Elektriciteit

Met de camper naar de sneeuw!
DirkenAnneke
Berichten: 476
Lid geworden op: do 14 okt 2004, 23:00
Locatie: Schoonoord

Re: electriciteit



Bericht door DirkenAnneke »

Als "ervaren wintersport gebruiker" geef ik als advies om bij vorst altijd de gasverwarming incl ringverwarming te gebruiken , omdat een electr kacheltje nooit de waterleidingen vorstvrij kan houden.
Wij gebruiken bij redelijke/strenge vorst plm 1 tank 27L per week, dus dat weegt niet op tegen de electr kosten.
Verder lijkt mij ook logisch dat de gasverwarming de camper veel sneller/beter op temperatuur kan krijgen omdat de Truma een capaciteit heeft van min 4 Kw of 6Kw.
Ook ik kan de camping in Solden van harte aanbevelen.

groeten,
Dirk
Carthago Chic C-line 5.0, Audi A3 cabrio, en BMW1200RT, zendamateur PH5D
Eric van den Heuvel
Berichten: 636
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 14:36
Locatie: 7383 Tormás Hongarije

Re: Elektriciteit



Bericht door Eric van den Heuvel »

Hallo, Al meer dan 30 jaar gebruiken wij een Kronings heat die opgenomen is in de luchtverwarmings ringleiding en wordt zeker s'nachts gebruikt om alles op temperatuur en en de leidingen vorstvrij te houden. Deze heeft 3 standen 500/1000/1500 w. en met 3 ventilator standen, alles thermostatisch geregeld. 2 Jaar geleden heb ik de Truma gaskachel vervangen door Eberspächer dieselkachel en daar nu de Kronings in het ringleiding systeem in opgenomen. Werkt perfect, goedkoop en betrouwbaar; ook in de Noorse strenge winters. Groet, Eric
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Elektriciteit



Bericht door Cee Pee »

Da's wel mooi zo'n electrische kachel maar dat trekt mijn accu niet.
En je bent dan wel veroordeeld tot een camping en ook nog aan een vreselijk dure paal.
We hebben het al eens uitgerekend, elektrisch is vier maal duurder dan op gas verwarmen.
Plus dat ding heeft op zijn hoogste stand nog maar een kwart van de capaciteit van mijn Truma.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
DirkenAnneke
Berichten: 476
Lid geworden op: do 14 okt 2004, 23:00
Locatie: Schoonoord

Re: Elektriciteit



Bericht door DirkenAnneke »

Cee Pee schreef:Da's wel mooi zo'n electrische kachel maar dat trekt mijn accu niet.
En je bent dan wel veroordeeld tot een camping en ook nog aan een vreselijk dure paal.
We hebben het al eens uitgerekend, elektrisch is vier maal duurder dan op gas verwarmen.
Plus dat ding heeft op zijn hoogste stand nog maar een kwart van de capaciteit van mijn Truma.

Helemaal mee eens, als echte camperaar moet je alle 220v gebruikers uitbannen , want deze beperken je vrijheid enorm.
Carthago Chic C-line 5.0, Audi A3 cabrio, en BMW1200RT, zendamateur PH5D
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Elektriciteit



Bericht door 't Busje »

Nou, dat is behoorlijk dogmatisch. "Echte camperaar" lijkt me een soort geloofsartikel.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Elektriciteit



Bericht door jurgenc »

Ben dus regelmatig ne "valse" camperaar. ;-)
H20
Gebruikersavatar
Andorus
Berichten: 460
Lid geworden op: wo 14 mar 2007, 19:20
Locatie: Amsterdam

Re: Elektriciteit



Bericht door Andorus »

Wat een rare opmerking dat je geen echte camperaar bent als je stroom nodig hebt.
Wij staan bijna altijd vrij en hebben met onze zonnepanelen geen stroom nodig maar s.winters zijn we zeker 2 maanden in de sneeuw op verschillende campings.Ik zou me heel akelig voelen op een camperplaats,hoewel er ook mooie bij zijn,je moet toch na het skieen en langlaufen lekker douchen,je zit met natte kleren,als je geen of weinig zon hebt zit je met de stroom,en met vroeg donker s,avonds wil je ook wel even tv kijken en een aggregaat gebruiken wij alleen in noodgevallen
fred flair
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Elektriciteit



Bericht door JoopBrekken »

Levert je zonnepaneel iets anders als stroom?
Eric van den Heuvel
Berichten: 636
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 14:36
Locatie: 7383 Tormás Hongarije

Re: Elektriciteit



Bericht door Eric van den Heuvel »

Laat het startbericht nu op de wintersportrubriek staan en niet bij de overwinteraars! Wij staan bijna altijd vrij maar tijdens de wintersport is dat een heel ander verhaal. Dan kunnen de zonnepanelen het niet meer bijbenen en nemen we als we voor langere tijd op een camping staan altijd elektra . Dan is het een prachtig systeem om de camper overdag en s'nachts op temperatuur te houden. Einde van de skidag en s'ochtends start de klokthermostaat automatisch de dieselkachel om in no time de camper op een behaaglijke temperatuur te brengen, Groet Eric
Gebruikersavatar
JoVaMi
Berichten: 378
Lid geworden op: za 19 jun 2004, 7:54
Locatie: in de motorhome/camper

Re: Elektriciteit



Bericht door JoVaMi »

Ik baat in Oostenrijk een camper parking uit, met stroom 8 AMP. Het is niet toegestaan om elektrische vuren te gebruiken maar men doet het toch. 20 campers x 1500 watt = 30.000 watt. Hoef niet te zeggen dat de sneeuw rond de hoofdkabel smelt.
Normaal moet ieder zijn verbruik betalen. Is niet altijd mogelijk.
Groetjes,
Jos

Mijn blog:http://blog.seniorennet.be/motorhomezwerver/

Wij waren in: B, NL, D, F, AT, D, N, I, SP, P, GB en Schotland.
Met: Peugeot bestelwagen, Renault Savieim, Pilote, Challenger 450, Autostar 421, 505, 525, aryal 1, MB 812 zelfbouw, MB 814 zelfbouw, MB 815 integraal.
Reizen reeds meer dan 30 jaar met de Motorhome.
Trebor953
Berichten: 2703
Lid geworden op: ma 07 jan 2008, 9:32
Locatie: Nunspeet

Re: Elektriciteit



Bericht door Trebor953 »

Wat moet ik me voorstellen bij een elektrisch vuur, klinkt serieus gevaarlijk!
Groetjes,
Rob

Dethleffs Trend T 6617
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15350
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Elektriciteit



Bericht door Hoofdnoorman »

Hij is Belg.
Dat zijn thrillseekers. :-B
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Elektriciteit



Bericht door JoopBrekken »

Bij een elektries vuur kan ik nog iets verzinnen, ( iets warms met stroom) maar een "thrillseeker"??
Arie55
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: electriciteit



Bericht door Arie55 »

Jan en Simonne schreef: Onze Hymer 584 hielden we alleen met een straalkacheltje niet vorstvrij in de kastjes of op de plekken, waar de waterleidingen liepen. Wij moesten dus echt de gaskachel op laag zetten
en alle kastjes open zetten.
ik begrijp dat de gaskachel aanblijft voor het vorstvrij te houden. Maar waarom zet je de kastjes dan open? Daar waar de waterleidingen lopen, loopt ook vaak een ringbuis verwarming langs.

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Plaats reactie