Betrouwbaarheid Renault Master 2.5DCI 120 pk
Betrouwbaarheid Renault Master 2.5DCI 120 pk
Vanwege sta-hoogte en ook weer niet te hoog ben ik afgestapt van een Ducato als uitgangspunt en komt een Renault Master 2,5DCI in de picture. (L2H2)
Over de Ducato is veel te lezen van de Renault veel minder. Daarom graag wat opmerkingen/ervaringen.
- Is de motor van Renault of ingekocht?
- Is 120 pk genoeg voor de bergen?
- Betrouwbaarheid bij hoge km. stand
- Voorkomende reparaties?
- Hoe doet de 6 bak het????
- Is de geadverteerde automaat een 100% automaat of een half-automaat.
- Comfort voor lange bestuurder (1,95)
- Is een andere stoel aan te bevelen.
- Kan airco gemakkelijk naderhand worden ingebouwd
- Aanbevolen modificaties aan veersysteem/velgen/banden
Bij voorbaat dank voor tips
Pigion
Over de Ducato is veel te lezen van de Renault veel minder. Daarom graag wat opmerkingen/ervaringen.
- Is de motor van Renault of ingekocht?
- Is 120 pk genoeg voor de bergen?
- Betrouwbaarheid bij hoge km. stand
- Voorkomende reparaties?
- Hoe doet de 6 bak het????
- Is de geadverteerde automaat een 100% automaat of een half-automaat.
- Comfort voor lange bestuurder (1,95)
- Is een andere stoel aan te bevelen.
- Kan airco gemakkelijk naderhand worden ingebouwd
- Aanbevolen modificaties aan veersysteem/velgen/banden
Bij voorbaat dank voor tips
Pigion
- Marius HRL
- Berichten: 9647
- Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
- Locatie: Midden-Drenthe
Re: Betrouwbaarheid Renault Master 2,5DCI 120 pk
Dag Pigion,
Lees eerst even deze recente draad: http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=8437230
en meld even over welk bouwjaar je het hebt....
Groeten,
Marius HRL
Lees eerst even deze recente draad: http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=8437230
en meld even over welk bouwjaar je het hebt....
Groeten,
Marius HRL
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
-
- Berichten: 167
- Lid geworden op: zo 03 jun 2012, 15:23
- Locatie: belgie dilsen-stokkem
Re: Betrouwbaarheid Renault Master 2,5DCI 120 pk
Hoi, wij hebben thuis een master servicebus, bouwjaar 2009 denk ik. Een fijne wagen, ook met automaat. Das dezelfde versnellingsbak als een handgeschakelde, maar dan met een computertje wat schakelt. Dus niet zoals in een auto, of lijnbus. Er is geen koppelingspedaal. Je kan dan automatisch laten schakelen, maar ook met de hand ingrijpen. Er zit ook een "winterfunctie" op voor alst glad is , dan vertrekt em in 2e. En er zit een functie op voor met aanhanger te rijden, denk dat em dan later schakeld, heb ik nog nooit geprobeerd. Voor mij? Ik zou niemeer anders willen, in men camper (ducato) is t nog handschakelen, helaas... Enkel als je met zware aanhanger wil gaan manouvreren is automaat mss iets moeilijker, maar daar heb ik geen ervaring mee.
De standaard vering wat wij hebben stuiterd wel wat omdat er weinig gewicht in zit, als je hem hebt ingericht zal dat gewicht vanachter hoger liggen, en zal het ook niemeer stuiteren.
Veel succes ermee, grtz jurgen
De standaard vering wat wij hebben stuiterd wel wat omdat er weinig gewicht in zit, als je hem hebt ingericht zal dat gewicht vanachter hoger liggen, en zal het ook niemeer stuiteren.
Veel succes ermee, grtz jurgen
- annoh
- Berichten: 1875
- Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:05
- Locatie: St. Jacobiparochie
- Contacteer:
Re: Betrouwbaarheid Renault Master 2,5DCI 120 pk
TS,
Achteraf airco in een auto laten bouwen is niet goedkoop!
En of 120 PK genoeg is hangt er van af hoeveel haast je hebt op vacantie. En daar schrijf je niks over.
Achteraf airco in een auto laten bouwen is niet goedkoop!
En of 120 PK genoeg is hangt er van af hoeveel haast je hebt op vacantie. En daar schrijf je niks over.
(mede) eigenaar van http://www.camperfixx.nl
Mijn T5 ombouw project http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 13&t=50501
Mijn T5 ombouw project http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 13&t=50501
Re: Betrouwbaarheid Renault Master 2,5DCI 120 pk
Als het een Nissan motor is, heb ik er wel vertrouwen in. Ik had ooit een BlueBird 2.0d, is bij 13 j en 420.000 km afgedankt vanwege ongelukje buiten schuld van dochter.
Die aangegeven km stand van 60.000 km is natuurlijk geen maatstaf voor uiteindelijke levensduur.
Het tempo dat ik wil rijden is gevarieerd, soms alle tijd en rustig met de vrachtwagens mee (moeders aan het stuur), doch wil misschien ook wel eens 120 doorknallen op de autobahn. Met aanhanger moet het ook nog 110 gaan op de tolwegen in Frankrijk.
Meer bepalend is misschien het rijden in de bergen. Met 3500 kg moet het geen slak worden.
Bedankt ook over de info over de automaat.
De beoogde donor is van 2006 met 170.000 km op de teller.
Pigion
Die aangegeven km stand van 60.000 km is natuurlijk geen maatstaf voor uiteindelijke levensduur.
Het tempo dat ik wil rijden is gevarieerd, soms alle tijd en rustig met de vrachtwagens mee (moeders aan het stuur), doch wil misschien ook wel eens 120 doorknallen op de autobahn. Met aanhanger moet het ook nog 110 gaan op de tolwegen in Frankrijk.
Meer bepalend is misschien het rijden in de bergen. Met 3500 kg moet het geen slak worden.
Bedankt ook over de info over de automaat.
De beoogde donor is van 2006 met 170.000 km op de teller.
Pigion
- annoh
- Berichten: 1875
- Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:05
- Locatie: St. Jacobiparochie
- Contacteer:
Re: Betrouwbaarheid Renault Master 2,5DCI 120 pk
120 pk is niet overbemeten. Wel eens aam chiptunen gedacht?
(mede) eigenaar van http://www.camperfixx.nl
Mijn T5 ombouw project http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 13&t=50501
Mijn T5 ombouw project http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 13&t=50501
Re: Betrouwbaarheid Renault Master 2,5DCI 120 pk
De Ducato 2.8 JTD, waar het merendeel mee rondrijdt, is ook maar 127 pk, wou je zeggen dat die ook allemaal pk's tekort hebben.
Cor
Cor
Re: Betrouwbaarheid Renault Master 2,5DCI 120 pk
120pk is wel voldoende hoor wij doen het met 75 PK en komen overal ( bergje op en bergje af )
[ chausson acapulco 35 2,5 D Citroen motor]
[ chausson acapulco 35 2,5 D Citroen motor]
Goed kijken is de kracht van het zelf doen
leef je droom, droom niet je leven
One Life.........live it !
leef je droom, droom niet je leven
One Life.........live it !
Re: Betrouwbaarheid Renault Master 2,5DCI 120 pk
Natuurlijk is dat voldoende en dat chiptunen moet ten koste van iets gaan anders hadden ze op de fabriek die motoren wel anders afgesteld.
Ze leveren wat meer prestatie maar dat zal waarschijnlijk van de levensduur en betrouwbaarheid af gaan.
Cor
Ze leveren wat meer prestatie maar dat zal waarschijnlijk van de levensduur en betrouwbaarheid af gaan.
Cor
- annoh
- Berichten: 1875
- Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:05
- Locatie: St. Jacobiparochie
- Contacteer:
Re: Betrouwbaarheid Renault Master 2,5DCI 120 pk
TS, met wat lagere school kennis kan je alles zelf uitrekenen.
Hier een poging:
Wanneer je 108 km/uur rijdt dan heb je ongeveer 60 pk nodig, op vlakke weg.
Een 120 pk motor zal pakweg 96 pk aan de wielen leveren. Je hebt dus 36 pk over om berg op te gaan.
1 pk = 75 kg/m/sec. Dus in 1 seconde 75 kg tillen 1 meter omhoog.
Je hebt 36 pk om te tillen, dus 2400 kg/m/sec. Stel, je camper is 3600 kg, dan kan je maximaal 0,75 m/sec stijgen.
Rijsnelheid is 108 km/uur dus 30 m/sec. De helling bedragt dus maximaal 2,5%.
Succes met narekenen. Ik hoor graag wat ik over het hoofd heb gezien.
Hier een poging:
Wanneer je 108 km/uur rijdt dan heb je ongeveer 60 pk nodig, op vlakke weg.
Een 120 pk motor zal pakweg 96 pk aan de wielen leveren. Je hebt dus 36 pk over om berg op te gaan.
1 pk = 75 kg/m/sec. Dus in 1 seconde 75 kg tillen 1 meter omhoog.
Je hebt 36 pk om te tillen, dus 2400 kg/m/sec. Stel, je camper is 3600 kg, dan kan je maximaal 0,75 m/sec stijgen.
Rijsnelheid is 108 km/uur dus 30 m/sec. De helling bedragt dus maximaal 2,5%.
Succes met narekenen. Ik hoor graag wat ik over het hoofd heb gezien.
(mede) eigenaar van http://www.camperfixx.nl
Mijn T5 ombouw project http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 13&t=50501
Mijn T5 ombouw project http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 13&t=50501
- annoh
- Berichten: 1875
- Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:05
- Locatie: St. Jacobiparochie
- Contacteer:
Re: Betrouwbaarheid Renault Master 2,5DCI 120 pk
TS
En hier een site met heel veel testrapporten van bestelauto's met o.a. prestatiegegevens.
http://www.camper-interieur.eu/camper-i ... 000008.htm
Avondje leesplezier.
En hier een site met heel veel testrapporten van bestelauto's met o.a. prestatiegegevens.
http://www.camper-interieur.eu/camper-i ... 000008.htm
Avondje leesplezier.
(mede) eigenaar van http://www.camperfixx.nl
Mijn T5 ombouw project http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 13&t=50501
Mijn T5 ombouw project http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 13&t=50501
Re: Betrouwbaarheid Renault Master 2,5DCI 120 pk
Dwars door de alpen en dolomieten berg op berg af, Grimsel-, Furka-, Sella- en Jaufen-pas, Timmelsjoch, Passo Rollo en nog een paar waarvan ik even niet op de naam kan komen. Geen enkel probleem met 84kW, 114pk en 3.500kg.
Groetjes,
Rob
Dethleffs Trend T 6617
Rob
Dethleffs Trend T 6617
Re: Betrouwbaarheid Renault Master 2,5DCI 120 pk
hallo iedereen
ik begrijp het niet met alle pk's
ik met mijn campertje van bijna 2,5 ton en maar 2.0l motor + 4bak er achter
rijden we echt overal heen met het campertje onze vw lt benzine heeft echt nergens moeite mee ik schakel gewoon terug in de 3de versnelling en laat hem zo lekker rustig door trekken laat de rest maar wachten het is dan toch vakantie toch
gr. germ
ik begrijp het niet met alle pk's
ik met mijn campertje van bijna 2,5 ton en maar 2.0l motor + 4bak er achter
rijden we echt overal heen met het campertje onze vw lt benzine heeft echt nergens moeite mee ik schakel gewoon terug in de 3de versnelling en laat hem zo lekker rustig door trekken laat de rest maar wachten het is dan toch vakantie toch
gr. germ
Re: Betrouwbaarheid Renault Master 2,5DCI 120 pk
Die bergpassen red je echt niet in z'n 3e versnelling, geregeld terug naar 2 en in steile haarspeldbochten af en toe even terug naar 1, geen racemonster maar je houdt echt geen andere auto's op hoor.
Groetjes,
Rob
Dethleffs Trend T 6617
Rob
Dethleffs Trend T 6617