Met de camper op wintersport

Met de camper naar de sneeuw!
Lacegarden
Berichten: 36
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 20:54

Re: Met de camper op wintersport



Bericht door Lacegarden »

ja een grote boterham,maar hartstikke dank voor jullie tips en raad.
Bij de handleiding van de Bürstner staat dat we geen isolatiejas mogen gebruiken die tot op de grond komt,ik dacht dat het iets is met de afvoer van gas,ik kan mis zijn hoor.
Voor de binnenkant heb ik zelf zitten zoeken en gebruik gemaakt van bubbeltjes plastiek die ik gebruik in de serres van de tomaten in het voorjaar.
Ik heb een groot stuk(de breedte is 200(2m)dit is ruim voldoende voor het dashboard te leggen en lang genoeg genomen tot aan de pedalen,
tussen de cabine en de leefruimte heb ik een groot vel bubbeltjes plastiek gehangen met klemmen die ik ook in mijn serres gebruik. Bij ons noemt men dat batterijklemmen,simpel uitgelegd,dat zijn niet zo van die maxen die echt op de batterij staan ,rood en zwart,neen dat zijn plastieken,in een tuincentrum is dat te koop.
Burton
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 05 sep 2011, 20:40

Re: Met de camper op wintersport



Bericht door Burton »

Wij hebben aan de binnenzijde van de zijdeur een gordijn gemonteerd, de zijdeur sluit bij ons niet perfect en daardoor komt er veel kou via de kieren naar binnen.

Wat ook handig is om mee te nemen is wat strooizout en een fóhn mocht er iets vastgevroren zitten en wat restjes vloerbedekking voor onder de wielen.
Gebruikersavatar
eef van baal
Berichten: 7517
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 9:35
Locatie: Nieuw Bergen LB
Contacteer:

Re: Met de camper op wintersport



Bericht door eef van baal »

Lacegarden schreef:j
Bij de handleiding van de Bürstner staat dat we geen isolatiejas mogen gebruiken die tot op de grond komt,ik dacht dat het iets is met de afvoer van gas,ik kan mis zijn hoor.
.
ik denk dat er ook bij staat als je een standkachel hebt, die zit namelijk aan de voorkant van de auto.
met als gevolg dat de uitlaatgassen dan niet weg kunnen.
"Het forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen."
Werk om te leven, leef niet om te werken.
Lacegarden
Berichten: 36
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 20:54

Re: Met de camper op wintersport



Bericht door Lacegarden »

ja ik dacht het wel,ik moet het weer dringend opnieuw gaan lezen.
Nu ben ik er nog niet aan toe wat te kopen,moet het nu zo ééntje zijn die ook over de motorkap gaat maar niet tot op de grond?maar zijn die isolatielagen dan wel voldoende dik genoeg,volgens één van de berichtjes is het amper een windjack.
misschien kan die wel zomer en winter dienst doen,ik had al gedacht aan de mistral in het zuiden,die jas kan dan toch ook een bescherming geven.
Vorig week een verwarmingstegel gekocht, die gaat enkel op stroom,verbruikt weinig,ik ga die plaatsen juist onder de tafel.

Voor de vloerbedekking,(wij hebben geen dubbele bodem,ga ik eerst een isolatie leggen die normaal dient om onder de laminaat te plaatsen ,daarbovenop ga ik tenttegels leggen.
Het zal weer puzzelen worden om het gewicht te beperken,dus zitten we deze avond voor de buis met plat water ipv een goed Belgisch streekbiertje.
ook in de handleiding van de Bürstner gelezen dat er verluchtingsgaten zijn in de dakvensters,dus kan de vloer bedekt worden.
mama
Berichten: 1847
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 20:06

Re: Met de camper op wintersport



Bericht door mama »

Inferno in uw screenprint is inderdaad een isolatie .

Lacegarden had het eerst over een front cover €116,93
Dit is géén isolatie , dit is gewoon een kunststoffen zeil . (beschermen doet het , maar tegen koude niet , dat materiaal (kunststof zeil)wordt net zo koud als de omgevingstemperatuur , en geeft zo gewoon de koude door aan het glas en metaal van het voertuig )
Het tweede dat ze opnoemde , staat een een isolatie , waarvan de prijs minimum 500€ bedraagt .


ps.
Dekens zijn stofnesten .
Lacegarden schreef:Vorig week een verwarmingstegel gekocht, die gaat enkel op stroom,verbruikt weinig,ik ga die plaatsen juist onder de tafel.
En wat noemt u weinig verbruiken ?
Elk electrisch toestel dat iets moet verwarmen , is bijna zinloos als men niet aan een stopkontakt hangt op een stelplaats of camping .(of over een enorme battery capaciteit beschikt)
Lacegarden
Berichten: 36
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 20:54

Re: Met de camper op wintersport



Bericht door Lacegarden »

Nog geen zestig watt

dat is toch niet veel,dacht ik,men heeft toch dikIjls zes a op een camping,of zit ik fout
mama
Berichten: 1847
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 20:06

Re: Met de camper op wintersport



Bericht door mama »

Op campings kan het dikwijls véél verschillen , kan van 3 ampere tot 16 ampere zijn .
Maar een verwarmtoestel dat nog géén 60 watt is , daar ga je nog géén boterham met kunnen roosteren , laat staan iets méé verwarmen .
Zal dan wél minstens 600 watt bedragen veronderstel ik .
Ja dat geeft een beetje warme straling af , maar het woordje verwarmen durf ik toch niet echt gebruiken hoor , 600watt is bijna 3 ampere .

ps.
Opgelet , sommige campings verbieden het aansluiten van electrische verwarmingen , of vraagt men een méérpreis voor het electriciteitsverbruik indien men electrisch bijverwarmt .

Normaal heeft elke camper toch genoeg ,aan zijn eigen ingebouwde verwarming hoor .
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4153
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Met de camper op wintersport



Bericht door beatrix18 »

600 Watt wil jij niet onder je voetjes hebben... :lol3:

Afbeelding
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
ghost
Berichten: 32
Lid geworden op: za 25 jun 2005, 1:47

Re: Met de camper op wintersport



Bericht door ghost »

Hoi

Mijn ervaringen van 2 wintervakanties met de camper

Isoleren voorruit met een buitenislolatie, welke je als de zon schijnt verwijderd in de loop van de dag
savonds terug opleggen , doordat de zon schijnt ( als ze schijnt) wordt de camper opgewarmd binnenin
28° geen uitzondering resultaat 3 bussen gas op 16 dagen en altijd lekker warm .

Afvalwater bak 1 kg zout ingooien .
Met zout krijg je je vastgevroren MH los ( spreek van ondervinding)
Elektriciteitskabel elke dag losmaken .
Extra overschot tapijt in de camper.
Sneeuwkettingen zeker meenemen , ( wij hadden ze nodig om de camperplaats te bereiken )
sneeuwschop.
Borstel om elke dag uw zonnepaneel te kuisen .

Ghost
lreijn
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 13:27

Re: Met de camper op wintersport



Bericht door lreijn »

2000 euro voor de kachel op een camper van 60.000 euro is niet veel
Zelf heb ik een zelfbouw met een webasto uit een truck van de sloop 24 volt en minder ampere gebruik dan bij 12 volt ong de helft
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4153
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Met de camper op wintersport



Bericht door beatrix18 »

24 volt en minder ampere gebruik dan bij 12 volt ong de helft
Dat klopt ongeveer precies. Daarom zijn ze al heel lang geleden gestopt met 6 Volt in auto's.
En 48 Volt zit er aan te komen! :thumbup:
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Lacegarden
Berichten: 36
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 20:54

Re: Met de camper op wintersport



Bericht door Lacegarden »

Ik zit zeker niet fout,ik heb dit bij de firma de wit aangekocht,
Dat. Is gewoon om uw voeten een aangenaam gevoel te geven als je aan tafel zit,en voor mijn voeten heb ik zeker geen straalkachel nodig,ik heb als bijverwarming een olieradiator die is wel 600 W
Ik heb heel duidelijke informatie gekregen bij firma de wit in schijndel.ik had toch geschreven dat ik een verwarmingstegel gekocht had,een tegel dat ligt op de grond.toch bedankt voor al de antwoorden,ze gaan zeker van pas komen
Rita
mama
Berichten: 1847
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 20:06

Re: Met de camper op wintersport



Bericht door mama »

60 watt is 5 ampere per uur .
Dan weet je wat het verbruikt ,voor als je niet aan de stroompaal hangt .(en kun je rekening houden met uw battery )


ps.
Een electrisch deken op 12 volt verbruikt ongeveer 20 en/of 45 watt
Lacegarden
Berichten: 36
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 20:54

Re: Met de camper op wintersport



Bericht door Lacegarden »

juist een telefoontje gekregen van vrienden die vertrokken zijn met de camper,naar het zonnige zuiden,maar:
onder de sneeuw zitten in Frankrijk,autoweg,geblokkeerd,gelukkig hebben zij nog de kans om warm te slapen.
Hun plan was om in Toulon een isolatiejas op maat te laten maken voor de camper. gelukkig heb ik hen een zelfgemaakte bubbeltjes jasje meegegeven(dank aan Mama in een ander berichtje ).
we hebben er nog om gelachen,een bubbeltjes jasje "voorzienigheid"
het jasje ligt op het raam, de blocquage is minstens voor een nacht.
Plaats reactie