Stotterende Shurflo Trailking 10 waterpomp

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
SVDB
Berichten: 9
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 20:48
Locatie: Gouda
Contacteer:

Stotterende Shurflo Trailking 10 waterpomp



Bericht door SVDB »

Hallo...

Ik heb laatst een SHURFLO TRAILKING 10 waterpomp gekocht en even tijdelijk in me camper ingebouwt nu stoterd de pomp heel erg. Er komt wel water uit maar volgens mij ook geen 10l/pmin. aanzuigende slang zit wel goed onderin de schoonwater jerrycan aangesloten. Heb er geen filter voor zitten, ik weet niet of dat er iets mee te maken kan hebben? Iemand een idee ?

Alvast bedankt

Greets Stephan
Mercedes 407d Brandweer camper in de maak
Diamond
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 19 jan 2004, 20:28



Bericht door Diamond »

Ik denk van de drie 1 kamertje lek?
Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 05 jul 2006, 20:03
Locatie: West-Friesland



Bericht door Micha »

Als de waterpomp ter hoogte van de bodem van de jerrytank staat en de aanvoerslang met een grote boog aan de bovenkant de jerrytank binnenkomt, is de kans groot dat er een flinke luchtbel in de aanvoerleiding zit. Voor watervoorziening uit dergelijke tanks kun je beter kiezen voor een eenvoudige dompelpomp van een paar euro.
SVDB
Berichten: 9
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 20:48
Locatie: Gouda
Contacteer:



Bericht door SVDB »

dit is even een tijdelijke oplossing maar de pomp zit hoger dan de tank en de wateraansluiting onderin de tank heb er wel een heel eind slang aanzitten misschien dat daat lucht in blijft zitten dan?
Mercedes 407d Brandweer camper in de maak
Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 05 jul 2006, 20:03
Locatie: West-Friesland



Bericht door Micha »

In de gebruiksaanwijzing voor deze pomp staat het volgende wat de storing wellicht verklaart: Voor een correcte werking en het verkrijgen van de volle capaciteit van onze pompen, is het belangrijk dat u de bruine draad op plus en de zwarte draad op min aansluit. De pomp trekt de jerrycan bij een juiste aansluiting en juiste werking in een mum van tijd leeg.
Gebruikersavatar
Sun Master
Berichten: 90
Lid geworden op: zo 04 apr 2004, 4:12
Locatie: Langeweg
Contacteer:

Stotterende pomp



Bericht door Sun Master »

Ik had ook een stotterende shurflo pomp, ik heb een drukvaatje in de leiding achter de pomp geplaats en het probleem was opgelost.
Groeten Ad.
Plaats reactie