Valthoparc (Val Thorens )

Met de camper naar de sneeuw!
Plaats reactie
starbuck
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 16 sep 2007, 22:30
Locatie: Lelystad

Valthoparc (Val Thorens )



Bericht door starbuck »

Hallo camperaars!
Wij gaan volgende week met de kerst naar Val Thorens en staan op t Valthoparc. Ik heb online gereserveerd en kreeg keurig via de post een incheckpasje thuisgestuurd.
We zitten alleen nog een beetje met de skipassen.
Weet iemand of t Valthoparc qua hoogte gunstig ligt om vanuit t Valthoparc naar de lift te snowboarden? ( dan nemen we dus een kleine ( Val Thorens/ Orelle) Mochten we qua hoogte makkelijker richting Les Menuires ( vanuit de camper ) kunnen vertrekken dan nemen we de volgende pas (Vallée des Belleville) ....maar die is per persoon 30 euro duurder...en voor 120 euro wil ik deze vraag graag aan jullie stellen! :))

Groetjes van een snowboard gezin!! ( meestal naar Oostenrijk...nu voor t eerst Frankrijk)
Gebruikersavatar
Dorsthorst
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 20:55
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Re: Val Thorens valthoparc



Bericht door Dorsthorst »

Hallo,
Ik ben al een paar keer in ValThorens geweest.
Is dat de camperplek in het centrum van ValThorens? Achter de slagboom?

Ik kan je van het gebied wel wat vertellen

Louis
starbuck
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 16 sep 2007, 22:30
Locatie: Lelystad

Re: Val Thorens valthoparc



Bericht door starbuck »

Hallo Louis
Bij mijn weten is alleen P2 geschikt voor campers..en ligt t als je de kaart ziet ten noorden van t dorp. Aan de rand. Alle andere P's zijn ondergronds..of dan wel voor auto's.
Ik lees berichten van 30 meter lopen maar ook van bijna een km. En is de hoogte van t Valthoparc hoger of lager dan de dichtsbijzijnde lift?
Bedankt alsvast voor je reactie!
Mvg Karen
Gebruikersavatar
Dorsthorst
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 20:55
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Re: Val Thorens valthoparc



Bericht door Dorsthorst »

Hallo Karen,

Ik heb het gebied Le trois Vallee een keer of 5 bezocht.
We hebben altijd in Les Menuires gestaan op de camperplaats, eerst op de oude, later was die verplaatst.
Zie verslag http://www.dorsthorst.com/louis/?p=p_7

Ik heb daar al skiend ook de camperplaats van Val Thorens bezocht, om eens te kijken voor een volgend bezoek.
Het ligt op de rand van het dorp, een soort parkeerplaats met slagboom, ik neem aan dat dit de enige is.
Vanaf deze plek loop je naar de piste, een klein stukje van misschien 150 mtr, al naar gelang waar je staat.
Dan zit je op de piste. Vanaf hier kun je overal naar toe, de lift die van onder komt ligt hoger, je kan skiend terug naar de camperplek. De weg er naar toe wordt zo goed als het kan schoon gehouden, maar sneeuwkettingen zou ik toch maar meenemen, we hebben ze al eens nodig gehad vanaf beneden tot 13 km naar Les Menuires, Val thorens ligt nog een stuk verder/hoger. We hebben al die keren pech gehad met het weer, storm,sneeuw, regen etc. We hebben al eens een kaart voor het hele gebied gekocht, 6 daagse pas, en daarvan 3 dagen noodgedwongen in de camper gezeten, vanwege het slechte weer, je zit daar hoog en het kan zo omslaan x:@
Later kochten we een kaart voor Les Menuires en Val Thorens, dan kun je al flink rondkomen. Vanaf Val Thorens naar Les Menuires is het een heel stuk, en beide pisten samen koste ook al een heel bedrag.
Het is al een paar jaar geleden dat ik er voor het laatst was, moest even in mijn geheugen graven.
Ook in Les Arcs, La Plagne waren we, de gebieden zijn allemaal groot en goed geprepareerd, boven op ValThorens hebben we al eens geskied bij prachtig zonnig weer, schitterend, maar het was wel -17 ........... x:D
Wellicht ben je hiermee geholpen.

Louis
starbuck
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 16 sep 2007, 22:30
Locatie: Lelystad

Re: Val Thorens valthoparc



Bericht door starbuck »

Hoi Louis
Bedankt voor je reactie...
Hier kunnen we wat mee!
Dus Les Arcs is ook een aanrader? Nog meer als VT?
Nou ik hoor t wel als je nog tips hebt!
Gr Karen
Gebruikersavatar
rob2
Berichten: 2482
Lid geworden op: di 25 jul 2006, 8:44
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Val Thorens valthoparc



Bericht door rob2 »

Er is ook een prima camperplaats in Les Deux Alpes,
wat overigens ook een mooi skigebied is !
Al hebben we aan Valtho hele goede wintersport
herinneringen. ( niet met de camper, we hadden toen
nog een hefdak buscamper.....)
Willen we nog best een keer naar toe, ik lees
wel hoe het jullie bevallen is daar .
Groet,
Rob
Gebruikersavatar
Moeton
Berichten: 343
Lid geworden op: zo 23 nov 2008, 20:55

Re: Val Thorens valthoparc



Bericht door Moeton »

Hallo,

Wij komen al een tiental jaren in VT, waarvan zo'n 5 x met de camper.
Het parkeren met een camper doe je op P2. Bij binnen komst in VT vanuit de tunnel direct rechts af slaan, over de bus parkeerplaats en voor de volgende tunnel rechts af. Je staat dan voor de ingang van de parkeer garage. Links naast de ingang van de garage is de slagboom naar P2.
Om het jezelf gemakkelijk te maken zou je in de buurt van de "flotbleu" paal kunnen gaan staan. De muntjes voor de flotbleu haal je gratis bij de kassa van de parkeergarage.
Tot voor twee jaar terug kon je direct van de parkeerplaats de piste opstappen, maar op die plaats hebben ze een nieuw hotel neer gezet. Nu moet je een stukje omlopen, bij de laatst genoemde brug stap je nu zo op de piste. Je skiet of board dan rechtstreeks naar de stoeltjes lift.
Aan sneeuw is er geen gebrek, er licht nu zo'n 2,5 mtr.
Zorg dat je camper goed in orde is, het is namelijk een aardig stukje klimmen. (lengte 37 km).
Veel plezier ik VT, wij gaan over 6 weken. x:D x:D
Dethleffs GlobeBus T4 2013
Ducato 130 pk 2.3 jtd multijet.
Leven en laten leven.

Groeten,
Moeton.
starbuck
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 16 sep 2007, 22:30
Locatie: Lelystad

Re: Valthoparc (Val Thorens )



Bericht door starbuck »

Vandaag teruggekomen van VT...bovenstaande klopt als een bus!
Camper tegen de parkeergarage aan kunnen zetten..scheelt ook weer stoken! Flotbleu paal in de buurt.
Inderdaad toch een stukkie lopen naar de piste,...de meeste hotelgasten konden daarintegen wel meteen op de latten stappen vanaf de deur...maar die hebben de hoofdprijs betaald!
Wat een geweldig mooi gebied! Veel sneeuw! En in de sneeuwstorm vertrokken voordat de pas afgesloten zou worden!
Voor t gebied zouden we zo weer gaan..aan 1 week heb je niet genoeg om alle pistes en liften te doen.
We hebben voorgesteld om de camperplaatsen vlak achter t `nieuwe hotel`te plaatsen ipv helemaal achteraan. Maar de Fransen zijn qua communicatie niet zo meewerkend!
Maar goed ...we hebben het SUPER gehad! op naar de volgende wintersport!
mjvvorst
Berichten: 217
Lid geworden op: di 20 jul 2010, 0:38
Locatie: Oud Gastel (NL)

Re: Valthoparc (Val Thorens )



Bericht door mjvvorst »

starbuck schreef:Camper tegen de parkeergarage aan kunnen zetten..scheelt ook weer stoken! Flotbleu paal in de buurt.
Bruikbare informatie. Dank daarvoor.
VT is een geweldig skigebied, al een paar jaren niet meer geweest helaas.
Vraagje: Ik wil wel stroom hebben: kunnen alle campers die hier staan (hoeveel?) aansluiten op de beschikbare Flotbleu-paal/palen? Zijn er mogelijkheden om water in te nemen en grijs water te lozen (water innemen kan meestal wel bij de standaard Flotbleu-palen)? WC-cassette legen kan wel, neem ik aan.
Mark
starbuck
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 16 sep 2007, 22:30
Locatie: Lelystad

Re: Valthoparc (Val Thorens )



Bericht door starbuck »

Beste Mark
Bij VT is maar 1 FlotBleu paal...wat ik gezien heb. Je kan er stroom tappen ) 1 muntje geeft krap 15 minuten stroom, onze accu laadde er amper van op ...water nemen en lozen kan tevens tijdens dat kwartiertje... Bij Les Menuires...dorpje lager..is een flinke camperplaats-terrein met meerdere FlotBleu palen.
Het voordeel van VT is dat we online al hadden geboekt op http://www.valthoparc.com zeker bent van een plekje, je bent zo goed als in VT zelf ( 300 meter lopen) en je kan voor t geld ( 122.50 voor 6 nachten) onbeperkt muntjes bij de receptie halen die 24 uur p/d open is.
Bij Les menuires moet je maar afwachten of er plek is. ( het leek aardig vol met 50 campers)

Het zwembad in t centrum van VT hebben we 1 keer bezocht. Absurd duur!! 14 euro p/volwassene en 6 euro p/kinderen , maar je hebt dan wel meerdere baden en 3 sauna's. Alleen even zwemmen en douchen is dan wel een boel geld met je gezin.
Naar t centrum toe is wel grappig. Na 300 meter links ( door tunnel en brug) zie je de VVV.. daar neem je de lift en dan loop je over een hele hoge overdekte brug zo naar t hartje VT. Achter t zwembad heb je gezellige winkelstraatjes en restaurantjes.

Als met al genoten! En qua piste kilometers...meer dan genoeg...niet in 1 week allemaal af te leggen!

Veel plezier!
Karen
mjvvorst
Berichten: 217
Lid geworden op: di 20 jul 2010, 0:38
Locatie: Oud Gastel (NL)

Re: Valthoparc (Val Thorens )



Bericht door mjvvorst »

Karen,
Bedankt voor je reactie.
Betekent dus: 'vechten' om die ene Flotbleu-paal!
Beschikbaarheid van stroom is kennelijk maar zeer beperkt! Wat kost trouwens een 'muntje' (2€?).
En dan moet je dus ook dicht genoeg bij die ene paal staan.
Met alleen zonnepanelen in de winter wil ik niet op pad: korte dagen, verwarming, tv kijken, etc. Externe 230v is dus wel belangrijk.
Moet dit dus nog even overdenken.
Mark
Gebruikersavatar
Dorsthorst
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 20:55
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Re: Valthoparc (Val Thorens )



Bericht door Dorsthorst »

Hallo mark,

Ik heb in Les Menuires vaker gestaan, ondanks de "vele"palen is er nog stroom te weinig,
dus aggregaat aangeslingerd. Maar dat laad ook niet echt snel.
Het ligt er een beetje aan hoe je staat, maar de motor van de camper een uurtje laten draaien geeft meer
stroom dan 2,5 uur aggregaat.....
Overleg ter plekke met andere camperaars was moeizaam, ik ben de franse taal niet machtig, en Italiaans gaat ook niet.
Dus dan maar improviseren, wisselend aan de paal, aggregaat en motor draaien.
En dan houd je het wel een weekje vol.

Louis
starbuck
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 16 sep 2007, 22:30
Locatie: Lelystad

Re: Valthoparc (Val Thorens )



Bericht door starbuck »

Hoi Mark
De muntjes kan je onbeperkt ophalen bij de receptie. ) zit inclusief de 122.50 per 6 nachten) Maar als je er meer dan 2 vraagt dan doen ze verbaasd. Ik kreeg de mededeling dat de paal niet continu kan en mag werken en dat de paal voor iedereen is. Toen is zei dat er maar 1 staat en dat de kans groot is dat hij de hele dag gebruikt moet worden is groot.
En als ze dan toch gratis muntjes verstrekken kunnen ze ook onbeperkt meegeven toch?
Inderdaad de motor af en toe maar laten draaien ... daar hebben wij t prima mee vol gehouden!
Succes en bij meer vragen hoor ik t wel. Fijne jaarwisseling!
Gr Karen
Plaats reactie