tips richting zuiden?

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
brtje1973
Berichten: 11
Lid geworden op: za 08 dec 2012, 20:41

tips richting zuiden?



Bericht door brtje1973 »

hallo,
wij willen half juli met de camper 14dagen richting zuiden (zon)
zouden graag wat unieke camperplaatsen (frankrijkof italie) willen afwisselen met leuke campings
stadjes, meer,zee, rustige plaatsen ,drukere plaatsjes.......ik hoor het wel

zijn er sugesties tips zowel camperplaatsen campings van belgie tot voledig zuid frankrijkof italie waar men goed kan staan met camper(7m30) en waar onze 12jarige zoon het ook leuk vind

gr
brtje1973
Gebruikersavatar
Grumble
Berichten: 2047
Lid geworden op: ma 16 jan 2012, 22:21
Locatie: Eibergen

Re: tips richting zuiden



Bericht door Grumble »

Ik lees even mee, want ik ben ontzettend nieuwsgierig hoe iemand hier nog een zinnig antwoord op kan geven...
Gebruikersavatar
Marjorie
Berichten: 22063
Lid geworden op: ma 11 jul 2011, 16:04
Locatie: New Fun

Re: tips richting zuiden



Bericht door Marjorie »

anders ik wel ...
groetjes, Marjorie

My home is my castle, my camper is my home
Jan-Hidde en Marjorie - Magirus Deutz (1978)
Jeannette
Berichten: 6869
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:59
Locatie: Renkum
Contacteer:

tips richting zuiden



Bericht door Jeannette »

Ik ook


Leef je leven nu, overmorgen is je toekomst alweer verleden.
Groetjes, Jeannette
Jeannette
Geniet vandaag, overmorgen is morgen alweer verleden!
Gebruikersavatar
mariët
Berichten: 4536
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 16:56
Locatie: Zwolle

Re: tips richting zuiden



Bericht door mariët »

In Zuid Frankrijk is Palavas les Flots een goede camperplaats dicht bij het stadje.
Clansayes is misschien leuk voor jullie, ruim en met zwembad. Paar kilometer fietsen naar St. Paul trois Chateau. Leuk stadje.
De camperplaats in Baumes les Dames is leuk voor onderweg.
In Pernes les Fontaines is een camping met zwembad op loopafstand van het mooie stadje. Camperplaats voor de camping.
Aan het Lac de Sainte Croix zijn diverse campings en ook camperplaatsen. Prachtig meer waar je heerlijk kunt zwemmen, kanoën, waterfietsen.
In Digne les Bain bij het Plan d'Eau is een camperplaats. Overdag heerlijk aan het water liggen en zwemmen.
Jan en Mariët

We zijn de trotse eigenaren van een Frankia Titan 840 GD. We zijn weer op pad. Heerlijk!
Gebruikersavatar
Bluesart
Berichten: 2093
Lid geworden op: zo 15 nov 2009, 15:57
Contacteer:

Re: tips richting zuiden



Bericht door Bluesart »

Lees eens wat reisverslagen, snel gevonden met google en hier
http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?f=6&t=8416237

Of verder gaan bij het vorige draadje http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?f=6&t=8437283
Reisverslagen van onze reizen naar Zuid-Frankrijk en Italië vind je op onze website http://www.bluesart.net
Gebruikersavatar
Grumble
Berichten: 2047
Lid geworden op: ma 16 jan 2012, 22:21
Locatie: Eibergen

Re: tips richting zuiden



Bericht door Grumble »

Ik zou eerlijk waar NIET weten wat ik een 12 jarige zou bieden....Hoewel... gratis WiFi, da's 1 :angel:
Gebruikersavatar
mariët
Berichten: 4536
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 16:56
Locatie: Zwolle

Re: tips richting zuiden



Bericht door mariët »

Op de meeste campings in Frankrijk komt de jeugd bij elkaar bij de tafeltennistafel. Batje en balletje mee en gaan. Ze doen dan een spel met heel veel rond de tafel lopen. Iedereen kan meedoen. Geen taalbarrière.
Een leuk zwembad vinden de meeste 12-jarigen ook wel leuk of een sporttoernooi wat georganiseerd wordt.
Ligt ook nogal aan het kind, de ene zit liever te gamen, de ander trapt liever een balletje.
Jan en Mariët

We zijn de trotse eigenaren van een Frankia Titan 840 GD. We zijn weer op pad. Heerlijk!
roma
Berichten: 4525
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: tips richting zuiden



Bericht door roma »

Met dat kouwe kolereweer van de afgelopen maanden in grote delen van Europa wil iedereen naar de zon. Die drukte begint aanstaande zaterdag al. Dus vergeet rustige plaatsjes en camperplekken. Alles staat bomvol, bomvol, lekker met de deuren tegen elkaar en veel campings zijn getooid met het bordje "complet", dat betekent dat het bomvol is en dat er geen plaats voor jou is.
Veel plezier. :-B
leven
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 20:24
Locatie: in de buurt van Roermond

Re: tips richting zuiden?



Bericht door leven »

Julie achtertuin als ie op het zuiden ligt? heeft zoonlief internet! :-B
Nee grapje , gewoon rijden en op campercontact leuke plekken uitzoeken, heb ik net vandaag ook gedaan.
Fijne vacantie!!
leven en laten leven
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: tips richting zuiden?



Bericht door hurktoilet »

De Gorges d'Héric: betaalde parkeerplaats is overdag druk, maar 's avonds niet. Aan begin van wandelroute langs geweldige zwem- en plonsplekken. Schaduwrijk. Leegplek voor chemisch toilet niet kunnen ontdekken, maar vuil water kun je er wel kwijt. Gorges d'Héric op campercontact
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
petdrea
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 15 nov 2009, 14:08

Re: tips richting zuiden?



Bericht door petdrea »

Quinson in de Provence, sitecode 2283 op CC.
Eenvoudige camperplaats, maar vlak bij de Verdon, om te gaan kanoën enz. Bij regenachtig weer het Musee de Prehistoric in het dorpje, schoolbussen vol, gericht op kinderen. Wij waren er te kort om er binnen te gaan, maar het zag er zeer modern uit.

Groet, Andrea
Plaats reactie