Lauwersoog

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
globetrotter bus

Lauwersoog



Bericht door globetrotter bus »

hoi allemaal

de afgelopen dagen weer eens een rondje gemaakt met de camper.
kwam begin deze week in lauwesroog aan en heb daar heerlijk geslapen op het einde van de pier tegen over de veerboten naar schiermonnikoog.
smorgens toen ik aan het wakker worden was werd er op de deur geklopt :haven politie.
Mij werd medegedeeld dat het overnachten daar niet meer was toe gestaan en er tot januari gewaarschuwd werd en daarna bekeurd.
gevraagd naar de reden: er wordt te veel rommel achtergelaten , zelfs chemische toiletten werden op de helling van de dijk geleegd volgens de politie man.

Gaat er nu weer een camperplaats die gedoogd werd verloren door de slordigheid van de mensen onder ons die het niet zo nauw nemen met het netjes achterlaten van de plaats waar men heeft gestaan?

Heel jammer want dit was een mooie plek om te staan

groeten kees
Gebruikersavatar
boudewyn
Berichten: 267
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 22:01
Locatie: Zwolle



Bericht door boudewyn »

Helaas, weer een prachtige plaats verloren.
Ook wij hebben er gestaan en iemand rotzooi zien weggooien op de dijk en als je er dan wat van zegt, krijg je een grote bek terug.
Er is nog een plaats in de buurt waar je (nog wel) een nacht mag staan, nl op een grote parkeerplaats bij de dijk in Oostmahorn.

BB
Frankia FF2



Bericht door Frankia FF2 »

Ik kan me je teleurstelling voorstellen Kees. De omgeving en uitzicht is daar inderdaad prachtig.Wij hebben er ook eens gestaan, maar dan aan de andere kant. Helemaal rechts bij de visafslag, een gigantisch groot s'avonds leeg en verlaten parkeer terrein. Lekker een vers vissie halen, volgende dag gefietst op Schiermonnikoog. Je mag er officieel natuurlijk niet staan, maar dat doe ik nog liever dan scheef aangekeken worden, op een speciale camperplek.Als vervuiler met camper.Waar wij komen is/blijft het netjes. Met camperplekken hebben we nog steeds geen ervaring, maar ik lees hier alleen maar negatieve berichten, sluiting irritatie's en vervuiling van camperplaatsen. Aangezien er steeds meer campers bij zullen komen, zal er op den duur toch een oplossing voor moeten komen. Wordt het misschien toch nog eens vrijheid blijheid, en gedogen? :wink:

Met vriendelijke groeten, een zwerver is onderweg thuis.
gijsenbep
Berichten: 2608
Lid geworden op: za 24 jan 2004, 13:09
Locatie: genemuiden
Contacteer:

lauwersoog



Bericht door gijsenbep »

hoi allemaal,zonde dat ook deze plek gesloten wordt,maar nu even een vraag aan joyce hoe kun je zeggen dat je scheef aangekeken wordt op een daarvoor ingerichte camperplaats,als je vervolgens schrijft ik heb er nog geen ervaring mee, een beetje kort door de bocht of niet ,wij staan nooit anders dan op deze plekken,en wij hebben deze ervaringen niet .wees blij met deze plaatsen die toch speciaal voor de camperaars aangelegd worden.word er dan ook nogeens ingebroken bij je dan wordt op een perkeerplaats want zo noem ik het,je schade niet vergoed ,wees blij met de plaatsen die speciaal er voor ingericht worden,als we allemaal zo maar ergens gaan staan krijg je alleen maar rotzooi,excuus maar wou dit even gezegd hebben bij deze...groetjes gijs en bep uit genemuiden
groetjes gijs en bep uit de parel van n.w overijssel {en gijs kletst graag}
https://www.flickr.com/photos/gijsenbep/
Frankia FF2

Re: lauwersoog



Bericht door Frankia FF2 »

gijsenbep schreef: maar nu even een vraag aan joyce hoe kun je zeggen dat je scheef aangekeken wordt op een daarvoor ingerichte camperplaats

Hoi Bep,

Dat is voornamelijk een gevoel.
Bij Cap Blanc Nez, deden wij een koffiestop waar nog veel meer campers stonden.Terwijl we uitstapte stonden we al in de rotzooi wat een ander had achter gelaten. Bij een campertreffen, werd een hond uitgelaten op het terrein van onze gastheer/vrouw. Patatbakafval lag op het terrein. Ik heb daar moeite mee, en wil daar niet mee geasosieerd worden. En als ik Kees zijn verhaal lees, campers en rotzooi het lijkt al meer samen te gaan. Dat is ook de reden dat al die plaatsen sluiten. Campers worden gezien als de vervuilers.Campers zijn groot genoeg, om ook een vuilniszak te vervoeren, dat is mijn idee hierover. :wink:

Met vriendelijke groeten, een zwerver is onderweg thuis.

gijsenbep
Berichten: 2608
Lid geworden op: za 24 jan 2004, 13:09
Locatie: genemuiden
Contacteer:



Bericht door gijsenbep »

hoi joyce,cap,blanc nez is niet een alleen een camperplaats dat zul je wel gemerkt hebben ,er staan meer luxe wagens dan je lief is ,en ik denk dat deze zich ook voor een groot deel schuldig maken aan de rotzooi aldaar ga eens kijken in le treport of de vele andere plaatsen langs de kust.ik en ik ben gijs denk dat je dan op je stelling terug zult komen,maar je hebt gelijk als je zegt dat er veel gerotzooid wordt kan dat alleen maar beamen,en daarom is het mijn stelling dat we de plaatsen die er voor camperaars aangelegd worden dienen te benutten en netjes te houden.maarals jij zo vrij wilt staan als dat jij denkt dat het goed is ,wie ben ik om te zeggen dat je het anders moet doen ieder zijn meug en iedereen veel plezier op zijn mooie plekje groetjes gijs en bep uit genemuiden
groetjes gijs en bep uit de parel van n.w overijssel {en gijs kletst graag}
https://www.flickr.com/photos/gijsenbep/
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: lauwersoog



Bericht door MonRoe »

gijsenbep schreef: maar nu even een vraag aan joyce hoe kun je zeggen dat je scheef aangekeken wordt op een daarvoor ingerichte camperplaats
Joyce schreef: Hoi Bep,

Dat is voornamelijk een gevoel.
Bij Cap Blanc Nez, deden wij een koffiestop waar nog veel meer campers stonden.Terwijl we uitstapte stonden we al in de rotzooi wat een ander had achter gelaten. Bij een campertreffen, werd een hond uitgelaten op het terrein van onze gastheer/vrouw. Patatbakafval lag op het terrein. Ik heb daar moeite mee, en wil daar niet mee geasosieerd worden. En als ik Kees zijn verhaal lees, campers en rotzooi het lijkt al meer samen te gaan. Dat is ook de reden dat al die plaatsen sluiten. Campers worden gezien als de vervuilers.Campers zijn groot genoeg, om ook een vuilniszak te vervoeren, dat is mijn idee hierover. :wink:

Met vriendelijke groeten, een zwerver is onderweg thuis.

Joyce, heb je die mensen er op aangesproken? en hoe was hun reaktie?

Ik hoop niet dat het tijdens het jazz weekend was :roll:
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Sjef
Berichten: 1124
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 21:31
Locatie: Veghel



Bericht door Sjef »

Hoi Joyce

Wij kunnen je wel een paar honderd camperplaatsen geven waar geen rotzooi achtergelaten wordt door mensen met een camper, en op cap blanc nez, zijn het inderdaad zoals Gijs zegt de automobilisten die er tassen vol rotzooi achter laten, deur open en dumpen, en de campers krijgen weer de schuld.
klotje

Re: lauwersoog



Bericht door klotje »

MonRoe schreef:
gijsenbep schreef: maar nu even een vraag aan joyce hoe kun je zeggen dat je scheef aangekeken wordt op een daarvoor ingerichte camperplaats
Joyce schreef: Hoi Bep,

Dat is voornamelijk een gevoel.
Bij Cap Blanc Nez, deden wij een koffiestop waar nog veel meer campers stonden.Terwijl we uitstapte stonden we al in de rotzooi wat een ander had achter gelaten. Bij een campertreffen, werd een hond uitgelaten op het terrein van onze gastheer/vrouw. Patatbakafval lag op het terrein. Ik heb daar moeite mee, en wil daar niet mee geasosieerd worden. En als ik Kees zijn verhaal lees, campers en rotzooi het lijkt al meer samen te gaan. Dat is ook de reden dat al die plaatsen sluiten. Campers worden gezien als de vervuilers.Campers zijn groot genoeg, om ook een vuilniszak te vervoeren, dat is mijn idee hierover. :wink:

Met vriendelijke groeten, een zwerver is onderweg thuis.

Joyce, heb je die mensen er op aangesproken? en hoe was hun reaktie?

Ik hoop niet dat het tijdens het jazz weekend was :roll:


Nee, als je als varken geboren wordt kan je dat ook niet veranderen.
gijsenbep
Berichten: 2608
Lid geworden op: za 24 jan 2004, 13:09
Locatie: genemuiden
Contacteer:

lauwersoog



Bericht door gijsenbep »

hoi klotje,het zal wel aan mij liggen maar ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met datgene wat je schrijft,,nee,als je als varken geboren wordt kan je dat ook niet veranderen,, waar slaat dit op,groetjes gijs en bep uit genemuiden :roll:
groetjes gijs en bep uit de parel van n.w overijssel {en gijs kletst graag}
https://www.flickr.com/photos/gijsenbep/
Gast

Re: lauwersoog



Bericht door Gast »

gijsenbep schreef:hoi klotje,het zal wel aan mij liggen maar ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met datgene wat je schrijft,,nee,als je als varken geboren wordt kan je dat ook niet veranderen,, waar slaat dit op,groetjes gijs en bep uit genemuiden :roll:

ik bedoel de mensen . al is de vuilnisbak ook zo vol .het er maar bij zetten.. wij waren in gelderen [duitsland] de bakken waren tot de nok toevol maar er wel bij zetten 3 hollanders hoor. wat van gezegd kijken mij dom aan :( en moest je de volgen de dag is kijken wat één zooi alles uit elkaar gerukt. vogels honden katten enz.



weg plaatsje straks...
Frankia FF2

Re: lauwersoog



Bericht door Frankia FF2 »

[quote="MonRoe
[/quote]

Joyce, heb je die mensen er op aangesproken? en hoe was hun reaktie?

Ik spreek volwassen mensen niet aan op dit gedrag.
Frankia FF2



Bericht door Frankia FF2 »

Sjef schreef:Hoi Joyce

Wij kunnen je wel een paar honderd camperplaatsen geven waar geen rotzooi achtergelaten wordt door mensen met een camper, en op cap blanc nez, zijn het inderdaad zoals Gijs zegt de automobilisten die er tassen vol rotzooi achter laten, deur open en dumpen, en de campers krijgen weer de schuld.
Ik geloof je graag Sjef, en hopen dat dit ook zo blijft. :D
Godfried
Berichten: 2182
Lid geworden op: vr 08 okt 2004, 14:51



Bericht door Godfried »

Een paar weken geleden zijn wij nog in Cap Blanc Nez en Le Treport geweest om even te kijken hoe het er was, en even gedag te zeggen, en ik kan u allen vertellen dat het schoon en netjes was, toch hebben wij daar niet overnacht omdat wij liever niet in het gedrang van de vele campers staan.
Ook deze vakantie hebben we op één dag na overal alleen gestaan.
Als er troep ligt waar we willen staan, neem ik dat vaak mee, en dump het in de eerst volgende container, dit zie ik andere ook regelmatig doen.
Maar ja, we zijn niet allemaal het zelfde.

Groetjes, Godfried
Plaats reactie