijk meer van dan het skiën en/of een les in Winterberg...
... it's better to burn out, than to fade away...
Gebruikersavatar
delchi
Berichten: 105
Lid geworden op: zo 18 jul 2004, 13:56
Locatie: zoetermeer
Contacteer:



Bericht door delchi »

hallo Aloys,

Ik wilde dat ik vroeger zo'n oom had die mij 2 dagen meenam op wintersport. Spannend in de camper en leren boarden op een echte helling op echte sneeuw. Spannend slapen in de camper en misschien buiten de deur een keertje eten met oom en tante. Lijkt mij een schitterende ervaring. Niet te vergelijken met een uurtje les op een overdekte skibaan.

groet Duco
groetjes van Duco en Ria

Vanaf november 2012 rijden we in een Challenger Prium XL
Liedwien
Berichten: 1010
Lid geworden op: zo 08 jun 2003, 0:21



Bericht door Liedwien »

delchi schreef:hallo Aloys,

Ik wilde dat ik vroeger zo'n oom had die mij 2 dagen meenam op wintersport. Spannend in de camper en leren boarden op een echte helling op echte sneeuw. Spannend slapen in de camper en misschien buiten de deur een keertje eten met oom en tante. Lijkt mij een schitterende ervaring. Niet te vergelijken met een uurtje les op een overdekte skibaan.

groet Duco
Helemaal mee eens!

Sorry Aloys, tips heb ik niet - bovendien ben je waarschijnlijk al weg - maar ik hoop wel dat jullie een paar heel leuke dagen hebben.
Gast



Bericht door Gast »

Pardon, waar kan je beter leren skieen/boarden dan in een gebied als willingen/winterberg. Van flauwe glijhellingen tot hellingen voor de gevordere skieer. Kunstbanen zijn zo niet goed om het te leren. De omgeving, de diepte,de sneeuw, niet te vergelijken.

Kan je eigenlijk lessen in winterberg ? eigenlijk niet eens op gelet.
Ammeraal
Berichten: 485
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 15:04
Locatie: Lathen Duitsland
Contacteer:



Bericht door Ammeraal »

Volgens mij bij de Brabander
Bekijk mijn site eens: http://www.onzelaikacamper.nl
En geef uw mening in het gastenboek
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19182
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:



Bericht door Aloys »

Hoi!

We zijn er weer en het was perfect! Snowboardles op maandag bleek niet zo eenvoudig, maar hij had al een keer een uurtje les gehad in Landgraaf, en wat leert zo'n 15-jarige snel :lol:

Rond 12.30 uur begonnen op de Kappe-piste achter de camping, mooi rustig, want ook met zo'n snowboard in een sleeplift moest 'ie nog leren. Dat ging aan het eind van de middag dus probleemloos, en de piste af, in één keer naar beneden, ook!

's Avonds gegeten bij El Torro, een steak-restaurant iets voorbij de Brabander. Overnacht hebben we op de parkeerplaats/camperplaats tegenover de camping. Stonden nog 4 Nederlanders, het is er niet druk deze week.

Het bleef trouwens maar sneeuwen, tussen maandagochtend en dinsdagavond is er bijna een meter bijgekomen (dus was ik blij dat ik het gebied weer uit was, op mijn zomerbandjes :lol: )

Dinsdagmorgen om 09.00 uur waren we de eersten op de piste. Alle pistes en liften uitgeprobeerd, met name de nummers 9, 10, 11 en 13. Maar ook alle 4-zits liften (er is nog een nieuwe bijgekomen). In totaal zo'n 3 kwartier rust gehad in 2 pauzes ("zullen we weer?" vrieg 'ie, toen ik mijn bak erwtensoep leeghad) en om 17.00 uur waren we de laatsten die de piste verlieten...

Na een snelle hap bij oom Donald bij de uitgang van Winterberg heb ik 'm rond 22.30 uur weer heelhuids afgeleverd thuis.
Winterberg is zo leuk, daar kun je maar beter geen reclame voor maken :lol:
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
goud
Berichten: 1408
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 12:14
Locatie: Lelystad
Contacteer:



Bericht door goud »

Aloys schreef:Hoi!

We zijn er weer en het was perfect! Snowboardles op maandag bleek niet zo eenvoudig, maar hij had al een keer een uurtje les gehad in Landgraaf, en wat leert zo'n 15-jarige snel :lol:

Rond 12.30 uur begonnen op de Kappe-piste achter de camping, mooi rustig, want ook met zo'n snowboard in een sleeplift moest 'ie nog leren. Dat ging aan het eind van de middag dus probleemloos, en de piste af, in één keer naar beneden, ook!

's Avonds gegeten bij El Torro, een steak-restaurant iets voorbij de Brabander. Overnacht hebben we op de parkeerplaats/camperplaats tegenover de camping. Stonden nog 4 Nederlanders, het is er niet druk deze week.

Het bleef trouwens maar sneeuwen, tussen maandagochtend en dinsdagavond is er bijna een meter bijgekomen (dus was ik blij dat ik het gebied weer uit was, op mijn zomerbandjes :lol: )

Dinsdagmorgen om 09.00 uur waren we de eersten op de piste. Alle pistes en liften uitgeprobeerd, met name de nummers 9, 10, 11 en 13. Maar ook alle 4-zits liften (er is nog een nieuwe bijgekomen). In totaal zo'n 3 kwartier rust gehad in 2 pauzes ("zullen we weer?" vrieg 'ie, toen ik mijn bak erwtensoep leeghad) en om 17.00 uur waren we de laatsten die de piste verlieten...

Na een snelle hap bij oom Donald bij de uitgang van Winterberg heb ik 'm rond 22.30 uur weer heelhuids afgeleverd thuis.
Winterberg is zo leuk, daar kun je maar beter geen reclame voor maken :lol:
goud
Berichten: 1408
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 12:14
Locatie: Lelystad
Contacteer:



Bericht door goud »

Wij zijn vandaag uit Oberhof terug gekomen. Veel wegen afgesloten. Konden niet meer langlaufen en skieen vanwege de sneeuwval. Werd ook afgeraden via de radio. Zijn gistermiddag alvast vertrokken. Toch nog een 19 Campers in Oberhof. Voor de rest was het grandioos daar. Redelijk wat Nederlanders. Voor ons de eerste maar zeker niet de laatste x daar.
Margolia
Gast



Bericht door Gast »

Hier een bericht van het neefje van Aloys:
jeetje schreef: Winterberg is niet echt een uitdagends ski-gebied. De gemiddelde piste is daar net zo uitdagend als 'der Idiotenhügel' in de meeste skigebieden.

Geef 'm liever een les in een van de Nederlandse overdekte skibanen cadeau. Daar leert hij waarschijnlijk meer van dan het skiën en/of een les in Winterberg...


Nou ik vond Winterberg geweldig. Je leert er heel snel, veel sneller dan op een indoorbaan. Als je uit de sleeplift knikkert kun je zo weer naar beneden om het nog een keer te proberen. Dat is bij een indoorbaan niet zo, daar sta je in een lange rij te wachten voordat je de sleeplift in kan. En je hebt er natuurlijk veel minder pistes dan in Winterberg.

delchi schreef:Ik wilde dat ik vroeger zo'n oom had die mij 2 dagen meenam op wintersport. Spannend in de camper en leren boarden op een echte helling op echte sneeuw. Spannend slapen in de camper en misschien buiten de deur een keertje eten met oom en tante. Lijkt mij een schitterende ervaring. Niet te vergelijken met een uurtje les op een overdekte skibaan.


Nu ik heb zo'n oom :D , en hij kan nog skieen ook.
Winterberg heeft vele flauwe en ook steile pistes. Als je begint is het fijn als je niet meteen bij een hele steile hoeft te beginnen. Je hebt er 21 pistes dus er is altijd wel wat voor beginners en gevordenen (Ik heb een zwarte piste daar zonder succes geprobeert)
Maar kortom het was geweldig daar en een hele ervaring als je nog nooit echt op wintersport bent geweest

Bedankt Aloys!!

Het Neefje van Aloys (Mark)
kleefmetmij
Berichten: 83
Lid geworden op: vr 23 jul 2004, 9:22
Locatie: Groningen (2bzuid)



Bericht door kleefmetmij »

wij gaan waarschijnlijk morgen vroeg (vanavond lijkt me een beetje onrealistisch...)
papa en ik samen :) papa gaat niet snowboarden of skieën, ik dus des te meer!!! :lol:

Echt vette zin in! Winterbergen is echt wel relaxt omdat je er lekker kan proberen, zoals mark (neefje van Aloys) al zei: het is wel lekker als je niet direct al te moeilijk hoeft... opzich heb ik niks tegen lekker steil en snoeihard naar beneden maar nu ik een beetje wil proberen te springen moet je daar wel een beetje een goeie piste voor hebben!!

laters, Folg.
Burp!
humok



Bericht door humok »

kleefmetmij schreef:wij gaan waarschijnlijk morgen vroeg (vanavond lijkt me een beetje onrealistisch...)
papa en ik samen :) papa gaat niet snowboarden of skieën, ik dus des te meer!!! :lol:

Echt vette zin in! Winterbergen is echt wel relaxt omdat je er lekker kan proberen, zoals mark (neefje van Aloys) al zei: het is wel lekker als je niet direct al te moeilijk hoeft... opzich heb ik niks tegen lekker steil en snoeihard naar beneden maar nu ik een beetje wil proberen te springen moet je daar wel een beetje een goeie piste voor hebben!!

laters, Folg.
Jammer dat wij er niet zijn want wat papa Erwald gaat doen zou ik ook gaan doen.
Maar Erwald we houden het tegoed.

Hugo
kleefmetmij
Berichten: 83
Lid geworden op: vr 23 jul 2004, 9:22
Locatie: Groningen (2bzuid)



Bericht door kleefmetmij »

huh wat ga je doen dan?! ook lui in de camper zitten en een beetje door winterberg strûnen?! (strûnen is ff voor de leek bij ons de benaming voor doelloos ergens rond slenteren!)

laters, Folg.
Burp!
boku
Berichten: 117
Lid geworden op: ma 16 jun 2003, 21:11
Locatie: Drachten



Bericht door boku »

Hugo,

er staat altijd wel wat onder de kurk.....

Groeten,
Erwald
"king of the road" met onze Frankia-Nissan
Plaats reactie