Wat is je nieuwste aanwinst?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Hoofdnoorman »

De auto heeft minder gekost dan de operaties van Hockey vorig jaar. Ik hoop dan ook dat ik nog heel veel plezier aan Hockey mag beleven en nog veel jaren.

@Gobert
Neen, de techniek is mij niet vreemd. De motoren ken ik van haver tot gort als dealer geweest zijnde. Het elektrische deel is gelijk aan de Dynastarter destijds in de Honda Touring modellen. De voltages en afhandeling is wat anders en nu doet dus de "dynastart" mee met optrekken.
Ik heb gisteren het één en ander gesloopt aan het dashboard en ik heb, kennelijk, nog steeds de gave om precies te weten hoe en waar men iets vastschroeft. In principe heeft Honda van oudsher de policy om geen enkel schroefje zichtbaar te laten zijn vanuit bestuurdersoogpunt.

@Kroppie
Ja Jos, daar ben ik al mee bezig. Het zal echter een StepDown worden die van 220 ongeveer 100 volt gaat maken en alleen maar voor onderhoudslading.
Deze auto's zouden eigenlijk minimaal 1 keer per maand een rit van 30 minuten moeten maken om de accu op spanning te houden en een langere levensduur te waarborgen.
Als ik met de camper in Spanje zit, staat de wagen natuurlijk stil. En dat dan 5 maanden.
Dus heb ik voor aankomende winter geregeld dat iemand hem af en toe even gebruikt.
Er is een speciale lader te koop, maar die kost dik € 300,-. Ik hoop voor een tiende van dit bedrag klaar te zijn.

Oh ja, inderdaad moet er een loopplank bij komen. De ruimte voor Hockey ga ik half september, als ik weer thuis ben uit Bebra, timmeren.
Zelf moet ik ook wat vinden om de bekleding schoon te houden. Deze is zachtcréme. Ik denk dat ik een advertentie ga plaatsen om met iemand met donkere bekleding te gaan ruilen, of ergens op de sloop een ander interieur haal. Anders is het binnen de kortste keren verhabbezakt.

Bij nader inzien gaat er toch geen gas in. Ik ben 2 augustus naar Bebra gereden en heb voor de rit slechts 8 euro meer uitgegeven dan met mijn oude Civic op LPG, en dan heb ik nog niet de moeite genomen extra zuinig te rijden.
De LPG installatie ga ik waarschijnlijk gebruiken voor bijmenging bij mijn camper. Ik heb een UFO tank en ook nog plaats daarvoor aan de onderkant. De oude Civic heb ik nu geschorst en zal binnenkort wel sloop in eigen beheer aanvragen bij het RDW. (Ik heb nog wel plek op zolder :-B)


Tot mijn genoegzaamheid heb ik op deze auto nog 3 jaar volledige garantie op de IMA accu en systeem. Nog 5 jaar "Chassisgarantie" d.w.z. Ophanging draagarmen, brandstofleidingen, ophanging subframe brandstoftank, aandrijfassen veren en remleidingen.
Nog 7 jaar garantie op doorroesten van binnen uit.
Een paar maand geleden zijn alle airbags vervangen (terugroepactie) dus die kunnen wederom 10 jaar mee.
Laatst gewijzigd door Hoofdnoorman op za 05 aug 2017, 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8593
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door seth_space »

Loopplank is nu in de aanbieding 32,50
klik hier: Afbeelding
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Vertrokken2 »

Kun je hem niet voor maken
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Hoofdnoorman »

seth_space schreef:Loopplank is nu in de aanbieding 32,50
klik hier: Afbeelding
Ja die is wel mooi, maar Hockey gaat op de achterbank en niet in de bagageruimte. Dus moet er een uitklapsysteem komen vanaf de zijdeur. Het zal een soort trapje worden.
Deze loopplank (niet duur trouwens) zou ik heel goed bij mijn camper gehad willen hebben ware het niet dat ik er ook over naar binnen moet, en het duurt nog wel een twee jaar voor ik weer op gewicht ben.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
a90
Berichten: 389
Lid geworden op: zo 30 dec 2012, 0:49
Locatie: Nieuw Vennep

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door a90 »

Fraaie auto, proficiat !
Lees meer over mijn huidige auto: http://www.lp2223.com
En deze is inmiddels verkocht: http://www.rundhauber.eu
Gebruikersavatar
Erik_Esther
Berichten: 467
Lid geworden op: do 18 aug 2016, 22:55
Locatie: ZO-Drente

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Erik_Esther »

Mooie auto, doet me een beetje weemoedig denken aan de CRX die ik ooit had :thumbup:
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Hoofdnoorman »

Hier de oude auto en dit is werkelijk de mijne voordat hij werd afgeleverd aan de vrouw van destijds de ambassadeur van Nederland. De Civic is geleverd in Zwitserland en gebruikt voor promotiefoto's.
Foto is ook in Zwitserland gemaakt. Bij mijn weten is er maar één zo'n type met elektrisch glazen schuifdak in Nederland.

Toen zag hij er nog goed uit. 8-)

Afbeelding
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
krekwakwou
Berichten: 1834
Lid geworden op: vr 14 sep 2007, 16:26
Locatie: Etten-Leur

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door krekwakwou »

Een nieuw navigatiesystemeem.
De Garmin 770 LMT-D
Afbeelding
groetjes Jacob en Ada, reizend met een Hymer B 674SL Star Edition, voorzien van airco, hydraulisch levelsysteem en 4 kanaals luchtvering
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Hoofdnoorman »

Deze omvormer.
Kan er eindelijk weer een microgolfoven mee in de camper.
De oude heb ik opgeblazen omdat ik het niet nodig vond om eerst de zware belasting uit te zetten alvorens de omvormer aan te schakelen. Doe ik dus in het vervolg maar wel. :-B
Er moest, jammer genoeg, nog wel 46 euro aan Import en loon voor de DHL bijbetaald worden.

Afbeelding
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Kroppie »

mijn victron combi start onder belasting zonder enig probleem.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Marco Polo »

Echte kerels houden ervan dingen op te blazen Jos ;-)
En voor de prijs van jou Victron kan je een scheepslading van die Chineesje kopen :-)

(En er af en toe nog eens eentje opblazen ;-)).
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Hoofdnoorman »

Kroppie schreef:mijn victron combi start onder belasting zonder enig probleem.

jos
Tsja Jos, dat heeft die van mij ook ongeveer 2800 keer goed gedaan. Echter de 2801-ste keer ging het echt even mis. Gelukkig was hij niet prijzig, destijds voor 109$ gekocht en ook met UPS en 8 amp lader. 7 jaar trouwe dienst verleend en mij 's ochtends en 's avonds de koffie bezorgt alsmede vele dagen heerlijke warme afbakbroodjes.
Moge hij rusten in vrede. :-B
Overigens, hij had een donor codiciel, dus een gedeelte van de inhoud gaat binnenkort aan een tweede leven beginnen.

Dat wordt een: Automatische walstroom omschakelapparaat met intelligente (PIC gestuurde) 8 Amp acculader en 5 Volt/4 Amp USB lader. Straks te koop op MP voor € 100,-.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Kroppie »

zal kijken hoe lang die van mij het uit houd, :D

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Hoofdnoorman »

De nieuwe maar eens even open gemaakt.

Daar moet wel even wat aan gebeuren. De aarde is niet doorgevoerd en dat wil ik graag wel.
Morgen dus eerst even de aarde doorvoeren/aanleggen en de aansluitingen solderen voor de schakelaar op afstand. Dan kan hij op de plaats en dan maar hopen dat hij een aantal jaar mee zal gaan.

De opbouw van de print is prima en de afwerking van de kabels en binnenwerk ook. De UPS functie werkt goed en snel. De ingebouwde acculader kan het verwarmingselement van de koelkast aan (Ik had even geen andere testmogelijkheid) dus die 12 amp lading zal wel kloppen. De displays, zoals te zien op de foto, zijn aardig, maar niet interessant. De kwaliteit er van is ook een beetje twijfelachtig. Jammer van het missen van die aarding, maar dat is in 2 minuten opgelost. Misschien maak ik morgen even foto's.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Plaats reactie