Winterbandenlijst Noorwegen en Zweden

Met de camper naar de sneeuw!
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Winterbandenlijst Noorwegen en Zweden



Bericht door Hoofdnoorman »

Peter, het zou je verbazen.
Ik heb 435000 km op de Noorse wegen gereden. Als het een paar dagen -20° is, is de weg schoon, droog en in het geheel niet glad.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Winterbandenlijst Noorwegen en Zweden



Bericht door KTManiac »

En inderdaad, onder die omstandigheden zijn winterbanden dan ook niet verplicht. :thumbup:
Maar... hier in Nederland moeten we onder de 7 graden echt allemaal op winterbanden hoor! :lol3:

Kreeg meer dan een maand geleden alweer dat mailtje van de leasemaatschappij dat 't tijd was voor winterbanden. Vraag me echt af of de imbeciel die verantwoordelijk is voor 't verzenden van die mailing wel 's naar buiten kijkt. :bang:

Ik blijf er van overtuigd dat wanneer je in NL van september tot april op winterbanden rijdt, je 95% van de tijd onderweg bent op banden die onder de aktuele omstandigheden minder grip bieden dan de banden die je in opslag hebt liggen.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Winterbandenlijst Noorwegen en Zweden



Bericht door Hoofdnoorman »

Het kan allemaal zo zijn dat je te lang op wintersloffen rijdt. Maar als er dan noodweer komt ben je voorbereid en dan moet dat beetje extra slijtage maar.
Je doet per slot van rekening toch ook niet de gordel pas om als je een botsing ziet aankomen? Want die gordel zorgt nogal voor slijtage aan je kleren en vieze strepen op mooie witte blousjes.

Maar één ding kan ik je verzekeren, ook in Noorwegen is de eerste dag van winterweer een destructief dagje voor menig automobiel. Daar treedt het winterweer ongeveer net zo snel op als een stevige mistbank in Nederland. Voornamelijk Østafjells. Dwz ten oosten van de bergrug die in de lengte door Noorwegen loopt.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Plaats reactie