|
www.camperforum.nl Welkom in het forum van de Campersite
|  |
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Is er interesse voor een standaard brief om als camperaars ons bezwaar te maken tegen de kilometerheffing? |
| Ja, ik maak mij zorgen of na de invoering van de kilometerheffing het rijden met mijn kampeerauto vele malen duurder wordt dan in de huidige situatie |
|
75% |
[ 139 ] |
| Nee, laat maar komen die kilometerheffing! |
|
21% |
[ 39 ] |
| Zo'n brief heb ik niet nodig. Ik laat mij wel horen bij de betrokken partijen en organisaties. |
|
2% |
[ 5 ] |
|
| Totaal aantal stemmen : 183 |
|
| Auteur |
Bericht |
BOKKIE

Geregistreerd op: 21 Sep 2003 Berichten: 156 Woonplaats: Drachten (FRL)
|
Geplaatst: Do 19 Nov 2009, 17:11 Onderwerp: HERSENSPINSEL |
|
|
CAMPERAARS,
Weer zo een hersenspinsel van een van onze corrupte ambtenaren in Den Haag. Wat kost dat een geld, heel veel nieuwe infrastructuur, NOG MEER protalen en zaken langs/over de weg, kastjes in de auto waaraan een ZEER zware straf hangt als het defect raakt, en geloof mij het kastje RAAKT defect, het is electronica en het kan dus kapot. Tegenwoordig is alles zo gemaakt dat het na twee jaar defect is.
Vervolgens het versturen van 8 miljoen accept giro kaarten, wat kost dat wel niet?
Het GEBRUIKERS geld bij de benzine of diesel is veel goedkoper en EERLIJKER de verbruiker betaald, scheelt in ieder geval DRIE MILJARD. De terugkerende kosten worden zeker te weten minder.
GEEN ELEKTRONISCHE KILOMETER HEFFING CAMIEL!
STEEL NIET, DE STAAT DULDT GEEN CONCURRENTIE!
Haije. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Ruttentuttels

|
Geplaatst: Do 19 Nov 2009, 17:16 Onderwerp: |
|
|
http://kilometerheffing-nee.nl/
Er is al een petitie alleen niet specifiek voor camperaars _________________ Groetjes van de Ruttentuttels
Lekker van het leven genietend nu het nog kan!
Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat.
Een middelvinger in het verkeer duidt op niet wereldbekend zijn.... |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Blauwe bus

Geregistreerd op: 01 Aug 2009 Berichten: 152 Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam
|
Geplaatst: Do 19 Nov 2009, 18:07 Onderwerp: |
|
|
Het maakt niet uit wat, of wie er in den Haag komt te zitten, ze hebben allemaal geld nodig.
Alleen vrees ik er voor dat wij zeker in de overgangsfase de hoofdprijs gaan betalen, dan komt er namelijk via alle mogelijke manieren die worden aangedragen geld binnen.
Het vreemde is dat de provincie Zuid Holland , die nu bijna eens zoveel aan opcenten ontvangt als dat wij in Groningen zouden wonen daar ook in die periode dubbel van mee profiteert, en dat is natuurlijk mooi meegenomen.
Men kan dan zeker weer een gokje wagen met listige beleggingen welke indertijd onder het bewind van mevrouw Leemhuis-Stout miljoenen hebben gekost.
En dat terwijl wij in de provincie wonen welke het dichtst bevolkt is, waar de meeste wegen van het Rijk zijn, in dat geval zouden wij zeker niet het dubbele moeten betalen als bijvoorbeeld inwoners van de provincie Groningen .
Het komt er op neer dat wij, hoe wij ons ook verplaatsen, (al gaan wij kruipen) meer gaan betalen als nu.
Ewoud _________________ Waar je vooruit in kan, kan je ook achteruit uit.
http://home.kpn.nl/~ewoud05/ |
|
| Terug naar boven |
|
 |
cobes

Geregistreerd op: 23 Jun 2006 Berichten: 3753 Woonplaats: Ermerstrand
|
Geplaatst: Do 19 Nov 2009, 18:16 Onderwerp: |
|
|
| Ruttentuttels schreef: |
Er is al een petitie alleen niet specifiek voor camperaars |
done.  _________________ Groet Cobes.
| Terug naar boven |
|
 |
Ruttentuttels

|
Geplaatst: Do 19 Nov 2009, 18:21 Onderwerp: |
|
|
| cobes schreef: |
| Ruttentuttels schreef: |
Er is al een petitie alleen niet specifiek voor camperaars |
done.  |
Had ik ook al gedaan  _________________ Groetjes van de Ruttentuttels
|
| Terug naar boven |
|
 |
traveller630

Geregistreerd op: 23 Feb 2005 Berichten: 5296 Woonplaats: rotterdam, zuid-holland, nederland, europa, enz.....
|
Geplaatst: Do 19 Nov 2009, 18:35 Onderwerp: |
|
|
De oplossing is als het tussen de regels doorlees, dus een groot aantal 'slaap'ambtenaren op non actief zetten.... (wel even per brief melden anders hebben ze het zelf niet door...
We leven in een overgereguleerd land, waar te veel hoog opgeleiden weinig tot niet presteren, maar elkaar wel van de ene advies groep naar het andere comiteetje sturen...
Intern, dan weer extern, maar meestal overbetaald.
Dure onderzoeken die in archiefladen verdwijnen en dat terwijl het elke keer niet lukt om een begroting en een bestek van een aannemer te begrijpen.........
Onderzoeken die precies het beoogde resultaat hebben....en dat terwijl de burger deze kennis niet heeft of niet kan betalen.....
Mijn voorstel is dus het ambtenaren apparaat halveren, ik vraag me af, zullen we het merken........? _________________
Hymer B574 -- 2,8 iDTD - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - Sommige hebben een duur horloge.................ik heb liever de tijd - - - - - - - - - - - - |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Ruttentuttels

|
Geplaatst: Do 19 Nov 2009, 18:42 Onderwerp: |
|
|
| traveller630 schreef: |
Mijn voorstel is dus het ambtenaren apparaat halveren, ik vraag me af, zullen we het merken........? |
Denk het niet  _________________ Groetjes van de Ruttentuttels
|
| Terug naar boven |
|
 |
cobes

Geregistreerd op: 23 Jun 2006 Berichten: 3753 Woonplaats: Ermerstrand
|
Geplaatst: Do 19 Nov 2009, 19:44 Onderwerp: |
|
|
de minister van financiën zou niet begrijpen waarom er aan het eind van het jaar zoveel geld over was  _________________ Groet Cobes.
| Terug naar boven |
|
 |
Miles
|
Geplaatst: Vr 20 Nov 2009, 13:19 Onderwerp: |
|
|
In heel veel reacties wordt er kritiek geuit op deze regering. Ook zinnen als: "dit kan alleen in Nederland" zie ik regelmatig terugkomen. Maar hoe weten de schrijvers dat? Kennen ze de situatie/regelgeving in de rest van Europa?
Ik vraag mij overigens af welke partijen de meeste camperaars wél in de regering zouden willen zien. Ik ben er redelijk zeker van dat een fors percentage van de lezers/schrijvers hier toch weer op het CDA ( immers al jaren een van de grootste partijen die ook al vele jaren dezelfde premier levert ) ofwel de PVDA gaat stemmen. Zelfs de Christenunie zal, vanwege de geloofsovertuiging van sommigen, bij een volgende verkiezingsronde weer hoge ogen gaan gooien.
Om misverstanden te voorkomen: ik heb zelf op geen der regeringspartijen gestemd, dus het is niet zo dat ik het huidige beleid wil verdedigen. Ik vind de kritiek echter vaak zo ontzettend kort door de bocht gaan. Ook lees ik nergens hoe het dan wel zou moeten. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Wim, Kirsten en Binck

|
Geplaatst: Vr 20 Nov 2009, 14:57 Onderwerp: |
|
|
| Miles schreef: |
| In heel veel reacties wordt er kritiek geuit op deze regering. |
Miles, ik ben het helemaal met je eens.
Lees de berichten van een 3 jaar geleden over de prestatie van de vorige regering. Was ook niks
Ook leuk om te lezen is de reactie over de afschaffing van de BPM.
Een hoera stemming. Nu wordt de BPM afgeschaft en nu is het weer niet goed.
Natuurlijk komt er iets anders voor terug. Ooit meegemaakt dat belasting betalen minder wordt..ik niet. _________________ Met vriendelijke campergroet, Wim
Dagelijks rijdend in een T4 TDI, als camper een Flair 7100, en een liefhebber van een VW T2 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Atlantis A5

Geregistreerd op: 13 Dec 2008 Berichten: 132 Woonplaats: nabij Toulouse (Zuid-Frankrijk)
|
Geplaatst: Vr 20 Nov 2009, 15:07 Onderwerp: |
|
|
| Miles schreef: |
In heel veel reacties wordt er kritiek geuit op deze regering. Ook zinnen als: "dit kan alleen in Nederland" zie ik regelmatig terugkomen. Maar hoe weten de schrijvers dat? Kennen ze de situatie/regelgeving in de rest van Europa?
|
Inderdaad, dit kan alleen in Nederland. En ik kan het weten, want ik ken de situatie in Frankrijk heel goed, woon al zo'n 20 jaar in Frankrijk!
Met vriendelijke groeten uit Zuid-Frankrijk,
Gerard. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Miles
|
Geplaatst: Vr 20 Nov 2009, 16:16 Onderwerp: |
|
|
| Atlantis A5 schreef: |
Gerard. |
Sommige mensen hebben werkelijk alles mee........
Overigens woont een goede vriend van mij in (midden) Frankrijk. Als ik al die verhalen over de bureaucratie daar hoor, dan valt het in Nederland met de regelgeving etc nog wel mee. Maar goed, dat staat los van de kilometerheffing. In zijn geval gaat het meer om bouwvergunningen en dergelijke. Maar we dwalen af..... |
|
| Terug naar boven |
|
 |
thole

Geregistreerd op: 17 Jan 2007 Berichten: 2075 Woonplaats: de Achterhoek
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Atlantis A5

Geregistreerd op: 13 Dec 2008 Berichten: 132 Woonplaats: nabij Toulouse (Zuid-Frankrijk)
|
Geplaatst: Vr 20 Nov 2009, 17:27 Onderwerp: |
|
|
Tja, deze discussie heb ik wel vaker met Nederlandse familieleden. Het vergelijk van genoemde site gaat volledig mank, daar ze de sociale voorzieningen meetellen. Die zijn in Frankrijk, voor iedereen verplicht te betalen, ongeacht de hoogte van het inkomen. Als voorbeeld de ziektekosten: in Nederland zit je in het ziekenfonds tot een bepaalde hoogte van inkomen, daarboven moet je jezelf particulier verzekeren. Dat is dus niet meegenomen in het plaatje. In Frankrijk zit iedereen in het ziekenfonds, ongeacht je inkomen, vandaar dat het in Frankrijk meer lijkt. Niks geen extra particuliere verzekering is hiervoor nodig. En ik kan je verzekeren, dat de ziekenzorg in Frankrijk meer dan perfect is. Geen wachttijden voor operaties e.d., niks zelf betalen, je geeft je chipkaart van de Caisse Maladie, wordt ingevoerd in het systeem en afgerekend zonder dat je ook maar iets heb voorgeschoten. Trouwens, lokale belastingen en andere belastingen worden in dit plaatje gemakshalve maar niet genoemd, en daar zit hem nu net de kneep. Onroerend goed belasting, reinigingsrecht, wegenbelasting, BPM, vermogensbelasting, accijnsen en noem maar op, zijn hier gewoon veel lager danwel niet aanwezig in vergelijking tot Nederland.
En om nog even verder te gaan, ik heb eens uitgerekend dat ik bruto 25% meer moet verdienen in Nederland om netto hetzelfde over te houden (netto besteedbaar inkomen) als wat ik nu verdien. En bij een gelijk netto besteedbaar inkomen kan ik Frankrijk gewoon meer doen dan in Nederland, en dat ziet mij familie ook wel als ze bij ons een keer op bezoek zijn.....
Gerard. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Partner websites die doorlinken naar dit forum:
|