Sneeuw in december op maximaal 900 km afstand?

Met de camper naar de sneeuw!
Gebruikersavatar
johanentonny
Berichten: 43
Lid geworden op: ma 16 feb 2015, 20:10

Sneeuw in december op maximaal 900 km afstand?



Bericht door johanentonny »

heeft iemand ervaring, weet van een camperplaats waar er op niet meer als 900 km afstaand van nederland sneeuw ligt als wij 18 december met de camper naar de sneeuw willen. het wordt onze 1e keer dus best spannend
Gebruikersavatar
de toren
Berichten: 996
Lid geworden op: zo 25 feb 2007, 16:14
Locatie: Lienden

Re: wintersport



Bericht door de toren »

Ook wij wouden in het begin niet te ver weg .Achteraf erg spijt van gehad . Algemene stelregel is hoe hoger de berg bv gletsjer soelden of stubaital hoe lekkerder droog de sneeuw en hoe lekkerder vlak om te beginnen .De hellingen zijn altyd stijl bovenop is het vaak wat vlakker . Ook westendorf en kirchberg enz zijn erg leuk voor de sfeer . Mijn skifavoriet is http://www.camping-soelden.com/ lekker geen skibus zo uit camper in de lift :)
Dat is misschien 100 km verder maar dan weet ik zeker dat je het naar je zin hebt :).
saagstree
Berichten: 1752
Lid geworden op: zo 16 jul 2006, 12:26
Locatie: maarssen

Re: Sneeuw in december op maximaal 900 km afstand?



Bericht door saagstree »

Wij gaan al jaren rond 12 december naar Oostenrijk niet met de camper maar we huren voor de prijs van de wintercamping een appartement in Mauterndorf.
Het ene jaar is er al sneeuw maar niet zeker vorig jaar was het erg laat de liften waren nog dicht, we konden wel op een paar piste in Oberntauren skien met de Kerst werd het goed wij waren daar tot half Februari prima sneeuw gehad .
Maar sneeuw garantie heb je nooit.
Als je de kerst ook in de sneeuw wil blijven zou je wel moeten reserveren, ik weet dat de camping Mauterndorf altijd mud vol is met de kerst.
geniet van elk vrij uurtje
Anja & Henk
Berichten: 256
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 1:22
Locatie: Wijhe

Re: Sneeuw in december op maximaal 900 km afstand?



Bericht door Anja & Henk »

Ik ben het eens dat 900 km geen bepalend limiet is voor een leuke winterplek. Maar een camping als Solden behoef ik ook niet. Als ik dan snel reken ben ik al € 50.00 per dag kwijt voor 2 personen zonder stroom in Solden!

Er moeten in Oostenrijk toch goedkopere plaatsen zijn dicht bij de lift! Een douche en toiletgebouw behoeven wij niet, want die hebben we in de camper. Wel stroom, legen chemisch toilet en vers water en ook graag de bakker dichtbij. Wie weet leuke camperplaatsen?
Wij rijden in een Hymer 544, bj 1996
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Sneeuw in december op maximaal 900 km afstand?



Bericht door durisotti »

Harz in Duitsland, minder dan 500 km !
Anja & Henk
Berichten: 256
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 1:22
Locatie: Wijhe

Re: Sneeuw in december op maximaal 900 km afstand?



Bericht door Anja & Henk »

Ik vroeg om een plaats in Oostenrijk, in Duitsland kan ik ook naar Winteberg. Dat is nog dichterbij, maar of er sneeuw ligt is de vraag. En Harz, welke camperplek?? Beetje een vaag antwoord.
Wij rijden in een Hymer 544, bj 1996
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Sneeuw in december op maximaal 900 km afstand?



Bericht door Dafluc »

De topicstarter heeft het niet over Oostenrijk gehad. Die vroeg om camperplaatsen met sneeuw niet verder weg dan 900 kilometer.
Harz en Stellplätze ingeven op google en je hebt een hele lijst
Afbeelding
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4153
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Sneeuw in december op maximaal 900 km afstand?



Bericht door beatrix18 »

Anja & Henk schreef:Ik vroeg om een plaats in Oostenrijk, in Duitsland kan ik ook naar Winteberg. Dat is nog dichterbij, maar of er sneeuw ligt is de vraag. En Harz, welke camperplek?? Beetje een vaag antwoord.
Dit is dus een topic kapen. Mee liften kan altijd. Als je een andere vraag hebt dan gewoon een nieuw topic openen en niet gaan zeuren! :wave:
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
ton en evelien
Berichten: 434
Lid geworden op: do 18 aug 2011, 11:46

Re: Sneeuw in december op maximaal 900 km afstand?



Bericht door ton en evelien »

Leogang
Gebruikersavatar
de toren
Berichten: 996
Lid geworden op: zo 25 feb 2007, 16:14
Locatie: Lienden

Re: Sneeuw in december op maximaal 900 km afstand?



Bericht door de toren »

Idd wintercampings zijn wat duurder . Daarvoor staan je ski s en kleding en schoenen lekker droog heb je sauna enz .
Wintersport met de camper beschouw ik ook niet echt als het camperen zoals wij de rest van het jaar doe maar zie ik als wintersport . Het voordeel van wintersport met de camper is dat je gewoon daar kunt gaan waar sneeuw is :). Soms dichterbij en soms verder weg .
Gebruikersavatar
toine-s
Berichten: 788
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 6:51
Locatie: Waalre

Re: wintersport



Bericht door toine-s »

de toren schreef:Ook wij wouden in het begin niet te ver weg .Achteraf erg spijt van gehad . Algemene stelregel is hoe hoger de berg bv gletsjer soelden of stubaital hoe lekkerder droog de sneeuw en hoe lekkerder vlak om te beginnen .De hellingen zijn altyd stijl bovenop is het vaak wat vlakker . Ook westendorf en kirchberg enz zijn erg leuk voor de sfeer . Mijn skifavoriet is http://www.camping-soelden.com/ lekker geen skibus zo uit camper in de lift :)
Dat is misschien 100 km verder maar dan weet ik zeker dat je het naar je zin hebt :).
dit lijkt mij perfect.
We zijn nog nooit met de camper op wintersport geweest. En wat we zagen aan CP in oa Val Thorens trekt ons minder, stervens koud daar op dat kale parkeerterrein. Maar zo'n luxe camping kon wel eens het compromis zijn dat we zoeken :D
Blij met onze Phoenix op MAN chassis
Gebruikersavatar
Dorsthorst
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 20:55
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Re: Sneeuw in december op maximaal 900 km afstand?



Bericht door Dorsthorst »

Camping colfosco Dolomieten Italië
Gebruikersavatar
Marinus
Berichten: 2201
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 20:17
Locatie: Son

Re: Sneeuw in december op maximaal 900 km afstand?



Bericht door Marinus »

Of wellicht deze Tiro-Camp Fieberbrunn
ansvandooren
Berichten: 2
Lid geworden op: za 16 nov 2013, 14:40

Re: Sneeuw in december op maximaal 900 km afstand?



Bericht door ansvandooren »

camping Hochschwarzwald in Todtnau Muggenbrunn in het Zwarte Woud. Ligt op 1000 m. hoogte, vlak bij een skigebied(je). Is ongeveer 650 km. Camping heeft Nederlandse eigenaren en een overzichtelijke website. Voor meer skimogelijkheden kun je naar de Feldberg.
Plaats reactie