Android radio ingebouwd

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
KJH
Berichten: 32
Lid geworden op: di 29 aug 2017, 16:58
Locatie: Twente

Re: Android radio ingebouwd



Bericht door KJH »

Die android radio stuurbediening werkt op weerstand waardes.

Bij mijn ford bus was het een makkie, ford transit stuurbediening werkt ook op weerstand.
Inlezen en klaar.

Als bij jou bus de originele stuurwielbediening via de "bus" werkt dan deze afkoppelen en kijken of je een storingmelding krijgt.
Als je geen melding krijgt dan stuurwielbediening los hale en achter elke schakelaar een andere weerstand solderen.
Dan inlezen in de radio.
Oet Twente

TRANSIT 350L VAN 140DPF 4.93 uit 2012
Toedeledoki

Re: Android radio ingebouwd



Bericht door Toedeledoki »

Het probleem zit hem juist in dat inleren! Op de een of andere manier krijg ik deze radio niet in de inleermodus. De rest is appeltje eitje voor mij.
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Android radio ingebouwd



Bericht door Going »

Ik had ook het dashboard deel van Fiat gekocht. Radio universeel paste mooi niet. Toen van de enkel din de tussenschot uitgezaagd en past perfect. Fiat Ducato 250 2009
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
camperdiksmuide
Berichten: 254
Lid geworden op: zo 18 sep 2016, 23:01

Re: Android radio ingebouwd



Bericht door camperdiksmuide »

Bestaat er eigenlijk de mogelijkheid bij die chineese radio's om ook de naam van de FM zenders te zien.
Dit is blijkbaar een RDS functie die enkel in europa gebruikt word.
Men kan blijkbaar altijd enkel de frequentie zien. Wat zijn de mogelijkheden?
Heb zelf een Icartech G650 dubbel din radio/dvd/navigatie die denk ik op windowsCE6.0 draait, dacht ik.
Ook hier enkel de zenderfrequentie maar niet de naam, spijtig

Indien iemand tips heeft?
Toedeledoki

Re: Android radio ingebouwd



Bericht door Toedeledoki »

Bij mij geeft ie gewoon de zendernaam aan hoor. Ook PTY en AF werken prima. Wél kun je mijn radio instellen op China, Europa, Amerika, Australië etc. Ik heb hem uiteraard op Europa ingesteld.
Gebruikersavatar
mva
Berichten: 209
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 15:39
Locatie: Arcen

Re: Android radio ingebouwd



Bericht door mva »

Paul, heb je dat andere paneel nog gekocht bij fiat? Zo ja, past het nu wel zonder zaagwerk? En heb je evt een origineel artikelnummer van het paneel.


Gr marco.
Rapido 700FF!
Toedeledoki

Re: Android radio ingebouwd



Bericht door Toedeledoki »

Ja, paneel gekocht bij Fiat. Was inclusief btw etc iets van 70 Euro. Maar dan past het ook perfect.

Bestelnummer weet ik niet. Maar als je een radiopaneel bestelt voor een Ducato van na 2013 (facelift) voor een standaard radio dan kan het niet missen. De radioslede kun je overzetten uit het oude paneel.
Gebruikersavatar
mva
Berichten: 209
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 15:39
Locatie: Arcen

Re: Android radio ingebouwd



Bericht door mva »

Zou je daar ook eens een foto van willen maken, hoe het nu geworden is.

gr Marco
Rapido 700FF!
Gebruikersavatar
HLA
Berichten: 122
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 13:45

Re: Android radio ingebouwd



Bericht door HLA »

Hoi
Ik heb zelf ook een android radio (xtrons, chinees merk) in een Ducato camper. Binnenkort komt er echter een andere camper (ook weer Ducato) en wil ik dan ook de standaard multimedia van het stuur gebruiken. Ik gebruik nu een oplossing waarmee je twee knoppen setjes op het stuur kunt plakken ( https://nl.aliexpress.com/item/Universe ... autifyAB=0 . Werken op zich prima maar is toch niet mooi.
Ik ben dus erg nieuwsgierig of het lukt de multimediaknoppen van je stuurwiel werkend te krijgen. Er zijn twee versies heb ik begrepen. Één met zes en één met acht knoppen. Welke heb jij?.
Misschien helpt daarbij de volgende discussie van de duitse wohnmobilforum.de site: https://www.wohnmobilforum.de/w-t126026.html. Als ik deze handleiding lees moet het niet al te moeilijk zijn (hoop ik). :P Ik denk dat het probleem vooral zal zitten in de vraag of de goede klokveer (met extra aansluiting voor de multimedia is gemonteerd.)
Toedeledoki

Re: Android radio ingebouwd



Bericht door Toedeledoki »

De knoppen zitten op het stuur en het signaal komt aan bij de radio. Alleen krijg ik de radio niet in de inleermodus. Bij de nieuwere Ducato's zou de stuurwielbediening zo uit de doos moeten werken.

Een foto van de situatie met het nieuwe frame heb ik zo niet. Maar ziet er eigenlijk precies zo uit. Alleen hoef je niet te zagen en zit de radio er nog net iets strakker in.
Gebruikersavatar
mva
Berichten: 209
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 15:39
Locatie: Arcen

Re: Android radio ingebouwd



Bericht door mva »

Vandaag toestel opgehaald en aangesloten. Het paneel om de radio in te bouwen staat in bestelling.
Heb er ook de DAB module bij, maar die nog niet aan de praat gekregen. Iemand een idee waar ik de DAB moet zoeken op het toestel? Niet bij het normale radioscherm.

Heb het toestel overigens ook niet met de bijgeleverde kabelbomen kunnen aansluiten.


Gr marco.
Rapido 700FF!
Toedeledoki

Re: Android radio ingebouwd



Bericht door Toedeledoki »

Voor DAB moet je een appje downloaden. Staat als het goed is ook een appje op het bijgeleverde SD kaartje. Anders heb ik nog wel wat voor je.
Gebruikersavatar
mva
Berichten: 209
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 15:39
Locatie: Arcen

Re: Android radio ingebouwd



Bericht door mva »

Gelukt! Thx.
Rapido 700FF!
Toedeledoki

Re: Android radio ingebouwd



Bericht door Toedeledoki »

De bijgeleverde kabelbomen zijn volgens mij voor het nieuwere type ducato. Het in en uitschakelen van de radio gebeurt dan ook via de can-bus. Bij onze auto's is er nog gewoon een plus en een geschakelde plus aanwezig. Kan rechtstreeks aangesloten worden dus.
Plaats reactie