Nieuwe camper gestolen: verzekeraar keert niet uit

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Oom Willie
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 12 aug 2018, 11:26

Re: Nieuwe camper gestolen: verzekeraar keert niet uit



Bericht door Oom Willie »

Ik heb mijn bearlock sleutel aan een keycord aan de ene kant en mijn autosleutel aan de andere kant. Ik moet mijn bijde sleutels er dus altijd uithalen. Hangen dan ook makkelijk om mijn nek als ik reis en kunnen niet makkelijk verloren of gestolen worden.
AstridG
Berichten: 12
Lid geworden op: di 08 dec 2020, 20:54

Re: Nieuwe camper gestolen: verzekeraar keert niet uit



Bericht door AstridG »

Ik denk niet dat de vastzittende sleutel verzonnen is, het is bij ons ook gebeurd, meerdere keren zelfs, dus ook meerdere keren ermee terug geweest. Laatste keer goed meegekeken en nu kunnen we het zelf oplossen.
JohanElzenga
Berichten: 157
Lid geworden op: di 12 jul 2022, 18:30
Contacteer:

Re: Nieuwe camper gestolen: verzekeraar keert niet uit



Bericht door JohanElzenga »

Ik zeg niet dat een Bearlock slot onfeilbaar is en dat een vastzittende sleutel nooit kan voorkomen, maar ik denk toch dat het verzonnen is om de volgende redenen:

1: Een Bearlock slot heb je niet voor niets. Zelfs als je het alleen maar hebt laten monteren omdat de verzekeraar dat vereist, weet je dat die dat niet voor de lol doet. Blijft de sleutel vast zitten, dan denk je niet "ach, laat dan maar zitten", maar dan onderneem je actie. Je belt de verzekeraar, of je belt Bearlock, of je belt de camperdealer die het slot ingebouwd heeft. Misschien zelfs alle drie. Als ik het verhaal goed begrijp hebben deze mensen helemaal niets gedaan, zelfs geen telefoontje gepleegd. Dat lijkt me erg onwaarschijnlijk, zeker bij een gloednieuwe camper waar je heel zuinig op bent. Zoals je zelf ook zegt: daar ga je mee terug. Misschien kan dat niet meteen, maar je belt wel meteen voor een afspraak.

2: Een Bearlock slot blokkeert je camper. Je kunt er niet meer mee rijden als die op slot zit. Als er duidelijk iets met zo'n slot niet goed functioneert, kan loop je dus het risico dat dit onverwachts gebeurt. Je kunt opeens 's ochtends niet meer wegrijden, of -nog erger- er gebeurt iets tijdens het rijden waardoor het slot opeens vergrendeld is. Ook dat is een zeer goede reden om onmiddellijk actie te ondernemen als je merkt dat er iets met dit slot aan de hand is, en niet te denken "dat komt wel een keertje".
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80430
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuwe camper gestolen: verzekeraar keert niet uit



Bericht door Dafluc »

We kennen de situatie niet. Het is onnodig om hier met het bekende vingertje te gaan wijzen. Enige twijfel mag er zijn. Maar om de eigenaren te beschuldigen van een verzonnen verhaal gaat te ver. Laten we dit oordeel verder gewoon achterwege laten. De mensen zullen inmiddels ook door hebben dat ze fout zaten.
Afbeelding
JohanElzenga
Berichten: 157
Lid geworden op: di 12 jul 2022, 18:30
Contacteer:

Re: Nieuwe camper gestolen: verzekeraar keert niet uit



Bericht door JohanElzenga »

Ik beschuldig niemand, maar ik heb die twijfel. Ik zeg niet “het is verzonnen”, ik zeg dat ik denk dat het verzonnen is. Dat noemen we vrije meningsuiting.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80430
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuwe camper gestolen: verzekeraar keert niet uit



Bericht door Dafluc »

Dat weet ik. En dat is onnodig. Dat is namelijk precies de reden waarom we hier ook geen ongelukken e.d. meer willen. Omdat iedereen zonder ook maar iets te weten al zijn oordeel klaar had en de schuldige aanwees. Totdat bleek dat de eigenaar van een door brand getroffen camper forumlid was en het een heel ander verhaal was. Laat die vrije meningsuiting in dit soort gevallen gewoon achterwege. Natuurlijk mag je je twijfel hebben. Maar door te schrijven dat je denkt dat het verhaal verzonnen is beschuldig je de eigenaar. En dat zonder er ook maar iets vanaf te weten.
Afbeelding
deusjevo
Berichten: 760
Lid geworden op: ma 19 sep 2022, 23:16

Re: Nieuwe camper gestolen: verzekeraar keert niet uit



Bericht door deusjevo »

Dafluc schreef:
do 28 mar 2024, 12:51
Want? Gewoon aanvragen zoals in de link staat omschreven.
Klopt maar het ging de kant op van “3 ergens bij laten maken en de rest thuis laten” en dat is toch niet de bedoeling lijkt mij.
Straks staan er ook adressen waar je dat kan laten doen, denk niet dat sponsor Bearlock dat waardeert maar ik kan ernaast zitten
Fiat Ducato Buscamper 2013 of solo een Range Rover, MINI Cooper Clubman, Fiat Panda of Citroën Dyane.
Sorry, kan altijd moeilijk kiezen…
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80430
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuwe camper gestolen: verzekeraar keert niet uit



Bericht door Dafluc »

Nee. Dat kan niet en dat mag inderdaad niet. Iedereen blij :wink:
Afbeelding
willemzon
Berichten: 1758
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Nieuwe camper gestolen: verzekeraar keert niet uit



Bericht door willemzon »

Bearlock is giga scherp daarin
Ik had een keer een sticker van hen verprutst, ik moest hemel en aarde bewegen om een nieuwe sticker te krijgen. Ik moest foto,s maken en de beschadigde sticker opsturen en dan kon ik bij Gods gratie een nieuwe sticker krijgen.

Dan praat je alleen nog maar over een beschadigde sticker.

Gr Willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
jansloos
Berichten: 6878
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Nieuwe camper gestolen: verzekeraar keert niet uit



Bericht door jansloos »

Die zijn serieus bezig
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
tonic
Berichten: 2464
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Nieuwe camper gestolen: verzekeraar keert niet uit



Bericht door tonic »

En zoals hier blijkt zullen ze dat wel moeten :-B
Elliot 5
Berichten: 706
Lid geworden op: za 12 mar 2022, 18:18

Re: Nieuwe camper gestolen: verzekeraar keert niet uit



Bericht door Elliot 5 »

Duur menselijk foutje dan, als de sleutel vergeten was.
Foutje ter waarde van een bijna nieuwe camper.. :oops:

En maar denken dat je goed verzekerd bent.
Wat een nachtmerrie.
Die hele verzekeringswereld kan me gestolen worden :thumbdown:

Verzekeraars verzinnen meer en meer hoepels om doorheen te springen met maar 1 doel: Niet hoeven uitkeren.
Sommige verzekeraars schijnen zelfs niet uit te keren als je vergeten bent mrb te betalen.
Heeft niets met risico voor de verzekeraar te maken, maar gewoon consument premie laten betalen om ze vervolgens een oor aan te naaien.
Ja, het stond in de voorwaarden, maar waarom stond het in die voorwaarden?
Juist, daarom.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80430
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuwe camper gestolen: verzekeraar keert niet uit



Bericht door Dafluc »

Je kunt natuurlijk ook altijd uitbetalen en de premie meer dan vertienvoudigen. Het is sneu zeker. Maar je hebt er toch echt zelf je handtekening onder gezet.
Afbeelding
tonic
Berichten: 2464
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Nieuwe camper gestolen: verzekeraar keert niet uit



Bericht door tonic »

Vindt je dit echt?
De verzekeraar eist een extra beveiliging voor de camper om niet gestolen te worden. Dit slot moet bij het niet gebruik (rijden) van de camper geplaatst zijn. Dat is in dit geval blijkbaar niet gebeurd dus de camper was niet voldoende beveiligd tegen diefstal.
Als je thuis je deur niet op slot draait of vergeet te draaien betaald de verzekering een mogelijke diefstal ook niet.
Plaats reactie