Wintercamping in Tsjechie?

Met de camper naar de sneeuw!
Dennis en Nancy
Berichten: 1018
Lid geworden op: wo 10 jan 2007, 3:06

Wintercamping in Tsjechie?



Bericht door Dennis en Nancy »

Gaan er ook mensen op wintersport met de camper in Tsjechie?

Zijn er daar mooie plekken of campings nabij skigebieden?

Voor Oostenrijk moet ik een Go-box hebben (camper >3500kg) dus ik ben op zoek naar een eventueel alternatief voor seizoen 2009.

Dennis
Vertrokken4
Berichten: 4187
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44



Bericht door Vertrokken4 »

Hoi Dennis,

De Campings in CZ zijn meestal niet direct aan de piste gelegen en te vergelijken met het winterkamperen van een jaar of 20 a 30 geleden in Oostenrijk of Frankrijk. De prijzen dus ook. Een leuk wintersfeertje dus.
Qua skieen stelt het niet zo veel voor, de meeste gebiedjes bestaan uit 2,3,of4 liften en zijn niet met elkaar verbonden. Ga je naar CZ met je auto boven de 3,5 ton dan betaal je ook nog aardig overigens, volgens mij inmiddels voor 15 dagen 26 euro.

Groetjes,

Jeroen
petra en andre
Berichten: 644
Lid geworden op: vr 24 dec 2004, 20:19
Locatie: den helder



Bericht door petra en andre »

goh dat is vast lang geleden dat je daar te wintersporten bent geweest. er zijn in de bekende gebieden meer dan drie liftjes maar ja het is niet te vergelijken met frankrijk of oostenrijk waar je in een beetje gebied misschien maar 2 keer dezelfde lift per dag treft. ook zwarte hellingen zijn er bijna niet. de campings zijn lang niet allemaal open en liggen inderdaad niet aan de pistes, vrij camperen is niet toegestaan en afgelopen winter nog mee gemaakt (buiten het seizoen) dat men werd weggestuurd met de camper en verwezen werd naar een camping. prijzen zijn toch ook wel iets duurder geworden hoor.
voor gebieden kijk eens op: http://www.holidayinfo.cz/main.php?lang=3 daar zijn ook camera's te zien en plattegronden en natuurlijk sneeuwhoogtes.
groetjes petra
Gebruikersavatar
Rotec 590
Berichten: 6955
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 14:01
Locatie: dicht bij Nunspeet (20 jaar Spanje)
Contacteer:

Re: Wintercamping in Tsjechie?



Bericht door Rotec 590 »

Helaas zijn de afdalingen voor ons niet interessant. Ze zijn te kort en niet schuin genoeg en niet sneeuwzeker met kerst.
neem de tijd als je in je camper rijdt!
petra en andre
Berichten: 644
Lid geworden op: vr 24 dec 2004, 20:19
Locatie: den helder



Bericht door petra en andre »

ja dat kan natuurlijk, maar sneeuw zeker dat heeft alles te maken met of er sneeuw valt natuurlijk. afgelopen kerst was het super maar ja het jaar daarvoor was het groen. in het voorjaar zelfs mee gemaakt dat wij wel konden skieen en dat er in oostenrijk door de zon alleen maar tot 12 uur geskied kon worden en dat was nog wel hoger dan in pec pod snezkou.
Dennis en Nancy
Berichten: 1018
Lid geworden op: wo 10 jan 2007, 3:06

Re: Wintercamping in Tsjechie?



Bericht door Dennis en Nancy »

Rotec 590 schreef:Helaas zijn de afdalingen voor ons niet interessant. Ze zijn te kort en niet schuin genoeg en niet sneeuwzeker met kerst.
We zijn beginners,... :lol:

Zal de holidayinfo site eens gaan bekijken.

Groeten Dennis
gerrit7
Berichten: 675
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 20:20
Locatie: duitsland



Bericht door gerrit7 »

In Harrachov kun je ook op de camping staan. Wij zijn daar 2 keer geweest en is ons zeer goed bevallen
Gerrit 7
sebastiaan
Berichten: 130
Lid geworden op: za 08 mar 2008, 10:30
Locatie: Dedemsvaart
Contacteer:



Bericht door sebastiaan »

hai, Petra en Andre,

Ik kan jullie niet anders aanraden dan gewoon te gaan....Ik ben met de kids dit jaar naar Harrachov geweest en met jaren ervaring in oostenrijk en Frankrijk durf ik rustig te zeggen dat het een mega super wintersportvakantie was. We hebben iedere avond met vuurtje achter de camper ge-apres-skied incl. oud en nieuw met daverend vuurwerk. De kids zijn zowel op prive les als groepsles leren skieen. Geen giga taalbarriere. Ik heb telkens gewoon de taxi voorlaten rijden om naar de piste te gaan, dit koste voor drie keer daags heen en weer een week lang ong. 25 euro. (ja het kan nog) sneeuw zat. af en toe geen stroom op de camping, maar wel super gastvrij en heel aardige mensen. Alles mag en niks moet. Altijd plek.....ik heb zelfs campers op 2e kerst dag voor de receptie zien overnachten....je hoeft dus niet op straat te slapen. Het leek ons eerst een beetje cowboy achtig maar echt ook de kinderen hebben genoten. Ik ga volgend jaar zeker opnieuw...niet alleen om het geld, maar zeker wel omdat het gewoon goed was/en heel leuk.
Door passie en gedrevenheid zijn dromen niet alleen maar dromen......
petra en andre
Berichten: 644
Lid geworden op: vr 24 dec 2004, 20:19
Locatie: den helder



Bericht door petra en andre »

hoi sebastiaan,
denk dat je wat door elkaar haalt, want wij gaan al 16 jaar te skieen in pec pod snezkou. we zitten dan wel in een hotelletje maar de laatste twee jaar zijn we een tikkie verwend. onze dochter is daar ski leraar dus zijn we iets vaker geweest en hebben toen wel van de camper gebruik gemaakt. we mochten toen op de p van het hotel staan met de camper omdat de eigenaar zo trots is dat wij al zoveel jaren komen.
kerst hebben we er nog niet gevierd maar wel oud en nieuw en dat was ook super.
groetjes petra
sebastiaan
Berichten: 130
Lid geworden op: za 08 mar 2008, 10:30
Locatie: Dedemsvaart
Contacteer:



Bericht door sebastiaan »

:oops: Hai, Dennis en Nancy .....had het moeten zijn!!!

sorry, je moet ook eigenlijk niet over wintersport schrijven en aan paasdagen denken tegelijk....

blijft wel een feit dat het erg leuk was in Tsjechie.. dat zijn Petra en Andre dan wel met me eens :idea:
Door passie en gedrevenheid zijn dromen niet alleen maar dromen......
Paul Masselink
Berichten: 187
Lid geworden op: di 15 feb 2005, 21:22
Locatie: Edam



Bericht door Paul Masselink »

Vrchlabi (nabij Pec pod Snezkou) kent ook een goede wintercamping.

Paul

bijgaand nog een site met alle campings en openingstijden!

http://www.camp.cz/index.php?akce=mainp ... t=jazyk_nl
Paul
Paul Masselink
Berichten: 187
Lid geworden op: di 15 feb 2005, 21:22
Locatie: Edam



Bericht door Paul Masselink »

Verdorie

Ik reageer op een oude vraag. :?

Wordt tijd om te gaan slapen!
:oops:
Paul
Gebruikersavatar
Ron en Marja
Berichten: 1092
Lid geworden op: wo 10 nov 2004, 21:31
Locatie: Geen



Bericht door Ron en Marja »

Paul Masselink schreef:Verdorie

Ik reageer op een oude vraag. :?

Wordt tijd om te gaan slapen!
:oops:
vorige week de camping in harrachov besproken.
Dennis en Nancy
Berichten: 1018
Lid geworden op: wo 10 jan 2007, 3:06



Bericht door Dennis en Nancy »

Paul Masselink schreef:Verdorie

Ik reageer op een oude vraag. :?

Wordt tijd om te gaan slapen!
:oops:
Maakt niet uit hoor,... Ik ben blijmet de info.

Al word de wintersport dit jaar niet veel. Ik heb een andere baan en moet weer verlofdagen opbouwen.

Dennis
If freedom is outlawed, only the outlaw will be free.
One Life,... Live it!
Plaats reactie