Campers op Vrachtwagen of Touringcar chassis

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Reysigher
Berichten: 85
Lid geworden op: za 29 jan 2005, 4:35
Contacteer:

Campers op Vrachtwagen of Touringcar chassis



Bericht door Reysigher »

Al 10 jaar zijn
Laatst gewijzigd door Reysigher op ma 22 aug 2005, 3:38, 1 keer totaal gewijzigd.
mamo



Bericht door mamo »

hallo Reysigher

op veel cmpings ben je niet welkom met een c rijbewijs camper, en ik spreek uit ervaring.

ik ben al een tijd aan het denken om een model mb 609, die bestaat ook als 814 te kopen en een alkoofcabine erop te laten bouwen, en dan zelf inrichten
Reysigher
Berichten: 85
Lid geworden op: za 29 jan 2005, 4:35
Contacteer:



Bericht door Reysigher »

mamo schreef:hallo Reysigher

op veel cmpings ben je niet welkom met een c rijbewijs camper, en ik spreek uit ervaring.

ik ben al een tijd aan het denken om een model mb 609, die bestaat ook als 814 te kopen en een alkoofcabine erop te laten bouwen, en dan zelf inrichten
Laatst gewijzigd door Reysigher op ma 22 aug 2005, 3:38, 1 keer totaal gewijzigd.
mamo



Bericht door mamo »

Reysigher schreef:
mamo schreef:hallo Reysigher

op veel cmpings ben je niet welkom met een c rijbewijs camper, en ik spreek uit ervaring.

ik ben al een tijd aan het denken om een model mb 609, die bestaat ook als 814 te kopen en een alkoofcabine erop te laten bouwen, en dan zelf inrichten
Hallo Marcel & Monique,

In grote lijnen klopt het dat je (in W-Europa) vaak niet welkom bent op campings.. Maar wil je wel op campings staan? wij absoluut niet! Wij hebben de afgelopen 10 jaar zo'n 160.000 Km met deze wagen gereden en zijn nog nooit ergens geweigerd of weggestuurd. Oost Europa, Turkije & Noord Afrika zijn door het grote self-surporting niveau van deze wagens ideale bestemmingen.

Hopelijk is onze MB na deze grote verbouwing en restauratie weer fit voor de volgende 150.000 Km

M.vr.gr.
Reysigher
hallo Reyigher
wij staan ook zelden tot nooit op een camping, omdat wij meestal een weekend weg gaan. en wassen we ons met een teiltje, ga ik langer weg, en ik zou de accu,s leeg hebben, wat niet vaak voorkomt, en wij ons ook graag willen douchen, dan zoek ik voor een nacht een camping op.

ik had laatst een oproep geplaatst op marktplaats voor leuke plaatsen in duistland en belgie, en daar blijk het merendeel die geen camper hebben, het een doorn in het oog vinden als ze ergens een camper zien wildcamperen.

op marktplaats staat een daf vrachtwagen turbo diesel, van 9 meter lang, daar heb ik in het weekend een bezichteging aan, dit is een dhz project, waar alleen een doche en wc in zit, en verder niets hier heb ik wel intresse in :lol:
Ellada
Berichten: 54
Lid geworden op: ma 13 jun 2005, 19:42
Locatie: Spijkenisse

Campers op Vrachtwagen of Tourigcarchassis



Bericht door Ellada »

Hallo Reysinger,
vanaf 1988 tot 2003 hebben wij rondgetrokken met een zelfgebouwde camper van 8 meter op het chassis van een MB-608. Wij hebben wel de lege wooncabine op het chassis laten plaatsen door een camperbouwer en vervolgens hebben we alles verder zelf afgemaakt. In 2002 hebben we een chassiscabine, een MB-817 aangeschaft en ook hier weer een lege wooncabine op laten plaatsen door dezelfde camperbouwer. Ook hier weer alles zelf aangebracht van ramen, deuren tot gehele meubilair, gas, licht en water.
Onze camper is 9,5 x 2,5 x 3,55 m. Ondanks deze afmetingen moet ik eerlijk bekennen dat we met deze maar ook met onze vorige camper eigenlijk nog nooit op een camping geweigerd zijn. Ja, dat we niet altijd de mooiste plaatsjes hebben dat is zeker. Meestal is het toch maar voor een kort verblijf. Wij zijn helaas nog niet in de gelegenheid om langdurige trippen te maken, onze vakanties brengen we sinds 1988 in Griekenland door en daarbuiten trekken we er in de weekeinden vaak op uit en blijven dan hier in Nederland of bezoeken onze Oosterburen.
Voor tripjes in de omgeving gebruiken we onze motorscooter die een plaats heeft gevonden in de berging achter onder onze slaapplaats.
Vriendelijke groeten,
Hannie en Kock.
mamo

Re: Campers op Vrachtwagen of Tourigcarchassis



Bericht door mamo »

Ellada schreef:Hallo Reysinger,
vanaf 1988 tot 2003 hebben wij rondgetrokken met een zelfgebouwde camper van 8 meter op het chassis van een MB-608. Wij hebben wel de lege wooncabine op het chassis laten plaatsen door een camperbouwer en vervolgens hebben we alles verder zelf afgemaakt. In 2002 hebben we een chassiscabine, een MB-817 aangeschaft en ook hier weer een lege wooncabine op laten plaatsen door dezelfde camperbouwer. Ook hier weer alles zelf aangebracht van ramen, deuren tot gehele meubilair, gas, licht en water.
Onze camper is 9,5 x 2,5 x 3,55 m. Ondanks deze afmetingen moet ik eerlijk bekennen dat we met deze maar ook met onze vorige camper eigenlijk nog nooit op een camping geweigerd zijn. Ja, dat we niet altijd de mooiste plaatsjes hebben dat is zeker. Meestal is het toch maar voor een kort verblijf. Wij zijn helaas nog niet in de gelegenheid om langdurige trippen te maken, onze vakanties brengen we sinds 1988 in Griekenland door en daarbuiten trekken we er in de weekeinden vaak op uit en blijven dan hier in Nederland of bezoeken onze Oosterburen.
Voor tripjes in de omgeving gebruiken we onze motorscooter die een plaats heeft gevonden in de berging achter onder onze slaapplaats.
als ik vragen mag, wat kost het om een lege wooncabine te maken op een truckchassis, en hebt u misschien foto,s voor mij
Plaats reactie