Met de camper op wintersport

Met de camper naar de sneeuw!
myway
Berichten: 15522
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Met de camper op wintersport



Bericht door myway »

klaasv schreef:Wij gaan dit jaar ook voor het eerst met de camper op wintersport, dus zal met interesse alle tips lezen.

Ik heb één LPG fles staan en ik ben van plan om een Truma duocomfort te installeren en op de camping losse flessen aan te sluiten. Wanneer deze leeg is, schakelt hij dan over naar mijn LPG (als backup). Zoals Inferno al aangeeft bestaat LPG uit Butaan en Propaan en zal bij temperaturen onder 0 het butaan niet uit de fles
Let er wel op dat een huurfles met een hogedrukslang op de duocomfort moet worden aangesloten, deze slangen zijn er met een maximum lengte van 75 cm.
De nul graden die je aangeeft voor het niet meer verdampen van butaan, verhoog dat maar naar +4 graden.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Roofman
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 24 nov 2010, 14:04
Locatie: Etten Leur

Re: Met de camper op wintersport



Bericht door Roofman »

Beste be-ga als je toch een truma duocomfort aan het bij maken bent kun je ook
een extra aansluiting maken met een afsluitkraan en snelkoppeling voor de extra fles die naast de camper staat als je dan s,nachts moet wisselen een kraan dicht en andere weer open is dan zo gebeurd bij fles wisselen ben je goed wakker door evt koud.

Is in de zomer te gebruiken voor de BBQ.
Uw erfgenamen zijn er niet in geinteresseerd in wat u doet, maar in wat u nalaat.
Gebruikersavatar
mMario
Berichten: 826
Lid geworden op: zo 20 nov 2011, 18:30
Locatie: Hoogkarspel

Met de camper op wintersport



Bericht door mMario »

Je zal er maar naar zoeken, ideaal voor de wintersport.
http://link.marktplaats.nl/747595983
Gebruikersavatar
Hymermichael
Berichten: 6
Lid geworden op: do 10 okt 2013, 21:11

Met de camper op wintersport



Bericht door Hymermichael »

Daar zocht ik dus net naar!! Heb contact opgenomen en is nu voor mij gereserveerd.
Ben er blij mee. :)



Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Gebruikersavatar
Rotec 590
Berichten: 6955
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 14:01
Locatie: dicht bij Nunspeet (20 jaar Spanje)
Contacteer:

Re: Met de camper op wintersport



Bericht door Rotec 590 »

mMario schreef:Je zal er maar naar zoeken, ideaal voor de wintersport.
http://link.marktplaats.nl/747595983
Ik zie daar zuignapjes, vallen die er niet af bij temperatuurschommelingen? Anders is het wel een idee.
neem de tijd als je in je camper rijdt!
Gebruikersavatar
Hymermichael
Berichten: 6
Lid geworden op: do 10 okt 2013, 21:11

Met de camper op wintersport



Bericht door Hymermichael »

Ik heb boven de zijramen een rail lopen en via een pees aan de bovenkant van de isolatiemat ( die ik er aan ga zetten) , kan ik ze er doorschuiven. De zuignappen ga ik niet gebruiken aangezien ik aan beide kanten bevestigings punten heb.




Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Gebruikersavatar
mMario
Berichten: 826
Lid geworden op: zo 20 nov 2011, 18:30
Locatie: Hoogkarspel

Met de camper op wintersport



Bericht door mMario »

Inderdaad met die zuignapjes is niet zo'n succes. Bij de Silverscreens is er een driehoek aan gezet die je over de deur hangt en dan deur dicht. Zo ook aan de raamzijde..

http://www.silverscreens.co.uk/A%20class%20fitting.html
Lacegarden
Berichten: 36
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 20:54

Re: Met de camper op wintersport



Bericht door Lacegarden »

dat is ook zo bij die Franse duurdere merken.
Maar ik heb hier nog zulke modellen niet gevonden. Noch bij De Waele in Gent,noch bij De Wit. Weet iemand raad?ik ben geen voorstaander van zoiets te kopen via internet,ik moet het echt eens goed kunnen nakijken.
Wij zijn dit jaar niet naar Düsseldorf geweest, zijn zulke accessoires daar aanwezig?
Nu is er aan de cabine ruit langs de buitenkant een zelfgemaakte bubbeltjes affaire op en daarover een aluminium vorstbescherming kant en klaar gekocht bijDe Wit,ik denk dat dit voor vrachtwagens is.Er is geen condens aan het raam meer langs de binnenkant,maar het is ook nog geen winterweer.Maar dit ga ik zeker niet meenemen indien we naar de wintersporten gaan.
mijn dank
rita
Gebruikersavatar
epk
Berichten: 126
Lid geworden op: wo 30 okt 2013, 14:22

Re: Met de camper op wintersport



Bericht door epk »

Ach, ik had ondanks de noppenfolie (binnenkant) en vorstbeschermer (buitenkant) toch gewoon condens en ijs aan de binnenkant... doekje er overheen en klaar.

Wat belangrijker is, is een dikke deken (echt dik, liefst dubbel) tussen cabine en woongedeelte. Dat werkt perfect. Ik heb in 12 dagen 16kg gas verbruikt. :D
LMC Liberty 566
Gebruikersavatar
ushi
Berichten: 152
Lid geworden op: di 03 mei 2011, 19:56

Re: Met de camper op wintersport



Bericht door ushi »

meen een paar flace dekens mee om over je dashboard te leggen tot op de grond scheelt veel kou
gewoon van die goedkope (ikea zeeman)en heel veel plezier
Plaats reactie