Tap- en loospunten in Frankrijk

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Harrie van Til
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 20:43
Locatie: Ten Post

Tap- en loospunten in Frankrijk



Bericht door Harrie van Til »

:?: Over 2 weken naar Frankrijk met de camper. De bedoeling is om zoveel mogelijk de vrije camperplaatsen aan te doen ipv de campings. Vaak zijn dit ook plekken met een sanizuil. In Frankrijk veel verschillende types? Moet ik daar mijn maatregelen voor nemen, zoals verschillende aansluitingen voor slangen e.d. of volstaat de oude vertrouwde gieter?

Harrie van Til
chris_leonie
Berichten: 175
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 18:29
Locatie: Venhuizen
Contacteer:



Bericht door chris_leonie »

Gieter is altijd goed, of je moet 150 liter willen in nemen dan zou ik toch maar een slang mee nemen met een paar "Gardena" koppelingen.


Chris
There is no fun like CAMPER FUN !!!!!!!
Frankia RM630

http://www.grootslag.nl/

Afbeelding
Gebruikersavatar
de Guust
Berichten: 20645
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 2:47
Locatie: Thuis



Bericht door de Guust »

neem van Gardena de grijze schroefkoppelingen mee die je op het uiteinde van een kraan kunt draaien, in verschillende maten (er zijn er 3 of 4) als ik het goed heb, neem dan ook van Gardena die koppeling mee die je op gladde kranen kunt zetten (kranen waar geen schroefdraad op zit). Dat is een soort zwarte rubber kop met daar een slangeklem omheen, die kan je op die kraan duwen en de slangeklem aandraaien, dan kan je daar toch een slang aandoen.

Ik zou wel zorgen dat je altijd je eigen slang bij hebt en gebruikt. daar weet je van dat ie schoon is en bijvoorbeeld niet een of andere wazige er zijn toilet cassette mee schoon heeft gespoten aan de binnenkant. :!:

verder een gieter is makkelijk bij het vullen als je vlak bij een tappunt staat en een emmer om eventueel een klein deel van je afvalwater af te voeren naar de stortplaats. zodat je niet voor verrassingen komt te staan dat je ineens met een volle tank zit en je a la minuut moet gaan lossen.
Hier moet je jezelf overal mee kunnen redden.

Groeten Guust
gr de Guust
Als je aanmerkingen wil maken op mijn spelling kan je hier terecht
Gebruikersavatar
Wybo
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 22 jun 2003, 23:11
Locatie: Apeldoorn



Bericht door Wybo »

Ik heb altijd de meest gangbare Gardenakoppelingen bij me, ook die om op de kraan te draaien. Daar kom ik vrijwel altijd mee uit.
Ik heb slechts een keer de rubberen knelkoppeling van Gardena moeten gebruiken.

Veel plezier in Frankrijk

Wybo
jo&co
Berichten: 179
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:27
Locatie: Knokke-Heist (België)



Bericht door jo&co »

Hallo,
Neem ook voldoende geldstukken mee van €2, want zonder gepaste munt geen water!!!!
Groetjes, Jo.

We rijden met een Dethleffs A6881.
Johan
Berichten: 161
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:11
Locatie: Warga



Bericht door Johan »

jo&co schreef:Hallo,
Neem ook voldoende geldstukken mee van €2, want zonder gepaste munt geen water!!!!
Valt wel mee, 1 keer moesten we een jeton (munt) kopen bij de kroegbaas voor een paar euro om onze afvalwatertank en cassette te legen en water te tanken, 3 keer hebben we betaald voor toegang naar de camperplaats, waarbij je verder geen kosten meer had (afval, vers water, douche en elektrische aansluiting).
De meest gebruikte wateraansluiting is 3/4 schroefdraad en heel vaak hangt de slang al klaar, maar vergeet dan niet om te ontsmetten want sommige camperaars kijken niet zo nauw wat betreft de hygiëne, ze gebruiken diezelfde slang ook om hun cassette schoon te maken. :(
Laatst gewijzigd door Johan op zo 29 jun 2003, 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten,
Johan
Fiat/Dethleffs A6840

Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit. - Loesje
Liedwien
Berichten: 1010
Lid geworden op: zo 08 jun 2003, 0:21



Bericht door Liedwien »

Wat doe je dan om dat te ontsmetten?

Liedwien - absoluut beginnend camperaar die alles nog moet leren :?
Johan
Berichten: 161
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:11
Locatie: Warga



Bericht door Johan »

Liedwien schreef:Wat doe je dan om dat te ontsmetten?

Liedwien - absoluut beginnend camperaar die alles nog moet leren :?
Er zijn chloordoekjes te koop, merk weet ik zo gauw niet, maar daar maakte ik alles mee schoon.
Groeten,
Johan
Fiat/Dethleffs A6840

Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit. - Loesje
Ricky
Berichten: 177
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 14:59
Locatie: Eindhoven
Contacteer:



Bericht door Ricky »

Wij gebruiken geen eigen slangen
en ontsmetten doen we ook al niet! Wat een gedoe allemaal.
We gebruiken geen flessewater, maar drinken overal het plaatselijke water. Nooit ergens ziek van geweest.
Want stel: die slang is smerig, dan is die aan de binnenkant toch ook smerig, waar jij met je chloordoekjes niet kan komen?
Het allersmerigste zijn de handvaten van WC deuren! Nou heb ik wel eens zo'n flesje ontsmettende gel in mijn tas gehad, maar ik vergeet zoiets. Te lastig allemaal.
Trouwens: geld, wat door allerlei handen gaat: dat is ook erg vies hoor!
Vanmorgen gelezen dat kippevlees nog steeds onbetrouwbaar is: veel kans dat je er ziek van wordt. Eten we dan geen kippevlees meer?
Volgens mij zijn we met z'n allen zo langzamerhand veel te bang en misschien daardoor wel bevattelijker. Maar goed, ik spreek voor mezelf en wens iederen een schone reis!
Ric en Kees zijn blije rijders met een Rhein*Star van Hehn op een Ford Transit.
Gebruikersavatar
de Guust
Berichten: 20645
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 2:47
Locatie: Thuis



Bericht door de Guust »

Ricky schreef:Wij gebruiken geen eigen slangen
en ontsmetten doen we ook al niet! Wat een gedoe allemaal.
We gebruiken geen flessewater, maar drinken overal het plaatselijke water. Nooit ergens ziek van geweest.
Want stel: die slang is smerig, dan is die aan de binnenkant toch ook smerig, waar jij met je chloordoekjes niet kan komen?
Het allersmerigste zijn de handvaten van WC deuren! Nou heb ik wel eens zo'n flesje ontsmettende gel in mijn tas gehad, maar ik vergeet zoiets. Te lastig allemaal.
Trouwens: geld, wat door allerlei handen gaat: dat is ook erg vies hoor!
Vanmorgen gelezen dat kippevlees nog steeds onbetrouwbaar is: veel kans dat je er ziek van wordt. Eten we dan geen kippevlees meer?
Volgens mij zijn we met z'n allen zo langzamerhand veel te bang en misschien daardoor wel bevattelijker. Maar goed, ik spreek voor mezelf en wens iederen een schone reis!

ga een heel eind met je mee, alleen die eigen slang, ja dat doen wij wel.
iedere keer als we thuis komen die slang effe in een badje chloor, en schoon is ie weer.

maar op veel plaatsen zul je je eigen slang wel moeten gebruiken omdat er geen slang hangt, en je kan het moeilijk met je handen erin doen. dus is het wel handig dat je er een bij hebt.
Verder vindt ik de gedachte dat een of ander figuur daar zijn casettetoilet aan de binnenkant mee schoongespoten heeft nou niet bepaald een fijne, al is het het idee maar.

een beetje oppassen is nooit verkeerd.

groeten Guust
gr de Guust
Als je aanmerkingen wil maken op mijn spelling kan je hier terecht
JV
Berichten: 1289
Lid geworden op: za 07 jun 2003, 22:42
Locatie: Terneuzen

Tap-en Loospunten in Frankrijk



Bericht door JV »

Ook is het handig om ergen bij een VVV of waar ze ze verkopen een paar extra sanizuilmunten te kopen. Altijd handig als je ze in voorraad hebt als de verkooppunten gesloten- of ver uit de buurt zijn.

Groetjes, Jaap.
Burstner t605.
Opgezegd
Berichten: 7685
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:33

water innemen



Bericht door Opgezegd »

Wij gebruiken chloordoekjes om de slang te ontsmetten. We gebruiken zoveel mogelijk onze eigen waterslang, maar soms kan dat niet. Ook de kraan even laten lopen, zodat het water dat in de leidingen even doorgelopen is. Wij drinken overigens alleen flessenwater. Water ouder dan vier dagen is soms even slecht als bedorven melk, alleen zie je het niet. Ververs de tank dan ook regelmatig.
Natuurlijk zijn er ook waterfilters in de handel die zorgen dat je altijd goed drinkwater hebt. kijk maar op http://www.camperpunt.nl/waterfilters.htm
Martin
Ricky
Berichten: 177
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 14:59
Locatie: Eindhoven
Contacteer:



Bericht door Ricky »

Sorry hoor, maar ik blijf het allemaal overdreven vinden.
Iedere dag even de jerrycan onder het aanrecht opnieuw met schoon water vullen en klaar zijn we. {[Wat er in zat gaat in de grote tank, voor het wassen enzo.]}
En daar vullen we dan ook de flesjes mee, voor onderweg tijdens wandelen en fietsen. Nooit problemen gehad, ook niet in Frankrijk en Spanje ofzo.
Ric en Kees zijn blije rijders met een Rhein*Star van Hehn op een Ford Transit.
Sjef
Berichten: 1124
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 21:31
Locatie: Veghel

water innemen



Bericht door Sjef »

Sorry hoor maar ik wil toch wat liever luxer op vakantie als elke keer met die zware jerrycans te gaan sjouwen.
Plaats reactie