Mogelijk camperplaatsen op Texel

Algemene campervragen en -opmerkingen.
roma
Berichten: 4523
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Mogelijk camperplaatsen op Texel



Bericht door roma »

hwendt schreef:... is die samenwerking tussen de NKC en de Recron in het belang van de camperbezitter..?
Nee, absoluut niet. Voor de NKC blijven de kruimels in die gebieden waar in een straal van 50 km geen camping te vinden is. Noem mij 1 voorbeeld waar samenwerking Recron/NKC in het belang van de camperaar is geweest.
Mijn tip: lidmaatschap NKC opzeggen met de reden erbij en elke Recroncamping boycotten. (Ps, om een NKC-verzekering te hebben is het NKC-lidmaatschap NIET verplicht.)
burow
Berichten: 329
Lid geworden op: ma 17 nov 2003, 21:41
Locatie: Enschede

Re: Mogelijk camperplaatsen op Texel



Bericht door burow »

Dit heet POLDEREN. Proberen voor elk belang een oplossing te vinden ook al lijken ze soms tegenstrijdig. Als je een Camperplaats inricht en voor de service naar een Camping moet!
Weggaan is ook thuiskomen
DHM
Berichten: 1078
Lid geworden op: zo 25 jan 2009, 13:26
Locatie: Friesland

Re: Mogelijk camperplaatsen op Texel



Bericht door DHM »

NVVVZ is een zusterorganisatie van de recron, de afkorting staat voor Nederlandse Vereniging Van Voortent Zitters.
En laten wij dat nu net geen leuk tijdverdrijf vinden.
De campings met de recron hebben allemaal boter op hun hoofd, ze weten wel wat er leeft onder camperaars, maar ja het geld hé.

gr. Diederik
Jeannette
Berichten: 6869
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:59
Locatie: Renkum
Contacteer:

Re: Mogelijk camperplaatsen op Texel



Bericht door Jeannette »

Ben erg blond en dus niet zo slim (zeggen ze) maar ik snap werkelijk helemaal niets meer van die N en R. Hee leuke naam voor een nieuwe club.......RECNKCRON.
Maar ik ga dus gewoon toch eens naar Texel en ga gewoon overnachten op de parkeerplaatsen?
Jeannette
Geniet vandaag, overmorgen is morgen alweer verleden!
Opgezegd
Berichten: 7685
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:33

Re: Mogelijk camperplaatsen op Texel



Bericht door Opgezegd »

Zie in dit kader ook http://www.campervisie.eu/recron-tegen- ... k-campers/ Zoek je op de regiovoorzitter van de Recron Arthur Helling, dan zie je dat hij ook fractievoorzitter van D66 is. Is dat allemaal wel te combineren of zit deze meneer met een dubbele pet op!
Jeannette
Berichten: 6869
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:59
Locatie: Renkum
Contacteer:

Re: Mogelijk camperplaatsen op Texel



Bericht door Jeannette »

Oeps............maakt het niet meer transparant vrees ik.
Jeannette
Geniet vandaag, overmorgen is morgen alweer verleden!
roma
Berichten: 4523
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Mogelijk camperplaatsen op Texel



Bericht door roma »

Martin schreef:Zie in dit kader ook http://www.campervisie.eu/recron-tegen- ... k-campers/ Zoek je op de regiovoorzitter van de Recron Arthur Helling, dan zie je dat hij ook fractievoorzitter van D66 is. Is dat allemaal wel te combineren of zit deze meneer met een dubbele pet op!
Het maakt het nog duidelijker dat camperaars de bij de Recron aangesloten campings moeten boycotten. Zijn er geen bumperstickers "Boycot Recron-campings!" De NKC zou ze gratis kunnen verstrekken.
Gebruikersavatar
wingman01
Berichten: 7546
Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:52
Locatie: Vinkel, in (privé)vriendschap verbonden met Vanrhynsdorp (Zuid Afrika)

Re: Mogelijk camperplaatsen op Texel



Bericht door wingman01 »

grapjas.... :lol:
Old Truckers never die....they get a new Daf 105 XL
Afbeelding
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Mogelijk camperplaatsen op Texel



Bericht door iSonic »

hwendt schreef:. jan en Simonne en ondergetekende met zijn vrouw we konden kletsen als brugman. ook dat we niks nodig hadden en het toch oneerlijk was als we 15 tot 25 euro in de winter alleen voor het slapen op een camping moesten betalen.
Hugo
Dat je niks nodig hebt is toch ook een onzin argument? Een caravan heeft toch ook niks nodig? Ja schoon water en vuil wat moet weg moet. Maar dat moet je met je camper ook ergens halen/kwijt. En er zijn zat caravans/mensen die zonder stroom kunnen. Daar zit het verschil niet in. Het zit er hoogstens in dat je op een camper plek officieel niet mag recreëren. Wij hebben zelf een camper maar ik denk toch dat campers op dit gebied een voorkeurs behandeling krijgen.
Opgezegd
Berichten: 7685
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:33

Re: Mogelijk camperplaatsen op Texel



Bericht door Opgezegd »

@iSonic

Ik heb ongeveer 25 jaar met een caravan rondgetrokken en sinds 12 jaar met een camper. Maar er is wel degelijk verschil tussen een caravan en een camper. Als ik een weekend met de camper op stap ga heb ik niets nodig, ik heb voldoende stroom, schoonwater en zwart en grijs water opslag in de camper. Daarnaast is een camper gebouwd om mee te zwerven, zoals de Belgen zo mooi zeggen een zwerfauto. Als je langer gaat moet je inderdaad zo nu en dan schoon water innemen, dat kan bij ieder benzinestation als je ervoor betaald. Je zwarte water kun je bij veel loosplaatsen kwijt. zie http://www.campervisie.eu/loosplaatsen/. In de meeste camperlanden zijn er ook voldoende camper en loosplaatsen omdat netjes te doen. Caravans zijn daar meestal niet toegestaan. Dus ik zie wel een kenmerkend verschik tussen caravans en campers. Daarnaast zijn het juridisch twee heel verschillende voertuigen. Dus ook daar zit weinig gelijkenis. De enige juiste overeenkomst is dat mensen met beide soorten voertuigen op vakantie gaan.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Mogelijk camperplaatsen op Texel



Bericht door iSonic »

Tuurlijk zijn er verschillen.... Maar met een caravan op pad kan in principe op dezelfde manier als met een camper... Dus waarom zou een camper wel speciale rechten hebben?

Stel ik ben op reis met de caravan. Ik heb schoon en vuil water opslag en ik ga een aantal nachten dagen op een camper plek staan en kan daarbij voor mijn eigen natje en droogje zorgen. Waarom zou dat niet mogen??? Dat een camper dat misschien langer kan oké en dat meer mensen dat met eren camper te doen oké. Maar dat zijn toch geen redenen om die zelf voorzienende caravan te weigeren???
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Mogelijk camperplaatsen op Texel



Bericht door Cee Pee »

Adriatik Coral 680SP schreef:.............nb de APV-herrinneringsborden zijn weggehaald, dus een verdwaalde niet op de hoogte zijnde diender mag je hoogstens een waarschuwing geven.
Ik ben vandaag even een rondje geweest langs de strandslagen maar de meeste APV borden staan er gewoon nog.

Cor
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Jeannette
Berichten: 6869
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:59
Locatie: Renkum
Contacteer:

Re: Mogelijk camperplaatsen op Texel



Bericht door Jeannette »

ISonic? Waar staat je auto als je met een caravan gaat staan op een cp? Caravan kan niet los staan, moet op steunen staan anders kieper je om. Dat is al een groot verschil denk ik.
Maar goed dit is niet de discussie. Ik kan gewoon gaan staan en parkeren met mijn camper, heb dus verder niets nodig. Belangrijk vind ik onderhand wel dat er misschien eens een groot protest komt richting Recron. Deze lui hebben teveel macht en anderen heulen mee. Ze snappen er werkelijk niets van en gemeentes zijn verblind door hen.


Verstuurd van mijn LIFETAB_P9514 met Tapatalk
Jeannette
Geniet vandaag, overmorgen is morgen alweer verleden!
Gebruikersavatar
Moeton
Berichten: 343
Lid geworden op: zo 23 nov 2008, 20:55

Re: Mogelijk camperplaatsen op Texel



Bericht door Moeton »

Hallo,

Ik heb afgelopen week beide plaatsen bekeken, met name de plaats bij Oudeschild is een mooie locatie. :thumbup:
Bij de vuurtoren is het wat meer achteraf maar wel ruimer. :wtf:
Dethleffs GlobeBus T4 2013
Ducato 130 pk 2.3 jtd multijet.
Leven en laten leven.

Groeten,
Moeton.
Plaats reactie