Oberhof

Met de camper naar de sneeuw!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
noneku
Berichten: 1644
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 20:07
Locatie: Limburg

Oberhof



Bericht door noneku »

Hoi,
Wij willen met carnaval eens niet naar Oberstdorf maar naar Oberhof in de buurt van Gotha. Ik heb even de zoekfunctie gebruikt en heb eigenlijk bijna alle informatie gevonden die ik zocht (genoeg stroomaansluitingen, bakker in de buurt, wandelroutes dichtbij e.d.) maar weet er iemand of er ook een supermarkt (tje) in de buurt is en worden er de wandelroutes ook "gebaand" na hevige sneeuw met zo'n spuitmachine?


Overigens bij Geiger in Oberstdorf kan men in 2005 reserveren ten tijde van de WM skikampioenschappen van 16-02 t.e.m. 27-2. Zie de pop up van http://www.wohnmobilstellplatz-oberstdorf.de
Groetjes.
Gebruikersavatar
Hymerb534
Berichten: 106
Lid geworden op: vr 15 aug 2003, 15:44
Locatie: Oude Tonge

Oberhof



Bericht door Hymerb534 »

Hoi,

Wij zijn vorig jaar in Oberhof geweest. En ja er zit ook een redelijke supermarkt in het dorp. (al is het geen mooie/frisse AH) Deze is heel goed aan te lopen. En de wandelpaden worden ook gebaand.
De beheerder van de camperplaats is een zeer vriendelijke man, alleen wat wij wel erg miste waren de goede voorzieningen van de fam Geiger in Oberstdorpf. Maar ja, je wilt ook wel eens ergens anders heen.

Groetjes en veel plezier,
Nicolette
Henk HFT
Berichten: 29
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 16:22
Locatie: Ugchelen

Re: Oberhof



Bericht door Henk HFT »

Hoi NONEKU,
Wij zijn afgelopen jaar naar OBERHOF (in het Thuringerwald) geweest.
Er lag 12 cm verse sneeuw. De wandelwegen en het dorp zijn goed te belopen, en er is een goede supermark. Ook is er een prachtig overdekt zwembad met buitenbad (het heeft toch wel iets te zwemmen en rondom een dik pak sneeuw te zien) Verder kun je er goed eten voor weinig geld
(nog DDR prijzen denk ik) op de camperplaats staat ook een grill (braatwurst) en een glúhwein hutje, waar het altijd gezellig druk is.
Verder zijn er heel veel langlaufloipes uitgezet, en kun je vanuit de camper direkt op de lange latten. Verder heeft het dorp een aantal springschansen en een rodel/bobsleebaan
groetjes Henk HFT
Gebruikersavatar
noneku
Berichten: 1644
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 20:07
Locatie: Limburg

Oberhof



Bericht door noneku »

Hoi,
Hardstikke bedankt voor de info. We gaan begin februari. Is inderdaad toch eens wat anders als Oberstdorf.
We zijn overigens net terug van weekend Goch, wordt geloof ik ook steeds drukker maar wel leuk.
Groetjes.
Plaats reactie