Huishoudaccu's

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
meijdoel
Berichten: 483
Lid geworden op: do 03 dec 2009, 20:28
Locatie: NB

Huishoudaccu's



Bericht door meijdoel »

Hallo beste Mensen

Ik heb een probleem met mijn huishoud accu's de camper staat momenteel in de staling en continu aan de stroom.
Nu ben ik naar de camper geweest met de multi meter om de conditie van de accu's eens te meten.
toen zag dat er maar een van de twee accu's mooi op 13.9 volt stond en de ander maar op ongeveer 5.6 volt .
Nu denk ik dat er maar een accu word bijgehouden door de druppellader van de camper ik heb vervolgens in de accu bak waar een Mobibitronic Waeco ECL-100R zit ik denk dat Dit het laden van de accu's moet regelen op dit kastje staat accu 1 en accu 2 ik meet op accu 2 dus maar 5.6 volt en op de andere ruim 13 volt nu is mijn vraag kan het zijn dat allen deze regelaar kapot is of dat ik nog iets meer moet vervangen.
trappist
Berichten: 185
Lid geworden op: do 25 mei 2006, 11:12
Locatie: eindhoven

Re: Huishoudaccu's



Bericht door trappist »

in afwachting van andere antwoorden, (mijn startaccu+2HH-accus stonden 3 weken geleden allemaal plat met de camper aan de stroom, dus ik heb een soortgelijk probleem), zou ik de accu's afzonderlijk aan een lader zetten, want het kan natuurlijk ook zijn dat er een accu naar zijn grootje is...
bij mij is overigens accu1 de startaccu en accu2 de beide HH-accu's, de lader is hier een Calira, dus ik ken die Waeco niet.
Weinsberg 670MQ
archimedes
Berichten: 827
Lid geworden op: ma 14 dec 2009, 23:16

Re: Huishoudaccu's



Bericht door archimedes »

ECL 100


WAECO has developed a charging current distributor with under-voltage protection specifically for the EC-2500-AC/DC and EC-3000-AC/DC systems (mobile and stationary operation). With its assistance the air conditioner can be optimally integrated into the vehicle's energy management. It regulates the current distribution between the starter battery, supply battery and the alternator. At the same time it prevents an overload of battery or board electronics ensuring that all related functions are safely maintained. In case of under-voltage it turns off the air conditioner to prevent a discharge of the starter battery.

Kan het dat je starter batterij niet wordt bijgeladen en dat je daar via de radio de klok of wat anders met een continu verbruik zit. Meet op de electrodes van de accus

Grts
Archie
Gebruikersavatar
meijdoel
Berichten: 483
Lid geworden op: do 03 dec 2009, 20:28
Locatie: NB

Re: Huishoudaccu's



Bericht door meijdoel »

Dus als ik het goed begrijp. ligt het probleem meer dat motor lang niet heeft gelopen en om dat de camper eigenlijk alleen maar aan de paal heeft gestaan. is deze ene hh accu te lang zonder stroom gestaan en er toch een verbruiker op deze accu heeft gezeten. dus moet ik deze accu nu met een externe lader laden. want de ander hh accu en en de start accu word wel door camper druppel lader bij gehouden en is er dan toch misschien niets kapot?
trappist
Berichten: 185
Lid geworden op: do 25 mei 2006, 11:12
Locatie: eindhoven

Re: Huishoudaccu's



Bericht door trappist »

als een accu aan een lader staat en je meet niet iets wat in de buurt van 12v ligt, dan is of de accu of de lader defect... of een zekering als je geluk hebt...
maar ik moet bekennen dat ik in deze wereld ook niet echt thuis ben.
Weinsberg 670MQ
Plaats reactie