Ik ga een camper invoeren uit Belgie, ga keuren en bpm betalen.
Wie of welke regel bepaalt nou eigenlijk wat voor soort kenteken er wordt afgegeven voor deze camper.
Je ziet namelijk zowel campers met een volgserie uit de geel kenteken reeks als uit de grijs kenteken reeks.
Het maakt wel uit wat voor kenteken het uiteindelijk wordt, namelijk op een grijs kenteken zijn de aanhangwagen gewichten niet ingevuld zodat je later als er een trekhaak onder gemonteerd wordt voor boven 750 Kg je nogmaals naar de RDW moet voor keuring. Op een geel kenteken uitvoering zijn deze waarden bij afgifte direct al ingevuld.
Het is complex, maar hoe zit dat nou eigenlijk ??
Wie bepaalt het soort kenteken na RDW-keuring?
Wie bepaalt het soort kenteken na RDW-keuring?
Vriendelijke groet,
Als gelukkig zijn gelijk is aan rijkdom, dan worden wij elke dag nog een stukje rijker.
Als gelukkig zijn gelijk is aan rijkdom, dan worden wij elke dag nog een stukje rijker.
- Rotec 590
- Berichten: 6955
- Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 14:01
- Locatie: dicht bij Nunspeet (20 jaar Spanje)
- Contacteer:
Re: Wie bepaalt het soort kenteken na RDW keuring ??
ik heb een geel kenteken gekregen tijdens het invoeren.pelli111 schreef:Ik ga een camper invoeren uit Belgie, ga keuren en bpm betalen.
Wie of welke regel bepaalt nou eigenlijk wat voor soort kenteken er wordt afgegeven voor deze camper.
Je ziet namelijk zowel campers met een volgserie uit de geel kenteken reeks als uit de grijs kenteken reeks.
Het maakt wel uit wat voor kenteken het uiteindelijk wordt, namelijk op een grijs kenteken zijn de aanhangwagen gewichten niet ingevuld zodat je later als er een trekhaak onder gemonteerd wordt voor boven 750 Kg je nogmaals naar de RDW moet voor keuring. Op een geel kenteken uitvoering zijn deze waarden bij afgifte direct al ingevuld.
Het is complex, maar hoe zit dat nou eigenlijk ??
neem de tijd als je in je camper rijdt!
zit er een cvo verklaring bij
kun je hem op personen auto kenteken laten zetten
anders is het het zogenaamde grijs kenteken
grijs beneden de 3500kg is geen probleem
boven de 3500 kg op grijs moet er een begrenzer in
kan zijn dat daar het bouwjaar voor doorslaggevend is
kun je hem op personen auto kenteken laten zetten
anders is het het zogenaamde grijs kenteken
grijs beneden de 3500kg is geen probleem
boven de 3500 kg op grijs moet er een begrenzer in
kan zijn dat daar het bouwjaar voor doorslaggevend is
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Een ziek mens maar een
- Marius HRL
- Berichten: 9647
- Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
- Locatie: Midden-Drenthe
Dag Frans,
Onderstaande link maakte een eind aan een boel ongerustheid bij mede-camperaars met campers zwaarder dan 3.500 kg:
http://www.abgcampertechniek.nl/actie.h ... sbegrenzer_
Met een Certificaat van Overeenstemming / Europese typegoedkeuring is categorie-overzetting van bedrijfsauto naar personenauto mogelijk en dan krijg je geen grijs kentekenbewijs.
Dus..... ook (bijna alle) campers zwaarder dan 3.500 kg kenteken hoeven géén snelheidsbegrenzer of tachograaf te hebben en mogen in NL harder dan 80 km/uur op (auto)snelwegen.
Juiste papieren erbij en meenemen naar RDW!
Succes,
Marius
Onderstaande link maakte een eind aan een boel ongerustheid bij mede-camperaars met campers zwaarder dan 3.500 kg:
http://www.abgcampertechniek.nl/actie.h ... sbegrenzer_
Met een Certificaat van Overeenstemming / Europese typegoedkeuring is categorie-overzetting van bedrijfsauto naar personenauto mogelijk en dan krijg je geen grijs kentekenbewijs.
Dus..... ook (bijna alle) campers zwaarder dan 3.500 kg kenteken hoeven géén snelheidsbegrenzer of tachograaf te hebben en mogen in NL harder dan 80 km/uur op (auto)snelwegen.
Juiste papieren erbij en meenemen naar RDW!
Succes,
Marius
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
-
- Berichten: 169
- Lid geworden op: za 18 mar 2006, 22:41
- Locatie: Vught