Zomervakantie ideeën

Plaats reactie
Bbuster
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 01 okt 2023, 10:32

Zomervakantie ideeën



Bericht door Bbuster »

In de maand juli of augustus willen mijn vriendin en ik samen met mijn ouders op vakantie.
Mijn ouders zouden graag eens naar Italië gaan (naar jaren naar Spanje te zijn geweest).

Ze hebben een Niesmann + Bischoff Flair van 9.30m dus niet elke camping zal daar de plaats voor hebben.
Waar we alle 4 van houden is de zon, zee en zwembaden. We vinden het af en toe leuk om iets te bezichtigen maar dit is niet ons hoofddoel, dat is toch echt zwemmen, in de avond langs de boulevard wandelen, winkeltjes bezoeken etc.

We houden als het om het strand gaat van een zandstrand, liefst dus inclusief boulevard.
We hoeven niet per se op 1 plek te blijven, maar mijn ouders gaan ongeveer 4 weken en mijn vriendin en ik gaan de eerste 2 weken mee.

Heeft iemand leuke plaatsjes die voldoen aan bovenstaande wensen, en wellicht leuke / mooie campings?
Een zwembad vinden we belangrijk, en de vorm ervan ook. Een vierkante bak spreekt ons minder aan dan een leuk speels zwembad. Het klinkt raar maar toch is het zo.

Ik ben benieuwd of iemand goede tips heeft
Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
arco_h
Berichten: 25
Lid geworden op: za 06 feb 2021, 17:57

Re: Zomervakantie ideeën



Bericht door arco_h »

Zo te lezen denk ik dat je meer tips zult ontvangen op een kampeer/campingforum. De meeste mensen hier zijn toch van de camperplaatsen die al deze faciliteiten niet hebben. Heb je de app campercontact al geprobeerd? Daar kun je in de filters maximale lengte invoeren. Zo zie je al heel snel of er voor jou geschikte plaatsen zijn. Overigens is het niet zo dat als de app het zegt dat het ook echt relaxt kan. Ik heb een ook een flinke camper (8.8 meter) maar ik mijdt campings liever, (ook) vanwege de kans op schade (takken, muurtjes, enz). Een camper waar jij mee op vakantie wilt is gewoon niet zo heel erg geschikt voor campings (is mijn mening).
Bbuster
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 01 okt 2023, 10:32

Re: Zomervakantie ideeën



Bericht door Bbuster »

Bedankt voor de reactie, ik zal de app eens proberen. Een camperplaats is in principe ook prima al denk ik niet dat daar de faciliteiten bij zitten die we zoeken. Zwembad etc.
roma
Berichten: 4582
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Zomervakantie ideeën



Bericht door roma »

Uitgebreide keuze in de ANWB campinggidsen.
Gebruikersavatar
arco_h
Berichten: 25
Lid geworden op: za 06 feb 2021, 17:57

Re: Zomervakantie ideeën



Bericht door arco_h »

In de campercontact app staan ook campings, je kunt ook de faciliteiten die je zoekt in de filters aangeven (oa. een zwembad of dicht bij een stad). Sommige filters werken alleen in de betaalde versie, ik weet niet precies welke dat zijn
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8499
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Zomervakantie ideeën



Bericht door EasyBee »

In het hoogseizoen naar de Italiaanse kust naar een camping met alle faciliteiten?
Dat wordt in ieder geval een druk en prijzig verblijf en heel veel campings zullen al overboekt zijn.
Beste Campings in Italië volgens Campercontact
https://www.campercontact.com/nl/beste-campings-italie
ACSI Eurocampings in Italië
https://www.eurocampings.nl/italie/
ANWB campings Italië
https://www.anwbcamping.nl/zoeken?count ... tali%C3%AB
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
evdoetelaar+larana
Berichten: 6798
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 13:13
Locatie: Schijndel

Re: Zomervakantie ideeën



Bericht door evdoetelaar+larana »

Ik kan je deze kleine en rustige camping aanbevelen. https://www.campinglidocannero.com/en/. Heeft geen eigen zwembad, maar er is een strandje aan het Lago Maggiore op 75 meter lopen vanaf de camping. Cannero Riviera is een klein dorpje (zonder massatoerisme), veel winkels tref je hier niet aan, maar wel een mooie wandelboulevard (met terrasjes en restaurants). Voor winkels zou je naar Cannobio of Stresa moeten gaan.
Adria Twin 600 SP - Citroën Jumper 2017
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80430
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Zomervakantie ideeën



Bericht door Dafluc »

arco_h schreef:
vr 29 mar 2024, 9:29
De meeste mensen hier zijn toch van de camperplaatsen die al deze faciliteiten niet hebben.
Is dat zo?
Afbeelding
Will
Berichten: 3566
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Zomervakantie ideeën



Bericht door Will »

Koop een route Italy van de NKC voor ongeveer een tientje en alles is voorbereid.
Wij doen dit alweer een paar jaar je download de app op je mobiel alles staat er in van leuke plekken tot camperplaatsen en campings.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Koki
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 25 okt 2020, 10:17
Locatie: Westerkwartier

Re: Zomervakantie ideeën



Bericht door Koki »

Kijk eens in de omgeving van Cecina Toscane. Veel keuze en een mooie omgeving. Wij hebben niet op camping Mareblue gestaan maar wel bekeken. Misschien is dat wat. Je hebt wel een fiets nodig om naar de boulevard te gaan, iets te ver om te lopen.
Vertrouwen is goed controle is beter
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6079
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Zomervakantie ideeën



Bericht door TestCase »

(NKC route)
Je moet dan alleen hopen dat er plaats is.
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Bbuster
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 01 okt 2023, 10:32

Re: Zomervakantie ideeën



Bericht door Bbuster »

Dank voor alle tips en reacties! Ik ga eens wat acties ondernemen
Plaats reactie