bekleding wanden/plafond

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
scudolang
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 05 feb 2012, 7:37

bekleding wanden/plafond



Bericht door scudolang »

Dag allen,

Na isolatie van de bus wordt het tijd om de isolatie uit het zicht te doen verdwijnen. Kan met heel dun plaatmateriaal omdat er niets constructiefs aan wordt verbonden. Eerst dacht ik gewoon aan supergoedkoop lakboard (alleen te verkijgen in wit), maar dat is wel erg wit dus snel vies en lijkt me niet duurzaam. Mijn idee is nu om hier gewoon triplexplaat voor gebruiken, liefst al met kant en klare kunststoflaagje (hpl, formica etc.). Vroeger was dat gewoon in allerlei dessins overal te verkijgen als meubelplaat, maar die tijd lijkt voorbij. Bij de bouwmarkten hebben ze het niet mee ieg.

Weet iemand waar ik dit of iets soortgelijks kan vinden? Is anders gewoon triplex gebruiken en zelf schilderen ook een goede optie?

Hoor graag van u, bij voorbaat dank!
Gebruikersavatar
BP 2
Berichten: 839
Lid geworden op: ma 08 nov 2004, 18:12
Locatie: Bornem (Belgie)

Re: bekleding wanden/plafond



Bericht door BP 2 »

IN de catalogus van reimo.de staan er platen om de wanden te bekleden. Je kan ook populiertriplex 4 mm plaatsen en bekleden/ behangen met vinylbehang van Vescom. Vescom heeft een zeer groot assortiment in diverse kwaliteiten.
Ik heb vescombehang op de triplex gekleefd met witte houtlijm.

BP 2
myway
Berichten: 15543
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

bekleding wanden/plafond



Bericht door myway »

Al eens bij de Wit in Schijndel geweest?
Daar hebben ze van deze plaat in zes verschillende kleuren.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
scudolang
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 05 feb 2012, 7:37

Re: bekleding wanden/plafond



Bericht door scudolang »

Bedankt voor tips, voor liefhebbers de volgende info.

Wat ik zocht was meubelplaat, die heb ik uiteindelijk wel gevonden bij de Gamma en Karwei, maar niet meer in de vele dessins die ze vroeger hadden. Lijkt er heel erg op dat het product uit het assortiment verdwijnt. Dat is jammer want deze triplexplaten met plastic laagje werken fijn en kosten weinig, 12,99 voor plaat 244 * 61. De opvolgers zijn van mdf (bv hornbach) kosten ook niet veel, maar dit materiaal kan niet tegen vocht.

De Wit in Schijndel heeft gelukkig ook nog leuke platen, allleen hadden ze nu niet alle kleuren (inderdaad normaal 6) op voorraad en duurt het weer een tijd eer ze besteld worden. Blijft goed alternatief, want 29,99 euro voor triplexplaat 244 * 122 met pvc toplaag voor 29,99 is niet duur.

groeten
Gebruikersavatar
jhelmers
Berichten: 389
Lid geworden op: do 17 jul 2003, 11:29
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: bekleding wanden/plafond



Bericht door jhelmers »

Wij hebben onze wanden (en plafond) gemaakt van dun watervast triplex en beplakt met dun vloer vinyl, je hebt dan behoorlijk veel keus, maar bent waarschijnlijk wel duurder uit.
Plaats reactie