Omnistore Luifel reparatie

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
traveller630
Berichten: 12121
Lid geworden op: di 22 feb 2005, 23:18
Locatie: rotterdam, zuid-holland, nederland, europa, enz.....

Omnistore Luifel reparatie



Bericht door traveller630 »

Om bij het begin te beginnen: de slinger draaide door bij het oprollen. Hij ging net nog naar binnen, maar er sprongen stukjes kunststof uit het mechanisme...

Afbeelding

Bij twee dealers werd gezegd dat het niet eenvoudig was, enkele uren werk.
En dan moest het onderdeel nog besteld worden wat ook wel even kon duren.........
Rond de 2 a 300 euro moest ik rekenen en een nieuwe luifel zou uiteindelijk goedkoper zijn.......
Gelukkig waren we net op vakantie geweest, dus geld zat ...(in de vakantie... :D )

Ik ben toen verder gaan zoeken op de site van Omnistore: http://www.omnistor.com/nl/service/servicemenu.php
Ik was er niet helemaal zeker van om welk onderdeel het ging, dus ik gebeld met Omnistore. Er werd mij verzocht om een foto te sturen.
Ze zouden het ook kunnen oplossen als ik langs reed, maar helaas zat de vakantie eraan te komen en ging het bedrijf dicht.
Na het weekend belde ik weer met een vriendelijke meneer, deze vertelde mij dat het duidelijk was en het onderdeel opgestuurd werd.
Een dag later kreeg ik een mooie doos met daarin het onderdeel...gratis!

Vandaag had ik de tijd om het maar eens te proberen te vervangen...

11.15 Kopje koffie..
11.20 Het volledig uitdraaien van de luifel en met een handdoek tussen de armen en de rol demonteren van het draai machanisme.

Afbeelding

Vervolgens het beschadigde deel verwijderen.

Afbeelding

Let op dat het nokje in de buis ingedrukt wordt.

Afbeelding

De buis even nakijken op onregelmatigheden...

Afbeelding

Aan sluitend het nieuwe onderdeel te plaatsen, schroef in de pees van het doek goed en rustig aandraaien......

Afbeelding

Dan het draaimechanisme er weer op en alles vast zetten.....

Afbeelding


Afbeelding

Gebruik altijd de goede maat schroevendraaier....

Afbeelding

11.35 KLUS GEKLAARD! En snel weer aan de koffie.........


Afbeelding

De overgebleven oude onderdelen........

Afbeelding

Als ik het goed begrijp heb ik nu 2 a 300 euro verdiend........
Ben ik het vertrouwen in sommige dealers even verloren, maar heb ik er weer een Belgische vriend bij!
Gebruikersavatar
Rolling Rodie
Moderator
Berichten: 22981
Lid geworden op: di 18 sep 2007, 18:41
Locatie: Borger
Contacteer:



Bericht door Rolling Rodie »

vrek :wink:
Met vriendelijke groet,

Roderick
-----------------------------------------------------
Time waits for no one,no favours has he.
-----------------------------------------------------
onze camperpagina
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24441
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Omnistore Luifel reparatie



Bericht door javanes »

traveller630 schreef: Als ik het goed begrijp heb ik nu 2 a 300 euro verdiend........
Ben ik het vertrouwen in sommige dealers even verloren, maar heb ik er weer een Belgische vriend bij!

En nog is er minimaal één ander forumlid die geen hoge pet op heeft van de service van Omnistor.
Ik snap het niet :wink:
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
cobes
Berichten: 8059
Lid geworden op: vr 23 jun 2006, 13:02
Locatie: El Mudamiento



Bericht door cobes »

mooi werk :lol:
Groet Cobes.
___________

ik heb een Rapido V68 met 140 pk
Afbeelding .
temperatuur rond mijn huis
Gebruikersavatar
berendislos
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 21 jun 2009, 13:24
Locatie: Hengelo



Bericht door berendislos »

Misschien mosterd na de maaltijd, maar ik had alsnog even contact opgenomen met de dealer en hem duidelijk gemaakt dat je vertrouwen behoorlijk beschadigd is.

Ik zelf heb voor verschillende reparaties contact gehad met verschillende dealers en deze kwamen ook met offertes waarin de reparaties uren zou kosten. Nederlander die ik ben heb ik op dit forum al de nodige antwoorden gevonden en het uiteindelijk zelf opgelost.

Bijvoorbeeld mijn WC spoelde niet helemaal vlot door. Ik had al een dure reich dompelpomp aangeschaft, maar ook deze kon niet genoeg druk opbrengen om de wc fatsoenlijk door te spoelen. Ik met mijn ziel onder de armen naar een dealer en deze kwam met het idee een opvoerpompje bij de wc te plaatsen (dit had ik ook al eens gelezen op dit forum). Hij had hier wel 3 uur nodig want de halve wc moest uit elkaar. Ik kwam al gauw in de buurt van de 200 euro.(inclussief pompje van 18 euro). Dit vond ik wel heel gortig. Uiteindelijk heb ik zelf het pompje ertussen geplaatst netjes aangesloten op de magneet klep van de wc. (kun je via de wcrol houder bij). Al met al was ik binnen een halfuur klaar. afgewerkt en vastgezet. Ik voelde me behoorlijk bij mijn neus genomen. Helaas had ik nog wat meer onderdelen nodig voor een andere opknapklus en heb dezelfde dealer geconfronteerd met zijn 3 uur werk, waar ik als hobyist een half uurtje voor nodig had. Na 3 domme uitvlucht verhalen heb ik hem toch maar duidelijk gemaakt dat ik me belazerd voelde en hij een klant kwijt was.

Lang leve dit forum het heeft mij al een hoop geld gescheeld
Afbeelding
Plaats reactie