Weekendje met camper en motor ?

Vragen, tips en ideeën m.b.t. (te organiseren)
evenementen, reizen of weekenden.
Danny268
Berichten: 215
Lid geworden op: vr 22 mar 2013, 20:37

Weekendje met camper en motor ?



Bericht door Danny268 »

Ik vermoed dat hier wel meer mensen met de camper + motor eens weggaan ..
Nu heb ik pas een aanhangwagen gemaakt , die achter de camper gaat .

Weten jullie mooie plaatsen waar je kan staan met de camper en aanhangwagen voor een weekendje en dan met de motor gaan toeren in de regio ??
liefst geen dure campings , want je hebt er toch niets aan als je niet op de camping blijft :-)

dus waar staan jullie , of welke streken gaan jullie heen als je eens een weekendje met deze combinatie weggaan ?
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Weekendje met camper+motor ?



Bericht door Meine »

Ik heb een motortrailer achter de camper en ik combineer al jaren camperen en motorijden. Als het om een weekeinde gaat zou ik kiezen voor de Ardennen of liever nog voor de Eiffel. Als wij kort naar de Eiffel gaan kiezen we echter vaak voor ons favoriete hotelletje en rijden we er op de motor naar toe. Halfpension voor 32 euro per nacht en een gezellige bar, daar kan niets tegen op. Bovendien heb je veel meer tijd om te motorrijden.
De meeste Nederlandse camperaars klonteren samen langs de oevers van de Moezel. De zuidelijke Moezelhellingen zijn erg mooi om te rijden. Meestal gaan wij naar de Vulkaan Eiffel. Je mag in Duitsland overal staan met je camper.
Danny268
Berichten: 215
Lid geworden op: vr 22 mar 2013, 20:37

Re: Weekendje met camper+motor ?



Bericht door Danny268 »

vroeger zijn we samen naar de vulcaaneifel gereden met de motor , maar da was geen succes voor men vriendin , want ze had nogal pijn van de rugzak ... ( motor was toen ne suzuki gsr 600 , dus ook volle wind op mij . )

ik ben ook al wel solo op verlof geweest naar de ardennen , toen waren men vrienden en vriendin met de auto , dus alle bagage zat daarin :-)
maar met men huidige motor ( kawa W800 ) lijkt mij dat geen pretje om autostrade te doen .. veel te dunne banden , waggelt meer als men 'oude ' motoren , volledig in de wind , ..

Vorig jaar zijn we met enkel de camper naar de moezel geweest , dit gaan we zeker eens met de motor achterop doen , want qua camperplaats en ligging was dit ideaal :-B
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Weekendje met camper+motor ?



Bericht door Meine »

Snap ik, dan is het anders en is met de camper de meest prettige weg. Ik heb een FJR 1300, na Venlo zetten we de teller op 170 en oost van Aken schieten we de Nord Eiffel in.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Weekendje met camper+motor ?



Bericht door MonRoe »

Wij hebben al diverse keren met de camper en motor gestaan net over de grens in Duitsland, in Goch en Twisteden. Maar ook op een camperplaats in Noord Limburg en dan daar vandaan leuke tochtjes maken. Maar ook de Veluwe vinden wij erg mooi, dus ook daar zijn we al eens geweest met camper en motor. Bijv. de camperplaats bij de camping Hoenderloo.
Of meer naar het Oosten, de camperplaats in Almen, kan je prima staan met camper en aanhanger en een mooie omgeving om te rijden en 's avonds een lekker hapje eten in het restaurant, waar de eigenaar ook motorrijder is.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Toedeledoki

Re: Weekendje met camper+motor ?



Bericht door Toedeledoki »

Héél dichtbij en toch heel mooi is het Bergisches Land.

Ik stond op deze camperplaats in Velbert:
http://www.campercontact.com/nl/duitsla ... rucke.aspx

En ik heb een aantal mooie toerritten in de omgeving gereden. Leuk voor een lang weekend in ieder geval.

Volgens mij deze:
http://gpstracks.nl/motorroutes-duitsland.php?id=679

en deze:
http://maps.motorradonline.de/track/gro ... pe=roadmap

Anders gewoon Googelen op "motorrad tour bergisches land".

Leuk om te bezoeken zijn de stuwmeren met meerdere Motorradtreffs (koffie en brommers kiek'n) en het Neanderthal met uiteraard het Neanderthaler Museum.
Bernhardxt
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 30 dec 2016, 22:57

Re: Weekendje met camper+motor ?



Bericht door Bernhardxt »

Weekendje Duitsland doe ik vrij geregeld.

Als ik met de motor naar Duitsland ga dan laat ik de camper thuis, alleen maar lastig. In de Moezel, Eiffel of Bergische land zitten verschrikkelijk veel goede goedkope kamers speciaal voor motorrijders. Vaak dus met overdekte en gesloten stalling.

Mocht ik een weekend gaan mountainbiken dan neem ik wel de camper mee, dat hele eind op de fiets is ook al zowat. :crazy: Dan sta ik wel op een camping aangezien ik geen douche in de bus heb zitten en dat toch wel fijn is na een mountainbiketocht. Ik vind de prijzen eigenlijk nog wel mee vallen in Duitsland.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik zo'n 500 meter van de Duitse grens woon dus wij gaan ook nog wel eens een dagje op en neer naar de Eiffel of Sauerland.
greyfox
Berichten: 157
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 21:13
Locatie: Echternach / Luxemburg

Re: Weekendje met camper+motor ?



Bericht door greyfox »

dany368: er staat niet bij waar je woont? maar in Luxemburg zijn genoeg niet dure plekken voor de camper en zeker geweldig om motor te rijden.
indien je dit wat lijkt kan ik je tips geven. ik woon in Luxemburg en tour veel met de motor door Luxemburg en zijn grensstreken.
heb zelfs vaak tijd en zeker zin om mee te rijden als het op prijs gesteld wordt.
greyfox
Gebruikersavatar
linus
Berichten: 775
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 13:42
Locatie: Luxemburg

Re: Weekendje met camper+motor ?



Bericht door linus »

Als het zover komt ben ik ook van de partij, ik woon ook in Luxemburg :D
Anders makem wij samen een tkeer een tourtje Greyfox :wink:
Ik woon bij Mersch.
Toni
Danny268
Berichten: 215
Lid geworden op: vr 22 mar 2013, 20:37

Re: Weekendje met camper+motor ?



Bericht door Danny268 »

ik woon in Turnhout , Belgie
Luxemburg is nog zeker binnen de afstand voor weekends weg te gaan :D
greyfox
Berichten: 157
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 21:13
Locatie: Echternach / Luxemburg

Re: Weekendje met camper+motor ?



Bericht door greyfox »

ja lijkt me leuk om eens wat te organiseren.
greyfox
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Weekendje met camper+motor ?



Bericht door MonRoe »

laat maar een datum weten, als we kunnen zijn we er graag bij.
wij hebben ook al eens motor/camper weekenden georganiseerd via het forum. Er zijn toen iets van 5 motor weekenden geweest.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Danny268
Berichten: 215
Lid geworden op: vr 22 mar 2013, 20:37

Re: Weekendje met camper+motor ?



Bericht door Danny268 »

Lijkt me wel eens leuk !
greyfox
Berichten: 157
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 21:13
Locatie: Echternach / Luxemburg

Re: Weekendje met camper+motor ?



Bericht door greyfox »

monroe: met hoeveel motoren waren jullie dan zo gemiddeld onderweg?
en wat was de reden dat er een eind is gekomen aan het initiatief?
greyfox
Plaats reactie