Canal Digitaal op het Camperforum

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
reinolt
Berichten: 3892
Lid geworden op: ma 25 aug 2003, 19:16
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door reinolt »

reinolt schreef:
Rob66 schreef:Je hebt waarschijnlijk de Aston Dual met het ledje op de voorkant.
Deze zijn er in vele software versies.
Ergens rond 2,18 en 2,23 kunnen er problemen zijn.
Heel vreemd dat de ene het wel doet en de andere niet (goed).
Kan zijn dat je een van deze software versies hebt. Helaas kan je deze niet eenvoudig opwaarderen. Mits je een Topfield TF5000 met hdd hebt staan.
Kortom, scoor een originele Ci module van CD en grote kans dt je van je probleem af bent.

reinolt schreef:Hoi Rob,
Bedanktvoor je reactie. Stom dat ik de info niet volledig heb gegeven.
Het gaat om een Oyster Digital CI. De receiver/stuurkast is een Europa.
De CI module is Astoncrypt DVB 2557

De software heb ik onlangs van de TenHaaft site gedownload.
Het is versie V3.0.4.1 2016-12-05

Ik hoop dat je mij hiermee behulpzaam kunt zijn.

@komtwelgoed. Het gummetje heeft niet geholpen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Rob, bedankt. Volgens het menu gaat het om een Aston Module 2.2200 applicaties verstond 2.2200B, hardware version 1.0100 Cicas version 1.0003 boot version 2.2200 CA version 2,0r14

Waar kan ik een originele CI module van CD scoren?
Even ter terugkoppeling:
Wij zijn medio augustus teruggekomen in Nederland. Heb de door Rob en Komtwelgoed genoemde CI module gekocht en geïnstalleerd. Nog een aantal tripjes gemaakt en het probleem heeft zich niet meer voorgedaan. Dit was dus de oplossing!
Heren Bedankt.
Trotse bezitter van een Adria Coral S 660 SL
I amsterdam AJAX de passie die in je zit
Afbeelding
Hans gielen
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 21 sep 2016, 19:03

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door Hans gielen »

Mijn Aston CI module met geel ledje had ineens zijn software V 2.26 verloren. Wel geluid, maar geen beeld. Een nieuwe kopen was natuurlijk een optie, maar Asat in Roermond heeft hem voor 15€ weer geladen.
Prima service en alles werkt weer.
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1734
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door komtwelgoed »

Gaat het basispakket vervallen?

Diverse abonnees zijn door Canal Digitaal gebeld waarbij werd aangegeven dat hun basispakket per 1 januari gaat vervallen.

Het gaat om abonnees die voor 1 april 2016 een SetTopBox-pakket hadden en voor 10 euro over konden stappen voor onbepaalde tijd naar het Basis pakket.
Hun abonnement wordt per 1 januari overgezet naar het Basis HD-pakket.
Ook komt per 1 januari de zender FOX Sports 1 HD Eredivisie in hun pakket te zitten. Deze zender is trouwens al sinds september in het Basis-pakket terwijl deze voor alle abonnees tijdelijk gratis te zien zou zijn. Het lijkt er op dat Canal Digitaal deze zender dus al definitief ook in het Basis-HD pakket heeft zitten.
Mensen kunnen hun abonnement opzeggen of gedurende een jaar een korting te krijgen vanwege deze sportzender.
Het ziet er dan ook naar uit dat de abonnees van het Basis HD-pakket per 1 januari ook de zender FOX Sports 1 HD Eredivisie permanent gaan ontvangen en €3,-/maand meer gaan betalen.
Gebruikersavatar
gitana
Berichten: 4232
Lid geworden op: za 14 okt 2006, 21:42
Locatie: het smalste deel van het zuiden

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door gitana »

Ik ben er nou dan toch eindelijk weg. Heb vaker overwogen maar 2 maanden geleden dan toch de knoop door gehakt. Heb gisteren ook al de M7 verkocht. Weg ermee en blij toe. Voor ons geen Canal Digitaal meer. Heb alleen nog een hagelnieuwe kaart gehad want die van ons bleek ook kapot. Iemand interesse?? Dan pb.
Greetz ...Gitana. (Annie)
De VROUW die niet nieuwsgierig is, maar wel graag veel weet, dus veel vraagt.
Camper_01

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door Camper_01 »

Gister avond geen CD ontvangst op mijn Samsung UE32J6370SUXXN TV. Wel ontvangst op K80 en 14 en uiteraard wel op alle Duitse kanalen.

PROBLEEM: NIET CD !!! :cheers:
maar de adapter van de Samsung TV naar de CI module die als een "verloop" stekker wordt gebruikt.

Eerst kaart getest in andere Samsung TV met CD ontvanger, TV geeft normaal beeld op alle zenders
Daarna kaart getest in de camper, normaal beeld.
CI module van de camper met kaart gemonteerd op Samsung TV, geen beeld.

Helpdesk van CD gebeld, zeer vriendelijk geen storingen bekend. Advies neem contact op met de lokale CD dealer.
Vanmorgen met de Samsung TV naar de leverancier, TV was net nog in de garantie, volgens leverancier niets vast te stellen.
Leverancier heeft echter geen schotel systeem , maar de "adapter"meegekregen en toen daarna thuis vastgesteld dat de fout aan de adapter lag.
Dus TV nu weer normaal werkend op alle CD kanalen. :hug:
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4257
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door JoopBrekken »

Als je op kanaal 80 en 14 beeld hebt dan staat je schotel op Astra1 gericht. Voor CD moet je op Astra 3 staan.
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1734
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door komtwelgoed »

Het infokanaal op positie 14 komt gewoon van de Astra 23,5 en niet van de Astra 19,2.
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4257
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door JoopBrekken »

En BVN op kanaal 80 ook?
Of is het misschien juist dat als je op 80 iets ontvangt de schotel gewoon op Astra 1 staat?
Laatst gewijzigd door JoopBrekken op vr 10 nov 2017, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Camper_01

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door Camper_01 »

In mijn thuis situatie maakt dat geen verschil. Ontvang Astra 23,5 en Astra 19,2.

In mijn camper is de situatie uiteraard "normaal" en gaat de schotel dan draaien. :cheers:
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4257
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door JoopBrekken »

Dubbele kop, daar had ik niet aan gedacht.
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1734
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door komtwelgoed »

Als ik schrijf dat het Infokanaal op positie 14 van de zenderlijst op de Astra 23,5 zit, betekent dit dan ook dat BVN ook op de Astra 23,5 zit Joop? Dacht het niet.
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4257
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door JoopBrekken »

Dus om het maar duidelijk te schrijven: als je op kanaal 80 BVN ziet dan kijk je naar Astra 1.
Camper_01 melde dat hij o.a. op kan. 80 beeld had, vandaar mijn reaktie.
Camper_01

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door Camper_01 »

Ik sprak van mijn THUIS situatie dan ontvang ik met een dubbele kop uiteraard alle zenders en ook de Duitse vandaar.
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3249
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door Going »

komtwelgoed schreef:Het infokanaal op positie 14 komt gewoon van de Astra 23,5 en niet van de Astra 19,2.
Vorige week heb ik 14 uit de favorieten gegooid. Elke keer als ik doorknipte over 14 dan had ik een verwissel van satelliet. Ik geloof graag dat 14 informatie kanaal op 23.5 zit, maar dan zou ik geen wissel moeten krijgen. De eerste 20 zijn HD dus op 23.5
Maar ja bij ieder werkt het misschien anders.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Plaats reactie