Megaprobleem met de navigatie

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Vertrokken4
Berichten: 4187
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44

Re: Megaprobleem met de navigatie



Bericht door Vertrokken4 »

Dus er is toch ook sprake van omgevingsfactoren, interferentie. Soms een draadloze aur.camera? of iets anders draadloos? Ik heb zelf eens meer dan een week geklooid, wat was de oorzaak? Buiten antenne van mijn sat.telefoon was kapot waardoor het toestel in de bestuurderscabine begon te zenden ontvangen, de telefoon deed niks, de sat telefoon deed niks en mijn gps nog minder. Maar voordat je het vindt....

Als dat ding posities weergeeft van plaatsen waar jij niet bent dan denk ik toch aan zoiets. Al eens in een ander voertuig geprobeerd?

Groetjes,

JP
Abri079
Berichten: 1035
Lid geworden op: vr 18 nov 2016, 21:38
Locatie: Fryslân

Re: Megaprobleem met de navigatie



Bericht door Abri079 »

Warmte werende voorruit, wellicht ooit een keer vervangen.
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Megaprobleem met de navigatie



Bericht door jielus »

, de vorige keer bijvoorbeeld gaf de Garmin aan dat ik 145 reed op een rotonde 20 km verder dan de plek waar we ons bevonden.
Dat is duidelijk een symptoom van een verstoorde ontvangst! Er staat in de gebruiksaanwijzing dat de GPS geen verstorende voorwerpen mag hebben tussen de satelliet en de ontvanger. Ook een alkoof kan dus ernstige storingen veroorzaken.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Megaprobleem met de navigatie



Bericht door Transitje »

Onze bus is niet voorzien van een alkoof, heeft geen warmtewerende voorruit, en de dashcam zit helemaal in de linkerbovenhoek van de voorruit.
Inmiddels heb ik een klacht ingediend bij de Mediamarkt en die reageren nogal afwijkend van hun eigen garantievoorwaarden.
Citaat klantenservice van Mediamarkt: Zolang als je garantie hebt op een product, garandeert de fabrikant of importeur dat het product bij normaal gebruik goed blijft werken. Als een product kapot gaat terwijl je er nog garantie op hebt, zullen wij eerst proberen het kosteloos te repareren of vervangen. Lukt dit ons niet binnen een redelijke termijn, dan zullen wij je (een deel van) het aankoopbedrag vergoeden. In de garantievoorwaarden staat vermeld wat jouw rechten en plichten zijn tijdens en na de garantieperiode. Geen enkele bepaling in de garantievoorwaarden mag jouw wettelijke garantie beperken. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.
Van een navigatiesysteem mag ik toch in alle redelijkheid verwachten dat het mij de juiste weg wijst, als dat niet het geval is en je er niet op kunt vertrouwen, het diverse keren de weg gewoon niet meer weet, dan mag ik toch gerust zeggen dat het niet voldoet aan de redelijk te verwachten prestaties.

Ik heb het ding nu bijna twee jaar en het is meer in reparatie dan dat ik het kan gebruiken, al twee keer heb ik op een reis naar Portugal de hele dan wel bijna de hele reis gebruik moeten maken van een bejaarde Tomtom, is het dan vreemd dat ik geen vertrouwen meer heb in zo'n ding en van Mediamarkt gewoon verlang dat ze het apparaat terugnemen tegen inkoopsprijs?
Groeten

Klaas
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Megaprobleem met de navigatie



Bericht door Charles Franconi »

kampo schreef:Ik volg dit soort threads al een paar jaar.
Inderdaad, je kan er niet om heen dat een aantal gebruikers erg ontevreden zijn over hun navigatiesysteem.
Afhankelijk van de situatie volgt dan de naam Garmin, Tomtom, Medion, Mio enz.

Als je het vanop een afstand analyseert stel je vast (niet in volgorde)
1. Dat een zeer beperkt aantal GPS toestellen slecht werken. Maar het komt echt wel eens voor.
2. Dat installatie van het toestel in een camper niet altijd éénvoudig is, antenne, stroom, metaal, alkoof,..
3. Dat de software installatie, POI of routes toevoegen en upgrades niet echt éénvoudig is
4. Dat de gebruiker meestal geen opleiding over het gebruik gevolgd heeft en ook totaal geen moeite wenst te doen om iets uit te zoeken.
5. Dat de verwachtingen van een GPS systeem soms veel te hoog liggen.
6. Er zijn nog veel gebruikers met erg weinig ervaring ondanks de vele jaren dat deze GPS systemen bestaan.

Ik wil daarmee zeker geen oordeel vellen maar een samenvatting maken van de situatie zoals die bij TS zou kunnen zijn.
TS wens ik het beste om een snelle oplossing te vinden.
Zelf zou ik eens voor uitleg, in een paar uur op een middag, naar een vriend met GPS ervaring gaan.
Heb ik zelf ook al meermaals moeten doen.
Ik refereer pt 1:
Heb een TT truck uit 2011 die meestal goed werkt, maar ben niet kapot van de kaarten(details).
2 jaar geleden begonnen met Maps.me op een oude iPad 2 met weinig geheugen, maar werkt op zich prima met maps.me
Daarna 2 x Motorola Moto G gekocht, waar na veel zoeken uitproberen blijkt dat maps.me alleen werkt als locatie op GPS staat en netwerk "uit" staat. Dus eigenlijk pruts.
Vorig jaar december een Medion tablet met 128 GB gekocht voor meer geheugen. DRAMA ding, gaat dinsdag voor 2e keer terug naar Medion. Navigatie werkt gewoon niet, GPS test geeft in
de open lucht pas na minuten een fix met nauwkeurigheid 400 meter.
Dan nog een "krijg" Samsung TAB 4 bij een nieuw gas-en-stroomcontract: dan weer wel en dan weer niet werkt op maps.me.
Kortom, ik loop niet over van enthousiasme van ANDROID spul, hoop dat de Medion na reparatie wel zn werk gaat doen. Heb campervrienden met dezelfde maar 32 Gb die wel goed
werken.

Charles
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Megaprobleem met de navigatie



Bericht door Vertrokken2 »

Transitje schreef:Onze bus is niet voorzien van een alkoof, heeft geen warmtewerende voorruit, en de dashcam zit helemaal in de linkerbovenhoek van de voorruit.
Inmiddels heb ik een klacht ingediend bij de Mediamarkt en die reageren nogal afwijkend van hun eigen garantievoorwaarden.
Citaat klantenservice van Mediamarkt: Zolang als je garantie hebt op een product, garandeert de fabrikant of importeur dat het product bij normaal gebruik goed blijft werken. Als een product kapot gaat terwijl je er nog garantie op hebt, zullen wij eerst proberen het kosteloos te repareren of vervangen. Lukt dit ons niet binnen een redelijke termijn, dan zullen wij je (een deel van) het aankoopbedrag vergoeden. In de garantievoorwaarden staat vermeld wat jouw rechten en plichten zijn tijdens en na de garantieperiode. Geen enkele bepaling in de garantievoorwaarden mag jouw wettelijke garantie beperken. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.
Van een navigatiesysteem mag ik toch in alle redelijkheid verwachten dat het mij de juiste weg wijst, als dat niet het geval is en je er niet op kunt vertrouwen, het diverse keren de weg gewoon niet meer weet, dan mag ik toch gerust zeggen dat het niet voldoet aan de redelijk te verwachten prestaties.

Ik heb het ding nu bijna twee jaar en het is meer in reparatie dan dat ik het kan gebruiken, al twee keer heb ik op een reis naar Portugal de hele dan wel bijna de hele reis gebruik moeten maken van een bejaarde Tomtom, is het dan vreemd dat ik geen vertrouwen meer heb in zo'n ding en van Mediamarkt gewoon verlang dat ze het apparaat terugnemen tegen inkoopsprijs?

Je moet een aangetekende brief schrijven met verwijzing naar alle gebeurtenissen, dat de
problematiek desondanks niet opgelost is en in die brief de koop ontbinden. Dat is een wettelijk recht dat je hebt. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Megaprobleem met de navigatie



Bericht door Transitje »

Wordt al aan gewerkt, maar evengoed bedankt voor de tip. :thumbup:
Groeten

Klaas
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Megaprobleem met de navigatie



Bericht door Vertrokken2 »

Ik maak graag een conceptje voor je. Moet je mij alleen voorzien van alle relevante data.
Een aandachtspunt: als je een rechtsbijstandsverzekering hebt en je wilt deze inschakelen moet je echter niet zelf aan de slag gaan. Dan zullen zij de opdracht weigeren.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Megaprobleem met de navigatie



Bericht door Transitje »

Mijn dank voor je aanbod, maar ik denk me daar zelf mee te kunnen redden. Als oud belastingdeurwaarder heb ik meer met dit bijltje gehakt.
Maar een aanbod als dit is één van de pré's van dit forum, dank.
Groeten

Klaas
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Megaprobleem met de navigatie



Bericht door Vertrokken2 »

Jullie moesten nog hele akten in het hoofd stampen volgens mij.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Vertrokken4
Berichten: 4187
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44

Re: Megaprobleem met de navigatie



Bericht door Vertrokken4 »

Transitje, ik vraag het maar direct, wil je je probleem opgelost hebben of ben je alleen nog uit op geld terug??

In het eerste geval kan je mij het toestel geven en zal ik hem testen icm andere toestellen, in het andere geval kan ik weinig voor je betekenen behalve mijn kennis van consumentenrecht.

JP
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Megaprobleem met de navigatie



Bericht door Transitje »

Bedankt voor het aanbod, dat wordt zeer gewaardeerd, maar ik heb de Mediamarkt al laten weten dat ze het toestel terug moeten nemen, wij hebben geen enkel vertrouwen meer in dit merk.
Groeten

Klaas
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Megaprobleem met de navigatie



Bericht door Transitje »

Vanmorgen werd ik gebeld door een medewerkster van de Mediamarkt, na overleg met Garmin waren ze tot de conclusie gekomen dat er met dit apparaat iets echt mis is. Ik kan hem terugbrengen en de MM zal het aankoopbedrag terugbetalen.
Daar ben ik erg content mee want het gaat toch om een vrij behoorlijk bedrag.
Probleem is hiermee dan opgelost.

Vanmiddag de Garmin ingeleverd en gelijk een TomTom 520 Go meegenomen.
Groeten

Klaas
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Megaprobleem met de navigatie



Bericht door Vertrokken2 »

Mission accomplished. Congratulations!
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Plaats reactie