oldtimer omkeuren naar camper

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
bolluh
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 17 feb 2008, 0:38

oldtimer omkeuren naar camper



Bericht door bolluh »

Ik heb een MB 407 D uit 1979 gekocht. Op het kentekenbewijs staat bij inrichting gesloten wagen (dit is het kentekenbwijs uit 1979). Staat de bus nu nog op grijs kenteken? Als ik hem nu ombouw met de campervereisten, moet ik hem dan bij de RDW laten keuren als camper, en moet ik er dan nog BPM over betalen? Ik vind die hele BPM regeling zo moeilijk te begrijpen voor de normale mens. Al die rare regels. Er bestaat dus de kans dat ik gewoon 2000 euro BPM of meer moet betalen?

De bus heeft nu een spartaanse inrichting als camper, en het tussenschot naar achter is ook verwijderd, maar ik begrijp omdat hij op grijs kenteken staat ik daarvoor een boete kan krijgen????

En ik heb ooit ergens gelezen over Voertuigenbelasting, wat is dat nu precies, moet ik omdat ik nu die auto gekocht heb bij de belastingdienst dat aangeven? Het is allemaal zo lastig.

alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Gerard Exis
Berichten: 1690
Lid geworden op: zo 06 mei 2007, 22:27
Locatie: Roemenie
Contacteer:



Bericht door Gerard Exis »

Hallo Bolluh,

Gezien de leeftijd (ouder dan 25 jaar) hoef je geen BPM meer te betalen, dus daar hoef je niet meer na te kijken :lol: Ook ga je geen houderschapsbelasting meer te betalen, immers ouder dan 25 jaar :lol:
Er zijn hier mensen die zeggen dat omkeuren niet nodig is i.v.m. leeftijd immers je betaalt geen belasting meer, echter mijn idee is dat het voertuig in overeenstemming moet zijn met het kentekenbewijs, dus is je bus een camper, dan ook op het kentekenbewijs "kampeerinrichting" , het keuren stelt eigenlijk niks voor indien je bus in goede conditie verkeert.
Daarom heb ik mijn 508 wel als camper laten keuren, weet ik zeker dat ik geen verrassingen heb onderweg, hoef ik niet aan oom agent te verklaren "maarre ik dacht ..........." :wink:
Succes!
Groeten Gerard.

Mercedes 1017 4x4 en Ducato camperbus.
Henk en Adrie
Berichten: 311
Lid geworden op: za 27 okt 2007, 21:41



Bericht door Henk en Adrie »

Gewoon bij een RDW station langs gaan. Je wordt keurig geholpen en geinformeert. Vaak kan de wagen meteen gekeurd worden en loop je geen risico meer, want een boete is weggegooid geld. Voor de kosten hoef je het niet te laten met een wagen van 1979.
Groetjes Henk
Plaats reactie