Oyster Vision of Oyster Digital?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
adriano
Berichten: 24
Lid geworden op: za 20 okt 2007, 14:37
Locatie: Haarsteeg

tv ontvangst op Sicilië en uiterste zuiden van Spanje en Por



Bericht door adriano »

Ik val er even tussen, omdat mijn vraag dit onderwerp raakt. Heeft er iemand ervaring met het gebruik van de Oyster 65 CI Skew in het uiterste zuiden van Italië en Spanje/Portugal. Kun je hier met een 65 schotel volstaan of is een 85 schotel noodzakelijk. Zo'n grote lijkt mij zo'n windvanger.[/b]
Dantara
Berichten: 86
Lid geworden op: do 14 jun 2007, 19:21

oyster



Bericht door Dantara »

hallo ik heb eventuweel wel intressen in de oude schotel als u hem toch wil inruilen op een nieuwe. :?:
adriano
Berichten: 24
Lid geworden op: za 20 okt 2007, 14:37
Locatie: Haarsteeg

schotel



Bericht door adriano »

Sorry, maar ik had tot nu toe nog geen schotel.
Adriano
Gebruikersavatar
afred
Berichten: 809
Lid geworden op: do 20 nov 2003, 16:55
Locatie: Delft



Bericht door afred »

ik heb er een dreambox aanhangen die kan wel de schotel sturen maar waarschijnlijk niet de skew , dus die enkele keer doe ik dat wel met de hand.
Dat is intresant :o gaat dit buiten de besturing van Oyster?
afred.
Aad en An Dethleffs T6501 en Lucky onze collie.
Gebruikersavatar
cobes
Berichten: 8059
Lid geworden op: vr 23 jun 2006, 13:02
Locatie: El Mudamiento



Bericht door cobes »

ja hoor de Dreambox kan de schotel alle hoeken van het heelal laten zien, Dreambox heeft de juiste instellingen voor het aansturen van de schotel.

ik heb er een Dreambox 600 inzitten maar een 800 met HD tv moet het ook kunnen. Dreambox doet het in huis op 220Volt en onderweg op 12Volt , lekker makkelijk.
het voordeel van deze constructie vind ik dat als er iets niet werkt je heel snel kan zien waar het probleem zit
Groet Cobes.
___________

ik heb een Rapido V68 met 140 pk
Afbeelding .
temperatuur rond mijn huis
Gebruikersavatar
afred
Berichten: 809
Lid geworden op: do 20 nov 2003, 16:55
Locatie: Delft



Bericht door afred »

Cobes,
Hoe zit het met de aansturing van de motor, is de aansluiting identiek als op de Oyster?
afred
Aad en An Dethleffs T6501 en Lucky onze collie.
Gebruikersavatar
cobes
Berichten: 8059
Lid geworden op: vr 23 jun 2006, 13:02
Locatie: El Mudamiento



Bericht door cobes »

gewoon de dreambox aansluiten als elke andere receiver.
dan moet je zorgen dat de instellingen voor motor aansturing in de dreambox goed komen te staan.
ik heb hem zo in gesteld dat hij de 4 voorkeuzes van de oyster gewoon mee pakt maar kan ook zo worden ingesteld dat hij alle sats pakt.
Groet Cobes.
___________

ik heb een Rapido V68 met 140 pk
Afbeelding .
temperatuur rond mijn huis
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 1901
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:53
Locatie: Purmerend
Contacteer:



Bericht door Rob66 »

Het aansturen van de Oyster zodat hij naar andere satellieten gaat draaien wordt door het DiSEqC protocol bepaalt.
Nu heeft, tegenwoordig iedere ontvanger dit protocol aan boord.
Je moet het alleen even aktiveren en instellen in het menu van de ontvanger.
Helaas is het aansturen van de Skew alleen mogelijk met de originele Digital CI ontvanger.
Ook een bestaande Oyster Digital Ci is niet zomaar om te bouwen. Dit zal in de fabriek moeten gebeuren.
Voorheen Worldwide Satellite; Verkocht en monteerde satellietontvangers, schotels, LED tv's, airco's, zonnepanelen, omvormers etc. voor campers en caravans. Vele jaren ervaring. www.wwsat.nl
Sponsor van de Campersite.nl
marc98
Berichten: 52
Lid geworden op: za 25 jul 2009, 22:25



Bericht door marc98 »

Hallo forumleden,

Ik reageer nog een keer op dit onderwerp. Ik zit met het volgende probleempje en ik weet niet (meer) hoe het opgelost moet worden.

Ik heb een oyster volautomaat (zonder ontvanger). Daaraan gekoppelt een dreambox 500. In het verlden was het zo dat wanneer ik de dreambox de opdracht gaf om naar de hotbird te kijken dat de schotel dit automatisch deed, zonder aan de instellingen van de schotel te komen.

Moest er weer naar de astra worden gekeken , dan ging dit ook automatisch.

Ik heb vanmiddag de hele middag liggen stoeien met de instellingen , maar ik krijg het niet voor elkaar. Elke keer moet ik de schotel de opdracht geven om naar een andere sateliet te kijken

Ik denk dat ik de instellingen van de dreambox 500 niet goed heb staan.

Wie kan mij verder helpen

mvg Marc
Born to be wild
Gebruikersavatar
cobes
Berichten: 8059
Lid geworden op: vr 23 jun 2006, 13:02
Locatie: El Mudamiento



Bericht door cobes »

oke marc
de oyster kan maar 4 zenders volgen van de dreambox, en dat zijn de 4 voorkeurzenders dus meer hoef je er in de dreambox ook niet aan te geven,
maar je moet er wel op letten dat de volgorde van die 4 zenders in je dreambox gelijk is aan de volgorde van je voorkeur zenders dus:
Oyster
1. astra 1
2. astra 3
3. hotbird
4. hispasat

dreambox
1. astra 1
2. astra 3
3. hotbird
4. hispasat


dus presies gelijk anders gaat het niet werken, en eigenlijk altijd eerst terug schakelen naar astra 1 en dan pas de schotel naar beneden, dan weet je zeker dat hij ook weer goed op komt, want anders wil hij nog wel eens in de war raken.
Groet Cobes.
___________

ik heb een Rapido V68 met 140 pk
Afbeelding .
temperatuur rond mijn huis
marc98
Berichten: 52
Lid geworden op: za 25 jul 2009, 22:25



Bericht door marc98 »

Dank je cobes,

zal het dit morgen of anders dit weekend uitproberen.


mvg marc
Born to be wild
Gebruikersavatar
afred
Berichten: 809
Lid geworden op: do 20 nov 2003, 16:55
Locatie: Delft



Bericht door afred »

Anders zet je er een duo LNB op b.v astra /Hotbird, dan de schotel afstemmen op de hotbird, en walla beeld op de astra en de horbird.
afred.
Aad en An Dethleffs T6501 en Lucky onze collie.
marc98
Berichten: 52
Lid geworden op: za 25 jul 2009, 22:25



Bericht door marc98 »

Hoi Alfred,

Ik snap de oplossing. Thuis werkt ik ook met een duo.
Maar afgelopen seizoen werkte het wel. Ik heb de camper vervolgens in de mottenballen gepakt deze winter , en toen ik hem gisteren weer wakker heb gemaakt , werkte het niet meer zoals het voorheen werkte.

Omdat ik de ontvanger tijdelijk had gebruikt thuis, denk ik dat ik het een en ander heb veranderd zonder dat ik in de gaten had dat dit gevolgen had voor de camper.

mvg marc
Born to be wild
marc98
Berichten: 52
Lid geworden op: za 25 jul 2009, 22:25



Bericht door marc98 »

cobes , ik heb toch nog een vraagje,

je spreekt over voorkeurzenders , bedoel je nu echt voorkeurzenders of bedoelde je de satelieten voorkeur ?.

ik heb even gekeken in het boekje naar voorkeurzenders in het boekje , maar kon er eigenlijk niet op vinden

mvg marc
Born to be wild
Plaats reactie