Denson DS 1010 Road

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
robbreedveld
Berichten: 728
Lid geworden op: za 25 jul 2009, 22:32
Locatie: Westerlo (B)

Denson DS 1010 Road



Bericht door robbreedveld »

Gisteren de nieuwe receiver van DENSON opgehaald , de DS 1010 road voor 139 euro en deze komt in de plaats van miskoop DENSON 400 ( aanschaf 2-9-2011 )
Uiteraard een 12 / 230 volt en HD , dus prima voor ontvangst HD-Zenders.
De DS 1010 is zeer eenvoudig in het gebruik , alles klopt met het hierbij geleverde installatie-blad , dus in 5 minuten bevestigd in mijn camper en de zenders via Fastcan ingeladen.
Hoefde gelukkig geen CI-module te gebruiken , er is een aparte gleuf voor de smartcard van Canal Digitaal , Telesat en TV Vlaanderen.
Moest wel even zoeken naar de RTL zenders , want hier loopt de nummering ook wel van 1 naar 10 , maar dan van de HD-zenders en RTL plus consorten zenden hier HD nog niet op uit , maar ik vond ze op nummer 225 enz.
Al met al bezit ik nu 6 receivers , de gratis Philips verkregen van Canal Digitaal in mijn huiskamer en de overigen als laatste rustplaats op zolder .


Rob
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: DENSON DS 1010 road



Bericht door Kroppie »

en welke van de 6 gebruik je.?

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Charm
Berichten: 3453
Lid geworden op: zo 17 aug 2008, 13:49

Re: DENSON DS 1010 road



Bericht door Charm »

Goed nieuws. Ik wacht al tijden op deze ontvanger en door douaneperikelen kon hij niet worden geleverd. En nu wachten op het seintje van mijn leverancier dat hij klaar ligt :)
    --Groeten van Mea & Egbert PE9B --

    Benimar Cocoon 463 Northautokapp 170pk automaat.
    robbreedveld
    Berichten: 728
    Lid geworden op: za 25 jul 2009, 22:32
    Locatie: Westerlo (B)

    Re: DENSON DS 1010 road



    Bericht door robbreedveld »

    @Kroppie ,

    In huis de Philips DSR 7141 en dus de Denson 1010 in de camper.

    @Charm ,

    Sinds maandag bij vele leveranciers verkrijgbaar en velen voor de prijs van 139 euro.

    Rob
    m.gerits
    Berichten: 405
    Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 11:31
    Locatie: Elsloo

    Re: DENSON DS 1010 road



    Bericht door m.gerits »

    Vandaag met de post gekregen.Even op gewacht. €135,76 inclusief verzendkosten bij satshop.nl
    Gebruikersavatar
    Charm
    Berichten: 3453
    Lid geworden op: zo 17 aug 2008, 13:49

    Re: Denson DS 1010 Road



    Bericht door Charm »

    Ook ik heb hem binnen. Heeft iemand de ingebouwde mediaspeler al aan de praat? Ik kan niet bij mijn media bestanden op mijn NTFS-geformateerde harde schijf. De handleiding is zo summier dat je hiermee niet verder komt.
      --Groeten van Mea & Egbert PE9B --

      Benimar Cocoon 463 Northautokapp 170pk automaat.
      Gebruikersavatar
      janschrik
      Berichten: 6768
      Lid geworden op: do 15 mei 2003, 14:30
      Locatie: Hoorn

      Re: Denson DS 1010 Road



      Bericht door janschrik »

      Ik heb er één voor 129 euro gescored bij de satellietconcurent. Handleiding summier? Dat is nog zacht uitgedrukt. Ik ben ermee aan het stoeien om de netwerkverbinding aan de praat te krijgen.
      Knaus TI Sport 650 2007
      Gebruikersavatar
      Charm
      Berichten: 3453
      Lid geworden op: zo 17 aug 2008, 13:49

      Re: Denson DS 1010 Road



      Bericht door Charm »

      Wat is het nut van die netwerkaansluiting? Ik kan het niet echt vinden in de handleiding behalve dan dat je via het netwerk de firmware zou moeten kunnen upgraden.
      Hoe dan ook, ik krijg hem niet aan de praat. Wat ik ook invul, de server wordt niet gevonden. Allemaal erg vaag.

      De ingebouwde mediaplayer is helaas erg basic. Het zij zo.

      100euro heb ik er trouwens voor betaald, een speciale prijs, overigens zonder de HDMI-kabel want die zat niet in de doos.
        --Groeten van Mea & Egbert PE9B --

        Benimar Cocoon 463 Northautokapp 170pk automaat.
        m.gerits
        Berichten: 405
        Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 11:31
        Locatie: Elsloo

        Re: Denson DS 1010 Road



        Bericht door m.gerits »

        [quote="Charm"]Wat is het nut van die netwerkaansluiting? Ik kan het niet echt vinden in de handleiding behalve dan dat je via het netwerk de firmware zou moeten kunnen upgraden.
        Hoe dan ook, ik krijg hem niet aan de praat. Wat ik ook invul, de server wordt niet gevonden. Allemaal erg vaag

        Bij de voorloper de Denson 500/200 (ook adimo)m word de netwerkaansluiting gebruikt om nieuwe software erin te zetten. Nadat de OPTA stopte met updates voor de 500/200 is een update alleen mogelijk via op internet verkrijgbare software die middels een interface die aan een zijde op een (ouderwetse seriele) R232 aansluiting van de computer aangesloten was en op de andere zijde op de netwerkaansluiting van de receiver. Ik vermoed dat netwerkaansluiting op de Road hetzelfde doel heef.
        Gebruikersavatar
        Charm
        Berichten: 3453
        Lid geworden op: zo 17 aug 2008, 13:49

        Re: Denson DS 1010 Road



        Bericht door Charm »

        De Denson 500 heeft geen netwerkaansluiting. Het upgraden van deze ontvanger gaat alleen via een seriële aansluiting. Ik vermoed inderdaad dat de netwerkaansluiting op de 1010 alleen bedoeld is om te upgraden. De ontvanger lijkt contact te willen leggen met een upgradeserver die echter niet wordt gevonden. Of dat komt omdat die server nog helemaal niet bestaat of omdat de netwerkaansluiting niet goed werkt, is onduidelijk. Ik heb bij satcare.nl een vraag uitstaan. Dit bedrijf zou de service voor zijn rekening nemen alleen wordt deze ontvanger daar nog niet genoemd.

        Mijn Adimo Jive annex Denson 500 staat nu te koop op Marktplaats. Voor 25euro mag hij naar een nieuwe eigenaar (verkocht). Voor 10euro extra mag ook het upgrade kaartje weg.
        Laatst gewijzigd door Charm op vr 13 jul 2012, 8:43, 1 keer totaal gewijzigd.
          --Groeten van Mea & Egbert PE9B --

          Benimar Cocoon 463 Northautokapp 170pk automaat.
          m.gerits
          Berichten: 405
          Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 11:31
          Locatie: Elsloo

          Re: Denson DS 1010 Road



          Bericht door m.gerits »

          Sorry, Ik praatte uit het geheugen. Hoe werd de interface dan aangesloten op de Denson?
          Ik had de denson zelf naar versie 15 geupgraded met een interface gekocht op internet.
          m.gerits
          Berichten: 405
          Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 11:31
          Locatie: Elsloo

          Re: Denson DS 1010 Road



          Bericht door m.gerits »

          [quote="Charm"]De Denson 500 heeft geen netwerkaansluiting. Het upgraden van deze ontvanger gaat nu inderdaad alleen via een seriële aansluiting.

          Zoals ik mij herinner was de aansluiting op de Denson dezelfde aansluiting als ook voor netwerk gebruikt wordt. Of zit ik hier fout. Door mij netwerkaansluiting genoemd. Ik vraag mij af of de aansluiting op de Road ook niet dezelfde functie heeft. Uiteraard probeert hij contact te leggen maar mogelijk met een computer via inerface.
          Gebruikersavatar
          Charm
          Berichten: 3453
          Lid geworden op: zo 17 aug 2008, 13:49

          Re: Denson DS 1010 Road



          Bericht door Charm »

          De Denson 500 beschikt over een seriële aansluiting waarin een RJ11 plugje past. Dat is zo'n telefoonstekkertje. Hierop sluit je, via dat interface kaartje, een PC aan.
          De 1010 heeft een echte ethernetaansluiting (RJ45) waarmee je de receiver met een netwerkkabel op een router kunt aansluiten. Zo kan de receiver via het internet contact leggen met de upgradeserver om de nieuwe firmware op te halen. Dat is volgens mij de bedoeling. Upgraden via de aanwezige USB-poort kan ook. Waar je dan de nieuwe firmware vandaan haalt, vertelt het verhaal helaas niet maar is vermoedelijk de eerder genoemde satcare.nl
            --Groeten van Mea & Egbert PE9B --

            Benimar Cocoon 463 Northautokapp 170pk automaat.
            Gebruikersavatar
            janschrik
            Berichten: 6768
            Lid geworden op: do 15 mei 2003, 14:30
            Locatie: Hoorn

            Re: Denson DS 1010 Road



            Bericht door janschrik »

            Het netwerkgebeuren van de 1010 doet het goed, hij krijgt een ip-adres toegekend. Ik heb het idee dat de reciever meer kan (is het niet een linux apparaat?)
            Support van dit apparaat vind ik nogal mager
            Knaus TI Sport 650 2007
            Plaats reactie