Elektriciteit

Met de camper naar de sneeuw!
Gebruikersavatar
johanentonny
Berichten: 43
Lid geworden op: ma 16 feb 2015, 20:10

Elektriciteit



Bericht door johanentonny »

ik zie in solden een camping voor de wintersport, strook kosten komen er apart bij, volgens mij 0,70 kw. Heeft iemand enig idee als je een electrisch kacheltje gebruikt van 1200 W wat voor kosten er dan nog bijkomen> Het wordt onze 1e keer wintersport met de camper
caradocamper
Berichten: 328
Lid geworden op: vr 26 aug 2016, 20:26

Re: electriciteit



Bericht door caradocamper »

1 Kw is 1000 watt
Jouw kachel is 1,2 kw
1,2 x 0,7= 0.84 euro per uur

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y625-U51 met Tapatalk
c.westerman
Berichten: 1109
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 15:52
Locatie: Zeist

Re: electriciteit



Bericht door c.westerman »

Is de electrische kachel voor bijverwarming? Als hoofdverwarming lijkt mij dit niet voldoende en duur. :-?
Burstner T620 op Fiat Ducato 2500
Gebruikersavatar
koenbavaria
Berichten: 19
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 12:05

Re: electriciteit



Bericht door koenbavaria »

Zulke zaken vragen ze om misbruik te voorkomen, verwarmen op gas is goedkoper en kost aan de uitbater van de camping niets. Ik denk dat zij anders in de winter een factuur zouden hebben om U tegen zeggen mocht iedereen elektrisch verwarmen.

De prijs van 0.7€/kwh is gemiddeld, ik heb al duurdere gezien, maar ook goedkopere.

BTW, de camping in Solden is TOP... wij zijn daar geweest eind augustus om te verkennen voor de wintersport!!!

200m stappen naar de skilift, 50m naar de bakker en 80m naar de supermarkt. Dit is super!!!

Het saniblok is fantastisch groot, proper en warm!!
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3874
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: electriciteit



Bericht door henk en lila »

caradocamper schreef:1 Kw is 1000 watt
Jouw kachel is 1,2 kw
1,2 x 0,7= 0.84 euro per uur
En dan hangt het daarna uiteraard nog af van de buitentemperatuur en de isolatie kwaliteit van de camper van de Topicstarter en van hun "winterhardheid" hoeveel er echt verbruikt wordt.
Kacheltje zal wel thermostatisch geregeld zijn. Kan overdag uit of op een laag pitje enz enz. Dus maximaal 20 euro per etmaal en minimaal? Zeg het maar.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: electriciteit



Bericht door Aloys »

Die 1200W is niet zoveel, maar wél duur qua stroomgebruik! Wij gebruiken een kacheltje, omschakelbaar 450/900W. Als het
overdag vriest en wij zijn aan het skiën, dan laten we die wel eens lopen, op 450W. Daarmee kunnen we de auto net vorstvrij houden.

Wanneer we dan terug zijn heeft onze standkachel de camper in pakweg 20 minuten ook wel weer op een aangename temperatuur...
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
toine-s
Berichten: 788
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 6:51
Locatie: Waalre

Re: electriciteit



Bericht door toine-s »

koenbavaria schreef:
BTW, de camping in Solden is TOP... wij zijn daar geweest eind augustus om te verkennen voor de wintersport!!!

200m stappen naar de skilift, 50m naar de bakker en 80m naar de supermarkt. Dit is super!!!

Het saniblok is fantastisch groot, proper en warm!!
Eens. Ben er in februari wezen skiën en in Juli nog even teruggegaan.
Neem cash mee, over pinnen wordt, ook in de restaurants, nogal moeilijk gedaan.
Blij met onze Phoenix op MAN chassis
Gebruikersavatar
johanentonny
Berichten: 43
Lid geworden op: ma 16 feb 2015, 20:10

Re: electriciteit



Bericht door johanentonny »

Aloys schreef:Die 1200W is niet zoveel, maar wél duur qua stroomgebruik! Wij gebruiken een kacheltje, omschakelbaar 450/900W. Als het
overdag vriest en wij zijn aan het skiën, dan laten we die wel eens lopen, op 450W. Daarmee kunnen we de auto net vorstvrij houden.

Wanneer we dan terug zijn heeft onze standkachel de camper in pakweg 20 minuten ook wel weer op een aangename temperatuur...

bedankt voor de reaktie, hier kan ik wat mee
Groetjes Tonny
Gebruikersavatar
johanentonny
Berichten: 43
Lid geworden op: ma 16 feb 2015, 20:10

Re: electriciteit



Bericht door johanentonny »

henk en lila schreef:
caradocamper schreef:1 Kw is 1000 watt
Jouw kachel is 1,2 kw
1,2 x 0,7= 0.84 euro per uur
En dan hangt het daarna uiteraard nog af van de buitentemperatuur en de isolatie kwaliteit van de camper van de Topicstarter en van hun "winterhardheid" hoeveel er echt verbruikt wordt.
Kacheltje zal wel thermostatisch geregeld zijn. Kan overdag uit of op een laag pitje enz enz. Dus maximaal 20 euro per etmaal en minimaal? Zeg het maar.
Oke nou bedankt, 20 euro per etmaal is veel, dus gewoon de gaskachel aan lijkt me dus beter.

Groetjes Tonny
Gebruikersavatar
johanentonny
Berichten: 43
Lid geworden op: ma 16 feb 2015, 20:10

Re: electriciteit



Bericht door johanentonny »

c.westerman schreef:Is de electrische kachel voor bijverwarming? Als hoofdverwarming lijkt mij dit niet voldoende en duur. :-?
Hallo,
dank voor de reactie, maar ik lees nu dat ik gewoon de gaskachel aan moet doen, want anders wordt het wel een hele dure vakantie heb ik door?

Groetjes Tonny
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: electriciteit



Bericht door Jan en Simonne »

Ik weet niet wat voor camper jullie hebben?
Onze Hymer 584 hielden we alleen met een straalkacheltje niet vorstvrij in de kastjes of op de plekken, waar de waterleidingen liepen. Wij moesten dus echt de gaskachel op laag zetten
en alle kastjes open zetten.
Is er geen centrale gasringleiding op die camping?
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Andorus
Berichten: 460
Lid geworden op: wo 14 mar 2007, 19:20
Locatie: Amsterdam

Re: electriciteit



Bericht door Andorus »

Wij zijn s'winters altijd 2 maanden in de sneeuw en hebben bij onze alde superwarming een elektrisch kacheltje van 400 tot 800 watt om af en toe bij te verwarmen voor s'avonds als het wat kouder wordt of als er een keer geen zon is7,50 bij de kampeerwinkel in Zaandam heel goed ding gaat al jaren mee,beveiligd voor omvallen .

Groeten
fred flair
Gebruikersavatar
Andorus
Berichten: 460
Lid geworden op: wo 14 mar 2007, 19:20
Locatie: Amsterdam

Re: electriciteit



Bericht door Andorus »

Je moet nooit je gaskachel uitzetten of het moet heel erg zonnig zijn anders bevriezen al je leidingen

Groeten
fred flair
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: electriciteit



Bericht door Gino608D »

Onze Alde verwarming kan ook elektrisch verwarmen. We kunnen deze in de stand 1kW, 2kW of 3kW zetten. Ik kan je wel vertellen dat als we de kachel via gas stoken we de camper veel sneller warm hebben. Op 1 en 2kW krijgen we hem haast niet warm als het goed koud is. We stoken de kachel dus altijd op gas.

Waarom zou je met een straalkachel zitten klooien terwijl de meeste campers een goede gaskachel hebben?
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Plaats reactie