Nieuwe camper gestolen: verzekeraar keert niet uit

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
isoplus
Berichten: 6395
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Nieuwe camper gestolen: verzekeraar keert niet uit



Bericht door isoplus »

Nou nog eentje dan. In mijn nieuwebusje zit een versnellingsbak slot, geen bearlock maar iets dergelijks. De leverancier en installateur van het ding hebben mij duidelijk en herhaaldelijk gewaarschuwd hoe en waarom om te gaan met het slot, afsluiten en de sleutels. Sleutel kwijt, problemen met het slot, bel de leverancier en de verzekering.
Dat is allemaal helder en duidelijk!
Kan de sleutel in het slot afbreken? Eigenlijk kan ik mij dat niet voorstellen, je moet er dan toch aanzienlijke kracht op uitoefenen, met een hamer of zo. Met je knie krijg je dat niet voor elkaar zonder je knie te mollen :wink:
Het is natuurlijk ook wel toevallig dat de sleutel afbrak in de toestand rijklaar, je verzint het niet. De camper is gestolen en niet terug gevonden dus kan een expert slechts concluderen dat er onzorgvuldig gehandeld is.
Overigens heeft onze dealer met een skipas dingetje de sleutel handig aan de contactsleutel bevestigd, dit omdat er vastgesteld was dat klanten onbedoeld of uit gemakzucht de sleutel niet verwijderden bij verlaten van de camper :-B

Dus nee, de sleutel breekt niet makkelijk en is prima uit te nemen en te plaatsen.
vespaman
Berichten: 16
Lid geworden op: do 25 jan 2024, 17:31

Re: Nieuwe camper gestolen: verzekeraar keert niet uit



Bericht door vespaman »

De verzekeringsmaatschappij dat zijn wij zelf.
Wij betalen ieder jaar een bepaald bedrag aan deze maatschappij, zodat wij uit solidariteit, een ander kunnen helpen indien deze onverhoopt schade, diefstal, brand etc krijgt met zijn verzekerde goed.
Daar maken wij als maatschappij afspraken over onder welke voorwaarden wij dat doen. Daar gaan wij mee akkoord bij het afsluiten van een verzekering.
Klakkeloos uitkeren aan iedereen die nonchalant is, is dus meer premie betalen en dat willen wij ook niet.

Verzekeringsmaatscahppijen zijn geen melkkoeien waar je af en toe wat uit kan halen. Ook geen geldbomen waar het geld aan groeit en je af en toe mag komen plukken.

Het is ons geld wat wij storten en ja daar wordt personeel van betaald (zodat zij ook een camper kunnen kopen en op vakantie kunnen gaan :P ...), daar staat de verwarming aan voor het personeel, daar heeft het personeel salaris van, een kantoor van waaruit zij hun werk kunnen doen.
Ja zij willen ook winst maken voor een appeltje voor de dorst, maar ook voor de aandeelhouders, die meer geld willen krijgen dan de gemiddelde rente die de bank op je spaarrekening krijgt.

Dus ja de verzekeringsmaatschappij zijn wij zelf.
je kan ook kiezen voor alleen WA verzekeren en flink geld achter de hand houden voor als je een keer schade heb, maar dat doet niemand !
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19182
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Nieuwe camper gestolen: verzekeraar keert niet uit



Bericht door Aloys »

Er zijn verzekeringen die een Bearlock verplicht stellen. Waarom? Omdat je dan een mooie korting krijgt op je premie, of andere voordelen. Wil je niet aan die voorwaarden voldoen, neem dan een verzekering die geen voorwaarden stelt en betaal wat meer premie. Dan heb je dit soort risico's niet, makkelijk toch?
isoplus schreef:
vr 29 mar 2024, 9:50
Het is natuurlijk ook wel toevallig dat de sleutel afbrak in de toestand rijklaar, je verzint het niet. De camper is gestolen en niet terug gevonden dus kan een expert slechts concluderen dat er onzorgvuldig gehandeld is.
De sleutel was niet afgebroken in het verhaal van TS, de sleutel zat te vast en wilde er moeilijk uit...
WiSpi schreef:
do 28 mar 2024, 10:16
Waar het volgens de verzekerde om ging, was de kwestie dat de sleutel van versnellingsbakslot vast zat in het slot. Ze hebben toen de sleutel -uit nood - laten zitten.
Zijn we terug bij de vraag in dit topic:
WiSpi schreef:
do 28 mar 2024, 10:16
Vanuit technisch oogpunt bekeken: kan een sleutel echt vast komen te zitten en is daar wat aan te doen?
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
AadenAnke
Berichten: 13290
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Nieuwe camper gestolen: verzekeraar keert niet uit



Bericht door AadenAnke »

Nou Vespaman ik ben van mening dat je nu wel een erg idealistische kijk op een verzekeringsmaatschappijen geeft :lol: het zijn gewoon bedrijven die geld willen verdienen! Ze hebben gewoon aandeelhouders die elk jaar hun dividend willen ontvangen en de waarde van hun deelneming willen zien stijgen. Dat is gewoon een vaststaand feit! In een ideale maatschappij zou dat anders zijn :lol: Er zijn een paar verenigingen en stichtingen die dit zonder winst oogmerk doen maar zeker niet voor een camper verzekering! Er zijn wat zgn onderlinge waarborg fondsen die verplichte verzekeringen voor particulieren dekken. Denk daarbij aan de verplichte w.a. verzekering van voertuigen. Veelal zijn deze fondsen opgericht uit een geloofsovertuiging die verzekeren niet toe staan. Maar inderdaad het principe is dat risico’s die jezelf niet kan of wil dragen in een collectief onder brengt dat kapitaal krachtig genoeg is om die risico’s wel te dragen. Hele grote financiële risico’s worden eigenlijk altijd door de verzekeraar herverzekerd bij b.v. Loyds

Gr Aad
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80428
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuwe camper gestolen: verzekeraar keert niet uit



Bericht door Dafluc »

Ik lees in het verhaal van Vespaman toch echt precies hetzelfde. Geld verdienen en aandeelhouders.
Afbeelding
vespaman
Berichten: 16
Lid geworden op: do 25 jan 2024, 17:31

Re: Nieuwe camper gestolen: verzekeraar keert niet uit



Bericht door vespaman »

Dafluc schreef:
vr 29 mar 2024, 11:45
Ik lees in het verhaal van Vespaman toch echt precies hetzelfde. Geld verdienen en aandeelhouders.
Geld verdienen willen wij toch allemaal.....
De aandeelhouders zijn wij ook allemaal.
Kwestie van de polisvoorwaarden lezen en dan beslissen of je er in mee wil gaan of een andere verzekeraar zoekt.

Ik ben blij dat zij scherp zijn met uitkeren, waardoor mijn premie behapbaar blijft. Als zij met de mijter op geld gaan uitdelen, loopt ook iedereen te klagen dat de premie zo hoog is.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80428
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuwe camper gestolen: verzekeraar keert niet uit



Bericht door Dafluc »

Tuurlijk. Ik schreef eerder ook al bijna hetzelfde.
Afbeelding
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8706
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Nieuwe camper gestolen: verzekeraar keert niet uit



Bericht door seth_space »

Feitelijk weten we erg weinig over het gebeuren dat TS hier meld. Hoe, wat waar is allemaal vaag. Alleen de weigering om uit te betalen.

Wat de les hieruit zou kunnen zijn:
Als je om een of andere reden niet aan de verzekeringsvoorwaarden kunt voldoen altijd contact zoeken met verzekering.

Lees altijd de voorwaarden van je verzekering.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
AadenAnke
Berichten: 13290
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Nieuwe camper gestolen: verzekeraar keert niet uit



Bericht door AadenAnke »

Dafluc schreef:
vr 29 mar 2024, 11:45
Ik lees in het verhaal van Vespaman toch echt precies hetzelfde. Geld verdienen en aandeelhouders.
Ja zeker maar ook de term solidariteit en dat staat voor (mij althans) op medemenselijkheid en heeft niet met eigen bijdrage of zo te maken gewoon om dat je mensen wil helpen/steunen :hug: uit idealisme dus. Dat stukje zal je niet snel kunnen vinden bij verzekeringsmaatschappijen :lol:

Gr Aad
roma
Berichten: 4582
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Nieuwe camper gestolen: verzekeraar keert niet uit



Bericht door roma »

AadenAnke schreef:
vr 29 mar 2024, 13:34
......... uit idealisme.......... niet snel kunnen vinden bij verzekeringsmaatschappijen......
Verzekeringsmaatschappijen zijn nu eenmaal geen liefdadigheidsinstellingen, alhoewel bij de laatste het grootste percentage NIET aan liefdadigheid wordt besteed, maar aan dikke salarissen en tv-feesten.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19182
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Nieuwe camper gestolen: verzekeraar keert niet uit



Bericht door Aloys »

Zullen we on-topic blijven en niet een geheel andere weg inslaan?
Anders wordt het hier tijd voor een slotje...
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
zwaailicht
Berichten: 1038
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 21:54
Locatie: Medemblik (NH)

Re: Nieuwe camper gestolen: verzekeraar keert niet uit



Bericht door zwaailicht »




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Winnen kan ik niet meer. Maar ik zal zorgen (proberen) dat ik niet verlies.
mikeanber
Berichten: 550
Lid geworden op: zo 04 dec 2016, 9:49

Re: Nieuwe camper gestolen: verzekeraar keert niet uit



Bericht door mikeanber »

slotje
Gebruikersavatar
WiSpi
Berichten: 1137
Lid geworden op: di 10 aug 2010, 18:09
Locatie: De Liemers

Re: Nieuwe camper gestolen: verzekeraar keert niet uit



Bericht door WiSpi »

panda58 schreef:
do 28 mar 2024, 20:27
Ik las in de krant…………..

Gr Jan
Als TS doorbeek ik even het (overigens terechte) 'slotje'.
De uitspraak is openbaar, zie link. Dus geen 'Ik las in de krant' of 'er was eens'..
Overigens als je de uitspraak leest wordt er gesproken over een 'dieventruc'. Dat lees ik als een vooraf uitgevoerde actie om daarmee de camper te kunnen stelen. Wat kennelijk gelukt is.
https://www.kifid.nl/wp-content/uploads ... indend.pdf
Wim

Camper: Buscamper / Ducato 250 / 2007 / 3.0 liter motor
Plaats reactie