Laptop gebruik en mee in camper?

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
kloppie
Berichten: 270
Lid geworden op: ma 06 mar 2006, 16:31
Locatie: 3 B

Laptop gebruik en mee in camper?



Bericht door kloppie »

graag hoor ik van jullie hoe ik mijn HP laptop (internet) kan gebruiken in mijn camper Ik weet van deze techniek nauwelijks iets af :!:



:?: :idea: :(
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19167
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:



Bericht door Aloys »

Als je laptop beschikt over WiFi (de mogelijkheid van draadloos internet) dan kun je er onderweg mee surfen, je email ophalen etc. Daarvoor kun je gebruik maken van zogenaamde Access Points op campings, bij hotels, stations, luchthavens etc. Nadeel: het is nogal prijzig, soms wel € 10,00 per uur!

Goedkoper is het om in een dorp of stadje even rond te rijden tot je een onbeveiligd draadloos netwerk 'ziet' op de laptop. Dan parkeren en op je gemak email ophalen etc.

Dat 'zien' en opsporen van draadloze netwerken gaat heel goed met het programma Netstumbler, wat je kunt downloaden van http://www.netstumbler.com/downloads

Heb je standaard geen Wifi in de laptop, dan kun je een WiFi-kaartje kopen wat je in de laptop kunt steken en dan ben je ook klaar.

Uitgebreide informatie op de pagina http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?t=8388751
Laatst gewijzigd door Aloys op vr 16 jun 2006, 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
kloppie
Berichten: 270
Lid geworden op: ma 06 mar 2006, 16:31
Locatie: 3 B



Bericht door kloppie »

bedankt voor de informatie ga downloaden en uitprobern
JT
Berichten: 398
Lid geworden op: za 18 dec 2004, 17:08
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Laptop gebruik en mee in camper?



Bericht door JT »

Dag Kloppie,
en natuurlijk is je laptop onderweg inzetbaar voor navigatie, het opslaan van je digitale foto's, bekijken van gedownloade websites (bijv. mbt camperplaatsen, campings, andere toeristische info, mp3's), nalezen van je vakantie-voorbereidingen, bijhouden van je dagboek tbv je website, etc.
Kortom, eigenlijk kun je zonder laptop helemaal niet op vakantie :lol3: :lol3: :lol3:
JT.
Jack Janssen.
Kijk voor onze reisverhalen en foto's op www.reizenmetflair.nl
Gast

Re: Laptop gebruik en mee in camper?



Bericht door Gast »

JT schreef:Kortom, eigenlijk kun je zonder laptop helemaal niet op vakantie :lol3: :lol3: :lol3:
JT.
Nadat je terug bent heb je eindelijk vakantie......... :D
Het lijkt wel.....kom hoe heet het....werken....... :shock:
Gebruikersavatar
Rotec 590
Berichten: 6955
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 14:01
Locatie: dicht bij Nunspeet (20 jaar Spanje)
Contacteer:

Re: Laptop gebruik en mee in camper?



Bericht door Rotec 590 »

nee , ook niet want dan ga je weken achter de pc zitten om video , foto's en gereden navigatie routes te bewerken tot je een mooie DVD hebt.

Je hebt dan nog digitale vakantie.
neem de tijd als je in je camper rijdt!
bluebird
Berichten: 299
Lid geworden op: za 13 mar 2004, 20:12

Re: Laptop gebruik en mee in camper?



Bericht door bluebird »

JT schreef:Dag Kloppie,
en natuurlijk is je laptop onderweg inzetbaar voor navigatie, het opslaan van je digitale foto's, bekijken van gedownloade websites (bijv. mbt camperplaatsen, campings, andere toeristische info, mp3's), nalezen van je vakantie-voorbereidingen, bijhouden van je dagboek tbv je website, etc.
Kortom, eigenlijk kun je zonder laptop helemaal niet op vakantie :lol3: :lol3: :lol3:
JT.
Hoi,

:DBlij dat het ons ieder jaar weer lukt, zonder laptop op vakantie. :D

Bluebird
Gebruikersavatar
Rotec 590
Berichten: 6955
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 14:01
Locatie: dicht bij Nunspeet (20 jaar Spanje)
Contacteer:

Re: Laptop gebruik en mee in camper?



Bericht door Rotec 590 »

Je moet het dan ook als hobby zien of aanvulling op.
nodig hebben is wat anders.

maar of je blij moet zijn dat je die hobby niet hebt ????
neem de tijd als je in je camper rijdt!
JT
Berichten: 398
Lid geworden op: za 18 dec 2004, 17:08
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Laptop gebruik en mee in camper?



Bericht door JT »

Juist door een laptop mee te nemen beperk je de inspanningen van het maken van bijv. een website achteraf. En als automatiseerder, die van zijn hobby zijn beroep heeft gemaakt en daarnaast ook nog erg graag fotografeert, staat mij het meenemen van een goedkoop laptopje zeker niet tegen. Maar daar hoeft niet iedereen op dezelfde manier tegenaan te kijken. Ieder zijn eigen meug ...

Het voordeel van het maken van een uitgebreidere fotoalbum (een website dus) vind ik dat je je vakantie veel langer en makkelijker levend houdt. Als ik probeer om de vele tentvakanties voor onze camperperiode voor de geest te halen dan herinner ik me er misschien nog een paar voorvallen van. Sinds het moment dat we een website bijhouden kunnen we gemakkelijker terugkijken en -lezen en zijn we al vele verloren uurtjes weer even opnieuw naar Florence geweest, of naar Bretagne, of naar Barcelona, of de Dordogne, etc. Kortom, tegenwoordig hebben we een jaar lang vakantie-plezier terwijl ook andere geinteresseerden nu iets aan onze bevindingen hebben ....

Overigens ben ik het ook met enkele respondenten eens: het moet niet zo zijn dat je pas achteraf ziet/merkt waar je feitelijk op vakantie bent geweest. En dat is zeker niet het geval ...
JT.
Jack Janssen.
Kijk voor onze reisverhalen en foto's op www.reizenmetflair.nl
Gebruikersavatar
Abe
Berichten: 6887
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 21:50
Locatie: Friesland



Bericht door Abe »

Ik zie de laptop gewoon als nog een stukje luxe wat je meeneemt. Over een aantal jaren zal men het raar vinden dat iemand geen laptop bij zich heeft. Zoals wij het nu raar vinden als iemand geen koelkast in zijn camper heeft.
Groeten Abe
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rotec 590
Berichten: 6955
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 14:01
Locatie: dicht bij Nunspeet (20 jaar Spanje)
Contacteer:



Bericht door Rotec 590 »

Abe schreef:Ik zie de laptop gewoon als nog een stukje luxe wat je meeneemt. Over een aantal jaren zal men het raar vinden dat iemand geen laptop bij zich heeft. Zoals wij het nu raar vinden als iemand geen koelkast in zijn camper heeft.
ja , koelkast, die is bij ons altijd gevuld met ijs, want ik lust graag ijs smiddags als ik ergens op een leuk plekje sta.
neem de tijd als je in je camper rijdt!
kleijntje
Berichten: 977
Lid geworden op: zo 08 jun 2003, 15:50
Locatie: Twente



Bericht door kleijntje »

Aloys schreef:Als je laptop beschikt over WiFi (de mogelijkheid van draadloos internet) dan kun je er onderweg mee surfen, je email ophalen etc. Daarvoor kun je gebruik maken van zogenaamde Access Points op campings, bij hotels, stations, luchthavens etc. Nadeel: het is nogal prijzig, soms wel € 10,00 per uur!

Goedkoper is het om in een dorp of stadje even rond te rijden tot je een onbeveiligd draadloos netwerk 'ziet' op de laptop. Dan parkeren en op je gemak email ophalen etc.

Dat 'zien' en opsporen van draadloze netwerken gaat heel goed met het programma Netstumbler, wat je kunt downloaden van http://www.netstumbler.com/downloads

Heb je standaard geen Wifi in de laptop, dan kun je een WiFi-kaartje kopen wat je in de laptop kunt steken en dan ben je ook klaar.
Ik wil dit de komende reis ook eens proberen.
Ik vraag mij wel af hoe veilig het is als op een open netwerk ingelogd wordt.
Wie kan hier iets over zeggen?
Ben-c
Berichten: 89
Lid geworden op: za 04 okt 2003, 18:22



Bericht door Ben-c »

De laptop kun je ook gebruiken om je routes in op te slaan voor je navigatie systeem.Bij mij is dat mapsource van Garmin en werkt perfect.
Hiermee zet je de grote lijnen uit van je vakantie, maar met het voordeel dat je ze elk moment weer kunt bewerken.
Jeetje
Berichten: 1145
Lid geworden op: do 20 mei 2004, 21:49
Locatie: Abcoude



Bericht door Jeetje »

In het verlengde van deze vraag even de volgende:

Bestaan er 'laptop-kluisjes'? En zo ja: waar zijn die te koop?
... it's better to burn out, than to fade away...
Plaats reactie