Winter camperplaats

Met de camper naar de sneeuw!
Plaats reactie
Sven de keiser

Winter camperplaats



Bericht door Sven de keiser »

hallo,
ik ben van plan aankomende winter met de camper naar een camperplaats te gaan om te skien. ik ben nu dus op zoek naar een plaats, waar je dicht bij de liften staat en waar het skigebied van redelijk formaat is. ook moet het gebied redelijk sneeuwzeker zijn.
weet iemand een mooie plek?
alvast bedankt,
Sven
allard berends
Berichten: 97
Lid geworden op: do 04 aug 2005, 12:14
Locatie: Dronten



Bericht door allard berends »

pfffh, zijn er veel van
zie eerdere berichten hier op het forum
ben zelf gecharmeerd van aschau en solden in oostenrijk

allard
Gebruikersavatar
Rotec 590
Berichten: 6955
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 14:01
Locatie: dicht bij Nunspeet (20 jaar Spanje)
Contacteer:

Re: Winter camperplaats



Bericht door Rotec 590 »

Sven de keiser schreef:hallo,
ik ben van plan aankomende winter met de camper naar een camperplaats te gaan om te skien. ik ben nu dus op zoek naar een plaats, waar je dicht bij de liften staat en waar het skigebied van redelijk formaat is. ook moet het gebied redelijk sneeuwzeker zijn.
weet iemand een mooie plek?
alvast bedankt,
Sven
ik zet eerst even de landen op volgorde , het duurste land eerst het goedkoopste als laatste.

Oostenrijk
zwitserland
Frankrijk (alpen)
Italie
Andorra

Sneeuwzeker (tussen kerst en nieuwjaar)is het gebergte rond de Mont Blanc in Frankrijk en italie
ook Andorra.

In Februari kun je overal wel skien.

In Frankrijk kun je op elke parkeerplaats van een lift wel overnachten

In Les saissies is zelfs een speciale camperplek met voorzieningen.
Verder zijn er leuke wintersport campings die relatief goedkoop zijn.
Het duurste is de stroom. (ski)Bussen zijn gratis.
neem de tijd als je in je camper rijdt!
allard

duurste landen



Bericht door allard »

lijkt me een vrij arbitrair rijtje als het gaat om wat het duurste wintersport land is. waar is dat in dit rijtje aan afgemeten....

groet
allard
allard berends
Berichten: 97
Lid geworden op: do 04 aug 2005, 12:14
Locatie: Dronten



Bericht door allard berends »

sorry
vergeten in te loggen in de haast

allard
Mirage
Berichten: 171
Lid geworden op: ma 15 mar 2004, 22:53
Locatie: Hoogstraten
Contacteer:

winter camperplaats



Bericht door Mirage »

beste Frankia 530
jij heb zeker een hekel aan Oostenrijk.
maar geef de mensen dan geen valse gegevens,
jan
Gast

Re: Winter camperplaats



Bericht door Gast »

Frankia 530 schreef:
Sven de keiser schreef:hallo,
ik ben van plan aankomende winter met de camper naar een camperplaats te gaan om te skien. ik ben nu dus op zoek naar een plaats, waar je dicht bij de liften staat en waar het skigebied van redelijk formaat is. ook moet het gebied redelijk sneeuwzeker zijn.
weet iemand een mooie plek?
alvast bedankt,
Sven
ik zet eerst even de landen op volgorde , het duurste land eerst het goedkoopste als laatste.

Oostenrijk
zwitserland
Frankrijk (alpen)
Italie
Andorra

Sneeuwzeker (tussen kerst en nieuwjaar)is het gebergte rond de Mont Blanc in Frankrijk en italie
ook Andorra.

In Februari kun je overal wel skien.

In Frankrijk kun je op elke parkeerplaats van een lift wel overnachten

In Les saissies is zelfs een speciale camperplek met voorzieningen.
Verder zijn er leuke wintersport campings die relatief goedkoop zijn.
Het duurste is de stroom. (ski)Bussen zijn gratis.
ja, je kan wel op elke parkeerplaats van een lift overnachten, maar mag het ook? :roll:
alvast bedankt,
Sven
Gebruikersavatar
Hymercamp
Berichten: 2477
Lid geworden op: zo 08 mei 2005, 14:00
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:

Re: winter camperplaats



Bericht door Hymercamp »

Mirage schreef:beste Frankia 530
jij heb zeker een hekel aan Oostenrijk.
maar geef de mensen dan geen valse gegevens,
jan
Hoi Jan,

Ik ski al ruim 30 jaar, maar kan me (heden ten dage) helemaal in dat lijstje van Frankia vinden hoor. Ik kijk wat ik uiteindelijk, na mijn wintersportvakantie, onder de streep overhoud en Oostenrijk staat echt bovenaan in dit prijslijstje (tenminste, als je een goed, sneeuwzeker, hooggelegen gebied wenst). Oostenrijk prijst zichzichzelf van lieverlee aardig uit de markt.
Dus Frankia betichten van "valse gegevens" vind ik erg kort door de bocht.
Maar, nogmaals, dan wel op basis van goede vergelijkingen met gelijkwaardige accomedaties natuurlijk. Een goede skiër legt de lat nu eenmaal hoger v.w.b. het ski-gebied. Denk b.v. aan Sölden (Ostenrijk), Les Trois Vallées (Frankrijk), Les quatre Valées (Zwitserland)
Maar enfin, het is maar net wat je zoekt natuurlijk, après ski, terras-skiën of gewoon "vlammen" op een goede piste en nu en dan heerlijk (veilig) off-piste kunnen gaan.

Groet, Willem :wink:

Oh ja, Voor mij is Frankrijk totnogtoe het meest favoriet
sven de Keiser



Bericht door sven de Keiser »

ik zou graag willen weten of het klopt, dat je in frankrijk zo vrij zou mogen blijven overnachten bij de liften.
alvast bedankt,
Sven de Keiser
allard berends
Berichten: 97
Lid geworden op: do 04 aug 2005, 12:14
Locatie: Dronten



Bericht door allard berends »

daar is een helder antwoord op.
nee in de meeste skigebieden mag het niet
zeker tijdens hoogseizoen controleren ze in de meeste skigebieden daar ook zeer streng op

allard
Gebruikersavatar
Dorsthorst
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 20:55
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

ski-gebied



Bericht door Dorsthorst »

Hallo
Tot voor 5 jaar mocht je bijna overal in Frankrijk bij de liften staan, het gevolg was dat de parkeerplaatsen voor de helft bezet waren met campers, met alle gevolgen van dien. Nu zijn er een aantal camper plaatsen bij gekomen, o.a. in Chatel, Les Menuires. Prachtige gebieden waar je heerlijk kunt raggen over grote afstanden. Wat betreft de prijzen: ik heb in Oostenrijk altijd het meest betaald, ski ook al sind 1978, dus dat klopt. En als je gaat apres skien dat loopt het helemaal uit de klauwen voorwat de kosten betreft. Ik drink cola-wisky, vorig jaar in oostenrijk, Solden, rekende een kroegje daar 9,60 euro voor.( klein glaasje) :evil: :evil: :evil:
Dan is de dorst snel over.
Gr Louis
Gebruikersavatar
Rotec 590
Berichten: 6955
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 14:01
Locatie: dicht bij Nunspeet (20 jaar Spanje)
Contacteer:

Re: Winter camperplaats



Bericht door Rotec 590 »

mensen even voor de duidelijkheid. want ik ben vergeten te melden dat ik in al die landen al geweest ben en daaruit mijn conclusies heb getrokken. en tevens via internet vergelijkingen heb onderzocht.
en dan zoals HYmercamp al aangaf vergelijkingen over:

skieaccomodatie ( goede slechte hellingen/ lage, hooge pistes/zonnige,schaduw pistes) skiepas kosten
Camperplekken/parkeerplaatsen om te overnachten (zo dicht mogelijk bij de lift).
Sneeuwzekerheid.
campingprijzen (campings bij liften)en voorzieningen (daarvan ook de prijzen).
voedselprijzen.

Aleen het uitgaan heb ik niet onderzocht omdat ik savonds liever in mijn campertje zit onder de kerstslingers met LED lampjes en zelfgebakken oliebollen.

En JA, in Frankrijk mag je op de parkeerplaatsen overnachten, tenzij er een speciale camperplek gemaakt is nabij een lift. zoals bijvoorbeeld in La Rosiere en Les Saissies. Maar dan wordt je netjes er na toe verwezen, hetzij persoonlijk of via een briefje onder de ruitenwisser. Vaak door een medewerker van het office de toerisme of politie.
Blijf je twee nachten eigenwijs staan kun je 100% op een bekeuring wachten, want die krijg je dan.

En Nee, ik heb geen hekel aan Oostenrijk, in tegendeel, een zeer mooi skieland. Alleen de prijzen niet qua campings en voorzieningen.
neem de tijd als je in je camper rijdt!
Gebruikersavatar
Rotec 590
Berichten: 6955
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 14:01
Locatie: dicht bij Nunspeet (20 jaar Spanje)
Contacteer:



Bericht door Rotec 590 »

sven de Keiser schreef:ik zou graag willen weten of het klopt, dat je in frankrijk zo vrij zou mogen blijven overnachten bij de liften.
alvast bedankt,
Sven de Keiser
sven, stuur mij even een mailtje dan krijg je de parkeerplaatsen (van liften) waar je beslist mag overnachten.
Kan ze hier wel op gaan noemen, maar dan is het risico groot dat ze straks volstaan als ik eraan kom. gemiddeld is er zo ruimte voor 17 campers.

Bij aankomst wordt je door de parkeerwachter naar een plek verwezen waar je moet gaan staan. meestal achteraan omdat ze weten dat je 1 a twee weken kunt blijven staan.

ga je te breed staan komen ze bij je en bepalen zij hoe je hem neer moet zetten. Schuin of niet schuin. Vandaar de tip ergens in dit topic over houtblokken.
neem de tijd als je in je camper rijdt!
Plaats reactie