Fiat Ducato 2.8JTD: motorsteunen, werkplaatshandboek

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
J. van Weert
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 30 mei 2003, 22:48
Locatie: Heerenveen



Bericht door J. van Weert »

@Kroppie: scherpe blik! Eerlijk gezegd was het mij niet direct opgevallen en was ik er in mijn ijver van uit gegaan dat het over hetzelfde model ging. Er zullen inderdaad wel de nodige verschillen zijn en ik heb het vermoeden dat het bij de J5 allemaal wat gemakkelijker zal gaan. Hoe nieuwer de auto, des te minder ruimte er onder de motorkap is, zal ik maar zeggen. Met dank voor je opmerking.

Nog even wat anders: het model wat ik rijd is blijkbaar een mengelmoesje, het is nog het 'oude' model qua bouw, maar motorisch gezien (met de bijbehorende kabelboom (deels!) en electronica) al voorzien van de nieuwigheden van z'n opvolger. Ws. is dit ook de reden dat er (nog?) geen handboek is waar deze serie in beschreven wordt. Ik zal het dus in de toekomst vermoedelijk met twee handboeken moeten doen ....

Groeten,

Jan.
Ducato '01 zelfbouw
Kitcar: citroen (Ami) Patron 1977
J. van Weert
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 30 mei 2003, 22:48
Locatie: Heerenveen



Bericht door J. van Weert »

@volvop31: is je cd al binnen? ....

Ik had vanavond de linkersteun zullen plaatsen, echter is die steun momenteel niet te leveren, hij staat zogezegd in 'back-order'. Eerst maar even de oude steun teruggeplaatst. Ik wacht maar even af. Blijkbaar is zo'n steun in het geheel niet courant...
Ducato '01 zelfbouw
Kitcar: citroen (Ami) Patron 1977
volvop31
Berichten: 530
Lid geworden op: vr 18 mar 2005, 8:43



Bericht door volvop31 »

De CD is onderweg....
Verslaafd aan Griekenland !
Ook nog na Marokko...
En na Turkije!
Maar overwinteren in de Algarve!
volvop31
Berichten: 530
Lid geworden op: vr 18 mar 2005, 8:43



Bericht door volvop31 »

CD ontvangen! :D
Er staat wel interessante info in doch voor de 2.8JTD is enkel het type 244 beschreven, de onze is een 230. Hopelijk zijn er niet te veel verschillen.
Verslaafd aan Griekenland !
Ook nog na Marokko...
En na Turkije!
Maar overwinteren in de Algarve!
J. van Weert
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 30 mei 2003, 22:48
Locatie: Heerenveen



Bericht door J. van Weert »

@ volvop31:

Mooi dat je de cd hebt ontvangen. Nu zegt mij 'type 244' niet zoveel, misschien kun je mij vertellen om welk bouwjaar (of bouwjaren) het gaat.
Welke modellen (uit welke bouwjaren) worden trouwens in de cd beschreven?

Je hebt de cd trouwens sneller dan ik mijn motorsteun, die staat nog steeds in back-order.
Ducato '01 zelfbouw
Kitcar: citroen (Ami) Patron 1977
volvop31
Berichten: 530
Lid geworden op: vr 18 mar 2005, 8:43



Bericht door volvop31 »

Onze Ducato is van eind 2001 (230). De 244 kwam vanaf 2002. Deze cijfers vind je terug in het chassisnummer (de eerste cijfers).
Op de CD vind ik enkel de 244.(2.8JTD)
Verslaafd aan Griekenland !
Ook nog na Marokko...
En na Turkije!
Maar overwinteren in de Algarve!
J. van Weert
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 30 mei 2003, 22:48
Locatie: Heerenveen



Bericht door J. van Weert »

Dankje, duidelijk. Blijk ik (ook) een type 230 te hebben .. echter gekocht in 2002, dus het laatste model uit die serie en zeer waarschijnlijk een mengelmoes met het volgende model. Ik denk dat ik die cd maar eens ga proberen.

@ volvop31: Dank voor je moeite.
Ducato '01 zelfbouw
Kitcar: citroen (Ami) Patron 1977
volvop31
Berichten: 530
Lid geworden op: vr 18 mar 2005, 8:43



Bericht door volvop31 »

Wij hebben onze ook gekocht in februari 2002, maar hij verliet de Fiat-fabriek in 2001.
Verslaafd aan Griekenland !
Ook nog na Marokko...
En na Turkije!
Maar overwinteren in de Algarve!
J. van Weert
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 30 mei 2003, 22:48
Locatie: Heerenveen



Bericht door J. van Weert »

Deze is gekocht in sept. 2002. Was een beetje een 'winkeldochter' want het nieuwe model stond al in showroom vanaf april 2002 en deze (met nog een aantal andere) stond nog in de handelsvoorraad en die oude modellen moesten ze nog kwijt. Omdat ik ook een Ford op het oog had is dat een leuk onderhandelingstraject geworden. De heren verkopers bleven maar tegen elkaar opbieden, was op zich wel heel leuk (voor mij).

Maar goed, die van mij kan dus ook heel goed uit 2001 komen. Daar ben ik nog niet precies achter. Afgaande op de verhalen van de monteurs bij Cosmo zou het één van de laatsten van die serie zijn.
Ducato '01 zelfbouw
Kitcar: citroen (Ami) Patron 1977
Plaats reactie