Vraag aan de forumgebruikers

Met de camper naar de sneeuw!
Joost
Berichten: 419
Lid geworden op: di 16 dec 2003, 20:18



Bericht door Joost »

Denk dat je het helaas niet erg lang zonder aggregaat volhoudt. Wij hebben 150 Watt aan panelen op het dak, maar die waren of van een ijslaag of van sneeuw voorzien en dan heb je er niets aan... en bij minimaal -20 snachts en net boven 0 over dag stond de kachel 24/24 aan. Na enige dagen heb je echt wel iet externe stroom nodig om het spul weer een beetje aan de gang te houden.

Btw, wij vebruiken op die manier ongeveer 50 liter LPG per week.

Joost
pieboon
Berichten: 464
Lid geworden op: do 20 nov 2003, 19:49
Locatie: dinteloord



Bericht door pieboon »

Hoi Moustache, hier ook even proberen. De aanhouder wint, dus jij ook.Alleen als we op wintersport gaan dan gaat het aggregaat mee, een 4 takt want een 2takt stinkt te veel en het is of er een brommer over de parking scheurt. Hij wordt alleen gebruikt als er geen andere middelen meer zijn. Ik heb 2 panelen van 55W op dak liggen die ik onder een hoek van 60Gr zet om een zo hoog mogelijk rendement van de panelen te pakken. Eens in de 5 dagen rijden we met de camper naar de watervul en loos plaats, daar ben ik ook zo vrij om de motor te laten draaien, al met al een half uurtje maar alle beetjes helpen. Als het paneel minder dan 12V aangeeft laten we het ding een uurtje of twee draaien, nooit sávonds.
Vriendelijke groet Piet.
Vriendelijke groet Piet.

de flair is vervangen door een Concorde concerto 780H
Plaats reactie