Wie weet een goede winter camping in Frankrijk?

Met de camper naar de sneeuw!
Plaats reactie
Bluesmobiel
Berichten: 1417
Lid geworden op: di 16 mar 2004, 20:33
Locatie: Utreg....mu statsie doar gebeurt van aallerhant

Wie weet een goede winter camping in Frankrijk?



Bericht door Bluesmobiel »

ik heb wat gezocht op de eerdere berichten maar kon niets vinden.
we willen gaan skien deze winter en dan bij voorkeur naar Frankrijk in een uitgebreid skigebied. We zoeken een winter camping. Bij voorkeur eentje die dicht bij de piste ligt.

Iemand tips voor ons?

Mvg

Ron
Elwood:
"It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses."
Jake:
".... HIT IT!"

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dorsthorst
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 20:55
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

wintercamping in Frankrijk.



Bericht door Dorsthorst »

Hallo,
Er zijn diverse wintercampings in Frankrijk. Als je naar het ski-gebied van Les Arcs wilt, dan kun je bijvoorbeeld in Bourg St Maurice op de camping Les Versoyen gaan staan.Prima camping met alles wat nodig is. Gemakkelijk bereikbaar, ook bij veel sneeuw. Voor het zelfde gebied maar dan hogerop in de bergen in Peisey-Nancroix camoing Les Lanchettes. Kleinere camping, beetje ouder, maar voldoet. Wil je skieen in La Plagne, dan zou ik de camping in Mountchavin-Les Coches bezoeken.
Kun je 'smorgens 600 mtr. lopen trap op naar de liften. Het gebied is iets minder sneeuwzeker als Les Arcs.(camping staat niet in campingboeken)
www.montchavin.com. Het ski-gbied van Port du Soleil is ook een optie.
Is ook iets minder ver rijden, maar ook iets minder sneeuwzeker omdat het lager is. Je moet maar eens kijken op de reisverhalen pagina op deze site onder wintersport, staat genoeg informatie. Of als je naar het absolute mekka van de ski-sport wilt, het du 3Vallee, in Les Menuires is een camperplaats, daar sta je midden op de ski-piste, vorig jaar skieden wij tot aan de camper deur. Maar dan moet je wel een eigen stroomvoorziening hebben. wc en water tappen kan wel.
Gr Louis
Gebruikersavatar
janschrik
Berichten: 6769
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 14:30
Locatie: Hoorn

Re: Wie weet een goede winter camping in Frankrijk?



Bericht door janschrik »

Bluesmobiel schreef:ik heb wat gezocht op de eerdere berichten maar kon niets vinden.
we willen gaan skien deze winter en dan bij voorkeur naar Frankrijk in een uitgebreid skigebied. We zoeken een winter camping. Bij voorkeur eentje die dicht bij de piste ligt.

Iemand tips voor ons?

Mvg

Ron
Pyreneeen, omgeving Le Monge/Gavernie zijn campings zat open in de winter en leuk skieen 8)
Knaus TI Sport 650 2007
kosmopoliet
Berichten: 168
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 21:27
Locatie: Wervershoof
Contacteer:



Bericht door kosmopoliet »

Ga eens in Samoen kijken,camping naast de lift en een prachtig gebied om te skiën.Je mag op het parkeerterrein bij de lift ook vrij staan met de camper.
Chiel.
Doe veel dingen met mate maar geniet volop.
Mijn reisverslagen staan op www.chieldegraaf.nl
Jan elkhuizen

Les gets, portes du soleil



Bericht door Jan elkhuizen »

Hoi, 2 jaar geleden in les gets geweest in de portes du soleil en gezein dat in les gets de lift op nog geen 100 meter vd camperplaatsen ligt, ik heb echter ook geen voorzieningen gezien zo als douche/toilet en stroom ed.

Ook weet ik niets vd kosten aldaar, wel een mooi groot (650 km piste) ski gebied


gr jan
hansbog

wintersport



Bericht door hansbog »

in les gets staat je vlak bij de lilt je betaalt 1eur per dag en langs de nabij gelegen weg is een waterzuil en de mogelijkheid om je vuilwater en je toilet te legen.wij komen daar jaarlijks als eerste stop.
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa



Bericht door Charles Franconi »

In Valloire kun je zowel op de camping staan als wild kamperen. Er is een sanitair station tegenover de camping. Op de camping zelf is alles pico bello. Vlakbij 150 km piste en het is een meer dan 100 jaar oud stadje.

Valloire ligt niet al te ver van Les Trois Vallees.
surfy
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 25 okt 2004, 18:46
Locatie: Berchem



Bericht door surfy »

Wij zijn vorig jaar naar La Clusaz geweest, zwembad en douches perfect, bus stopt voor de deur en is het ongeveer 5 minuten rijdennaar de skipisten, skiën kan je tot aan de camping. Het enige nadeel is dat hij ongeveer een 4 km van het dorpje is verwijderd, maar je kan steeds met de bus, die altijd gratis is. Of als je tegen de avond in het dorp stopt met skiën dan neem je gewoon de bus terug naar de camping. Zeer vrendelijke mensen. Tijdig reserveren is de boodschap.
2 jaar geleden zijn we dan naar Chatel geweest, ook zeer mooie caming, heel vriendelijk, goed gelegen en ook de bus stopt hier voor de deur. Enorm skigebied. Ik hoop dat je hiermee wat bent geholpen
Plaats reactie