Prepaid internet?

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Nuffie
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 23 feb 2009, 10:47
Locatie: Hoogkarspel

Prepaid internet?



Bericht door Nuffie »

Beste mensen,
Ik lees diverse draadjes over internet op de laptop. Zo ook over de prepaid mogelijkheden. Ik begrijp dat Vodafone een aardige optie is. Alleen kan ik nergens vinden wat de kosten in het buitenland nu precies zijn.
En ik zoek de periode waarbinnen je moet opwaarderen (net als met mijn mobieltje). Of is het tegoed onbeperkt geldig?
Wie weet raad? Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
ghelsendoorn
Berichten: 3552
Lid geworden op: zo 21 mei 2006, 19:25
Locatie: Kampen
Contacteer:



Bericht door ghelsendoorn »

niet aan beginnen heel duur mb vliegen er door
ga gewoon voor een abo van 19 euro van t mobile
dan lach je de wereld uit
oost west zon wind en regen in mijn burstner T620 kom je mij niet meer tegen
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:



Bericht door MonRoe »

ghelsendoorn schreef:niet aan beginnen heel duur mb vliegen er door
ga gewoon voor een abo van 19 euro van t mobile
dan lach je de wereld uit
Behalve in het Buitenland, want daar betaal je met het abo van 19 euro ook de hoofdprijs.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Wim, Kirsten en Binck
Berichten: 3444
Lid geworden op: za 17 apr 2004, 8:28
Locatie: Bavel



Bericht door Wim, Kirsten en Binck »

Ik gebruik in Nederland de Hi vandaag online Kosten 1.50 per dag, bundel is 20 mb daarna 30 ct mb. Voordeel van Hi is dat je gebruikt maakt van het KPN netwerk en altijd een goede verbinding hebt. (zelfs rijdend in de auto) .
In het buitenland kan je HI ook gebruiken echter dan zijn de kosten vrij hoog. Voor het binnenhalen van mijn e-mail in Frankrijk betaalde ik 50 ct.
Ik gebruik een simlock vrij usb stick (dongel) waar ik in het buitenland een prepaid kaart in kan doen van het land. De kosten van internet zijn dan een stuk goedkoper.
In Duitsland is dit Vodafone , in Frankrijk Orange.
Ook kan ik in Nederland een prepaidkaart van Vodafone gebruiken.

Tip: haal de dongel niet bij vodafone, T-mobile of Hi deze zijn (mogelijk) niet simlockvrij.
Ik heb de simlockvrije dongel (De Option GlobeSurfer iCON 225 ) en bevalt zeer goed
zie link http://www.laptopshop.nl/specialinteres ... egory_4606
In combinatie met een HI vandaag online (abonnement is gratis :D ) krijg je een fikse korting.
Laatst gewijzigd door Wim, Kirsten en Binck op wo 17 jun 2009, 7:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke campergroet, Wim

Als camper een Flair 7100, als hobby en weekend camper een VW T5 en een liefhebber van een VW T2
harmka
Berichten: 278
Lid geworden op: zo 19 aug 2007, 13:50



Bericht door harmka »

www.metjelaptoponline.nl/buitenland

daar staat dat voda beste keuze is in europa.
Wel even kijken of je door/naar een "vodafoneland" reist. want dat scheel 5 eur per MB.

Vodafone-landen: Albanië, Andorra, Australië, België, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Guernsey, Hongarije, Ierland, IJsland, Isle of Man, Italië, Japan, Jersey, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Monaco, Nieuw-Zeeland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, San Marino, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Turkije, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Zweden, Zwitserland
FONfanatic
Berichten: 181
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 18:14
Locatie: Utrecht
Contacteer:



Bericht door FONfanatic »

Volgens mij hoort deze discussie in het subforum "Navigatie" thuis.
... voor hulpverlening met FON en aanverwante onderwerpen, want ... met FON wordt u niet langer aan het lijntje gehouden!

Klik hier voor een handleiding van FON

en rij eens langs als je nog geen FONero bent! (en het wel wil worden ...) of om in te loggen natuurlijk.
Wim, Kirsten en Binck
Berichten: 3444
Lid geworden op: za 17 apr 2004, 8:28
Locatie: Bavel



Bericht door Wim, Kirsten en Binck »

WWW. metjelaptoponline.nl/buitenland noemt niet de prijzen als je een prepaid kaart in het buitenland koopt.

Ik heb een simkaart (prepaid) van Vodafone gekocht in Duitsland.
Kosten: 14.90 voor de simkaart
Als ik in Duitsland internet dan zijn de kosten:
30 minuten is 1.95 euro
1 uur is 2.95 euro
24 uur is 4.95 euro (max 50mb)

De totale kosten voor 30 minuten bellen met Skype naar een vast toestel in Nederland bedraagt (30 * 0.017 minuut + 1.95 euro = 2.60 euro :D :D

bijgaand nog wat tekst in net Duits.
Die Abrechnung erfolgt in vorausbezahlten WebSessions über den APN (Zugangspunkt) event.vodafone.de in bestimmten Zeiteinheiten. Einmal begonnene WebSessions werden unabhängig von der Nutzung nach dem gebuchten Zeitraum beendet. Internationale WebSessions werden unabhängig von der gebuchten Zeit nach Ausschöpfung eines Datenvolumens von 50 MB (Download und Upload) automatisch beendet.
Für die Nutzung im dt. Vodafone-Netz gelten folgende Preise inkl. 19% MwSt.: 30 Min. 1,95 €, 1 Std. 2,95 € oder 24 Std. 4,95 €. Vodafone WebSessions ist auch schon in vielen ausländischen Netzen (Internationale WebSessions) nutzbar (mehr dazu auf www.vodafone.de). Internationale WebSessions kosten: 24 Std. 14,95 €. Sie können mit entsprechender Hardware Vodafone UMTS und UMTS Broadband mit Datenübertragungsraten von bis zu 3,6 Mbit/s in 2.200 deutschen Städten nutzen. In ausgewählten Bereichen sind schon Datenraten von bis zu 7,2 Mbit/s möglich.
Met vriendelijke campergroet, Wim

Als camper een Flair 7100, als hobby en weekend camper een VW T5 en een liefhebber van een VW T2
Nuffie
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 23 feb 2009, 10:47
Locatie: Hoogkarspel



Bericht door Nuffie »

Hartelijk dank voor alle reacties.
Ik denk dat ik toch voor de prepaid-optie ga. Meestal probeer ik eerst via FON of een vrij netwerk verbinding te maken. De prepaidstick is alleen voor noodgevallen als het anders niet kan.
Gebruikersavatar
tom5
Berichten: 728
Lid geworden op: ma 07 jan 2008, 16:51



Bericht door tom5 »

Wim Schreef:
Tip: haal de dongel niet bij vodafone, T-mobile of Hi deze zijn (mogelijk) niet simlockvrij.
Ik heb de simlockvrije dongel (De Option GlobeSurfer iCON 225 ) en bevalt zeer goed
zie link http://www.laptopshop.nl/specialinteres ... egory_4606
In combinatie met een HI vandaag online (abonnement is gratis ) krijg je een fikse korting

Als ik het goed begrepen heb Wim koop ik de dongel met Hi abonnement op de bovenstaande site 90 euro
Abonemment is gratis en als ik deze gebruik kan ik voor 1.50 euro per ingelogte dag 20 mb gebruiken.(daarboven word het 30 ct per MB en een veel lagere snelheid)
Als ik nu een simkaart gebruik van Vodafono in Duitsland dan kost mij dat alleen het afschrijiven van de simkaart en geen 1,50 per/dag.
Dat zou dan 1.95 euro per 30 minuten zijn.
Ook zou ik dan in Nederland wanneer ik veel op internet zit goedkoper met een simkaart kunnen werken wanneer ik de 20 MB heb opgebruikt.
Heel wat vragen maar hopelijk weet je er meer van en wil je evem reargeren.
Tom
Wim, Kirsten en Binck
Berichten: 3444
Lid geworden op: za 17 apr 2004, 8:28
Locatie: Bavel



Bericht door Wim, Kirsten en Binck »

Hallo Tom,

Het klopt wat je schrijft, ik heb voor de dongel maar 45 euro betaald, de laptopshop heeft de prijzen flink verhoogd :(
Waarschijnlijk krijgt men minder korting bij het afsluiten van een HI abonnement (omdat deze gratis is + voordeliger als in de HI winkel)
Je kan ook kiezen voor de Huawei E220 USB Modem Simlockvrij deze is dan 60 euro. Bij de Makro wordt deze ook voor ongeveer 45 euro aangeboden. Het gaat erom dat de dongel simlockvrij is. Daarna kan je ieder gewenst sim kaartje gebruiken. ijvoorbeeld vodafone, t-mobile.
In het buitenland kan je dan een (prepaid) simkaart kopen.
In Duitsland heb ik mij niet hoeven te legitimeren en het kaartje krijg je zo mee.
Kijk ook even naar Ebay in duitsland, daar wordt de dongel volop aangeboden. (let wel op het simlockvrij)
Met vriendelijke campergroet, Wim

Als camper een Flair 7100, als hobby en weekend camper een VW T5 en een liefhebber van een VW T2
Gebruikersavatar
tom5
Berichten: 728
Lid geworden op: ma 07 jan 2008, 16:51



Bericht door tom5 »

Hoi Wim
Hier kan ik wat mee
Dank voor de snelle reaktie
IK heb nog een vraagje
Verloopt de symlock kaart na een bepaalde tijd ?
Tom
Wim, Kirsten en Binck
Berichten: 3444
Lid geworden op: za 17 apr 2004, 8:28
Locatie: Bavel



Bericht door Wim, Kirsten en Binck »

tom5 schreef: Verloopt de symlock kaart na een bepaalde tijd ?
Tom
De dongel kan een simlock hebben, of je deze (na een tijdje) simlockvrij kunt krijgen weet ik niet.
Met vriendelijke campergroet, Wim

Als camper een Flair 7100, als hobby en weekend camper een VW T5 en een liefhebber van een VW T2
Gebruikersavatar
tom5
Berichten: 728
Lid geworden op: ma 07 jan 2008, 16:51



Bericht door tom5 »

Hoi Wim
Ik heb mij vermoedelijk verkeerd uitgedrukt,
Ik bedoelde de simkaart of die een bepaalde tijd geldig is
Tom
Wim, Kirsten en Binck
Berichten: 3444
Lid geworden op: za 17 apr 2004, 8:28
Locatie: Bavel



Bericht door Wim, Kirsten en Binck »

Volgens de (vodafone) medewerker in de (duitse) winkel tot 2012.
Ik moet de voorwaarden nog doorspitten, mocht ik iets tegenkomen wat belangrijk is dan geef ik een seintje.
Met vriendelijke campergroet, Wim

Als camper een Flair 7100, als hobby en weekend camper een VW T5 en een liefhebber van een VW T2
Plaats reactie