| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
nelleke Gast
|
Geplaatst: Wo 03 Mei 2006, 18:22 Onderwerp: camper of oldtimer verzekering? |
|
|
hoe kun je een vwT3 van 25 jaar oud het beste verzekeren als camper of als oldtimer???
nelleke |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Bakker Gerard Gast
|
Geplaatst: Wo 03 Mei 2006, 19:52 Onderwerp: |
|
|
| Als old-timer, kost je de wa-verzekering ongeveer 90 euro( bij onze verzekering mogen we dan 10000 km/jaar rijden) en als je dan all-risk wil hebben, moet je de bus laten taxeren(kost 100 euro en geldt dan 2 jaar) en betaal je gemiddeld 1,5% van de taxatie-waarde, als extra premie. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
M&M on tour

|
Geplaatst: Wo 03 Mei 2006, 20:29 Onderwerp: |
|
|
| Bakker Gerard schreef: |
| Als old-timer, kost je de wa-verzekering ongeveer 90 euro( bij onze verzekering mogen we dan 10000 km/jaar rijden) en als je dan all-risk wil hebben, moet je de bus laten taxeren(kost 100 euro en geldt dan 2 jaar) en betaal je gemiddeld 1,5% van de taxatie-waarde, als extra premie. |
dat met die km verschild nogal van verzekerings maatschappijen.
Ik heb ook 2 oldtimers en bij de vorige maatschappij mocht ik maar 5000km per auto per jaar rijden en nu 15000km.
echter willen ze wel dat je je andere auto (waar je normaal voor verzekerd bent)wel bij dezelfde maatschappij verzekerd.
(dit latste weet ik niet of het voor alle maatschappijen geld maar de 5 die ik gebeld heb wel) _________________ Wij zijn geen vreemden, wij zijn vrienden die je nog niet hebt ontmoet.
www.camperclubje.nl
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
nelleke Gast
|
Geplaatst: Wo 03 Mei 2006, 21:15 Onderwerp: verzekering |
|
|
ik heb bij de anwb gekeken, daar mag je 7500 km per jaar maar we willen een rondje scandinavie maken en dan haal je al gauw 7500 km, moet je dan bij betalen???
nelleke |
|
| Terug naar boven |
|
 |
M&M on tour

|
Geplaatst: Wo 03 Mei 2006, 22:00 Onderwerp: |
|
|
dan ga je onder een gewone verzekering vallen dus bij betalen.
daarom denk ik dat een camper verzekering handiger is.
kost natuurlijk iets meer dan een oldtimer verzekering.
maar weer goedkoper dan een normale verzekering plus er is meer inboedel mee verzekerd.
is denk ik ook niet onbelangrijk
Groeten Menso _________________ Wij zijn geen vreemden, wij zijn vrienden die je nog niet hebt ontmoet.
www.camperclubje.nl
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
renaultsaviem

Geregistreerd op: 27 Dec 2005 Berichten: 6913 Woonplaats: Wieringerwerf
|
Geplaatst: Vr 05 Mei 2006, 19:47 Onderwerp: |
|
|
Onze Saviem is als camper verzekerd, terwijl mijn ander oldtimers bij dezelfde verzekeraar als oldtimer verzekerd zijn. _________________
Je moet zeilen op de wind van vandaag,
De wind van gisteren helpt je niet vooruit. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jeetje

|
Geplaatst: Za 06 Mei 2006, 0:01 Onderwerp: |
|
|
Een camper als oldtimer verzekeren zal niet meevallen. De meeste verzekeraars stellen in artikel 1 van de polisvoorwaarden meestal wat zij onder 'oldtimer' verstaan en dan val je met een camper al snel door de mand.
Het is immers geen 'personenauto' zoals in de polisvoorwaarden wordt gesteld en er zijn nog wel wat andere dingen die het moeilijk maken om een klassieke camper als 'oldtimer' te verzekeren...
Onze camper is dan ook als kampeerauto op een camperverzekering (van de Europeesche) verzekerd... _________________ ... it's better to burn out, than to fade away... |
|
| Terug naar boven |
|
 |
M&M on tour

|
Geplaatst: Za 06 Mei 2006, 12:43 Onderwerp: |
|
|
| Jeetje schreef: |
Een camper als oldtimer verzekeren zal niet meevallen. De meeste verzekeraars stellen in artikel 1 van de polisvoorwaarden meestal wat zij onder 'oldtimer' verstaan en dan val je met een camper al snel door de mand.
Het is immers geen 'personenauto' zoals in de polisvoorwaarden wordt gesteld en er zijn nog wel wat andere dingen die het moeilijk maken om een klassieke camper als 'oldtimer' te verzekeren...
Onze camper is dan ook als kampeerauto op een camperverzekering (van de Europeesche) verzekerd... |
die vraag heb ik bij mijn verzekeringen nog nooit gezien. _________________ Wij zijn geen vreemden, wij zijn vrienden die je nog niet hebt ontmoet.
www.camperclubje.nl
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jeetje

|
Geplaatst: Za 06 Mei 2006, 19:48 Onderwerp: |
|
|
Wat staat er in jouw polisvoorwaarden (vaak artikel 1) wat er onder 'klassieker' of 'oldtimer' in de zin van de polis wordt verstaan? _________________ ... it's better to burn out, than to fade away... |
|
| Terug naar boven |
|
 |
M&M on tour

|
Geplaatst: Za 06 Mei 2006, 20:28 Onderwerp: |
|
|
Ze spreken hier over voertuigen van 20 jaar en ouder.
Dus zou goed een camper kunnen zijn.
Word niet over personenvoertuig oid gesproken.
Volgens mij zou het ook een motor kunnen zijn.
Wel staat er bij dat het om een voertuig gaat die naast een voertuig is voor dagelijks gebruik.
Ook het voertuig voor dagelijks gebruik dien ik bij hun verzekerd te hebben. _________________ Wij zijn geen vreemden, wij zijn vrienden die je nog niet hebt ontmoet.
www.camperclubje.nl
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jeetje

|
Geplaatst: Za 06 Mei 2006, 23:38 Onderwerp: |
|
|
Bij wie is je klassieker of oldtimer dan verzekerd (welke maatschappij) en welke polisvoorwaarden zijn van toepassing???
Dat zou ik best willen weten... _________________ ... it's better to burn out, than to fade away... |
|
| Terug naar boven |
|
 |
M&M on tour

|
Geplaatst: Zo 07 Mei 2006, 8:59 Onderwerp: |
|
|
ik heb je een pbtje gestuurd _________________ Wij zijn geen vreemden, wij zijn vrienden die je nog niet hebt ontmoet.
www.camperclubje.nl
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
2clean

|
Geplaatst: Ma 08 Mei 2006, 8:56 Onderwerp: verzekeren |
|
|
Ik heb het net ook bij de hand gehad. Ik heb een mercedes uit `81 een oldtimer dus. Ik kan deze verzekeren als camper maar niet als oldtimer. Ik had 8 offertes opgevraagd en allemaal hetzelfde, niet als oldtimer maar als camper. Het scheeld niet zo heel veel. Ik betaal nuvoor wa 125 euro maar dan mag ik wel blijven rijden zoveel ik maar wil. En de mogelijkheid om hem casco te verzekeren, maar dat doe ik wel als ik helemaal klaar ben
ps laatst hoorde ik dat iemand met een oltimerverzekering met een max van 5000 km een botsing gehad had. Maar had meer dan die 5000 km gereden en dat is tot rechtzaken gekomen  _________________ Zelf schoonmaken van campers en caravans duur en omslachtig? Kan ook anders info@2clean.nl of www.2clean.nl |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jeetje

|
Geplaatst: Ma 08 Mei 2006, 9:00 Onderwerp: |
|
|
Km-overschreiding is geen grond tot afwijzing! Daar heeft de Raad van Toezicht op het verzekeringsbedrijf al een hele tijd geleden een uitspraak over gedaan. _________________ ... it's better to burn out, than to fade away... |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|