camping aan de Weissensee

Met de camper naar de sneeuw!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wimada6
Berichten: 16
Lid geworden op: za 05 feb 2011, 9:01
Locatie: Wijngaarden

camping aan de Weissensee



Bericht door wimada6 »

hallo
ik wil dit seizoen met de camper naar de alternatieve elfstedentocht,maar hebt geen wintercamper
wat adviseren jullie mij.
is er uberhaut een camping? ,en kan ik het ontdooit houden ?en kan ik daar gas kopen met goede aansluitingen

ik heb vorig jaar met -20 in heerenveen gestaan ,maar had 5 kg gas nodig voor 24 uur.
of eerst de bodem isoleren ? :bang:
maak er wat van ,nu het nog kan.
Jvdberg

Re: camping aan de Weissensee



Bericht door Jvdberg »

Wat voor de bodem isoleren aal heel goed helpt is extrem of gewoon ondertapijt ( van bv de kwantum, iets van €6.-- de meter) met daar bovenop een stuk vloerbedekking of nog iets beter droogloopmat.
Het is echt een heel stuk warmer aan de voetjes.
saagstree
Berichten: 1752
Lid geworden op: zo 16 jul 2006, 12:26
Locatie: maarssen

Re: camping aan de Weissensee



Bericht door saagstree »

Er is een Camping Knaller deze familie bezit her halve dorp aan het meer is ook burgermeester.
De camping is als er op het grote meer word geschaatst bij de start dus hoef je niet ver te lopen .
Of er genoeg ruimte is weet ik niet sanitair weet ik ook niets van ,
Wel heb ik in de 19 jaar dat we daar geschaatst hebben de Camping gezien de eeste jaren was deze niet open maar later heb ik er regelmatig Campers zien staan.
Veel schaats plezier toe gewenst het is een hele belevenis, maar het is ons te comiceel geworden big bisenis.
Maar als schaatser moet je het wel mee gemaakt hebben.
Wij zaten de laatste jaren in een heel gezellig hotel in Weissbriach net over de berg achter de weissensee scheelde de helft in de kosten je moest alleen 4 km rijden om bij het meer te komen.
Klaas
geniet van elk vrij uurtje
Tec
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 01 okt 2006, 13:56
Locatie: Groningen

Re: camping aan de Weissensee



Bericht door Tec »

Ik ben diverse keren met de camper naar de Weissensee geweest maar toen was de camping gesloten en stonden we op een parkeerplaats.
De laatste paar jaar is camping knaller http://www.knaller.at/Camping-Strandbad.733.0.html geopend.
Op hun site staan ook de prijzen en mogelijkheden. En anders heb je het adres om hen te vragen.
Vrienden hebben daar vorig jaar gestaan en dat is hen erg goed bevallen.
De locatie ligt heel mooi, vlak bij het meer het dorp en bij de ( eenvoudige) skipiste.
Inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraken zonder uitzicht
Gebruikersavatar
swagmanneke
Berichten: 359
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 11:22

Re: camping aan de Weissensee



Bericht door swagmanneke »

aan de Weissensee zijn 3 campings
1 aan deoostzijde maar is in dit geval niet intressant geen doorgang( enkel te voet) naar de westzijde
1 cammping van zodar je aan het meer komt aan de rechterzijde
1 camping in het centrum net over de brug links aanhouden( met de camper niet tegenover de wederhelft)

De Weissensee is trouwens een mooie plaats om tot rust te komen vooral 'savonds.

de weg naar boven vanuit het Drautal is goed te rijden, met mooie ruime bochten( was 30 jaar geleden toch iets anders) en wordt goed geruimd. sneeuwkettingen moet je natuurlijk bij hebben alsook winterbanden gemonteerd. maar dat wist je natuurlijk.
als het geopend is een goed adres om te gaan eten is Gasthof Weissensee in Gatschach. ook bij Moser is(was) het altijd goed
oppassen met de glhu wein aan de minigolf die is(was) lekker maar stijgt nogal vlug naar je hoofd.

Walter
Euramobil Integra line 720EB
you never never know, if you never never go
Gebruikersavatar
wimada6
Berichten: 16
Lid geworden op: za 05 feb 2011, 9:01
Locatie: Wijngaarden

Re: camping aan de Weissensee



Bericht door wimada6 »

beste mensen
allemaal bedankt voor de reactie .
hebben jullie een trumatic verwarming of een stand kachel op diesel olie ?
maak er wat van ,nu het nog kan.
Jvdberg

Re: camping aan de Weissensee



Bericht door Jvdberg »

Ik heb een webasto, dus diesel.
Maar nog geen ervaring met wintersport :oops:
saagstree
Berichten: 1752
Lid geworden op: zo 16 jul 2006, 12:26
Locatie: maarssen

Re: camping aan de Weissensee



Bericht door saagstree »

Wij hebben een trumatic verwarming deze werkt prima in voor en na seizoen.
In de periode november t/m eind maart is onze camper in winterslaap in de stalling.
Wij kamperen graag op campings en voor een paar euro meer zitten we in een appartement met alles er op en er aan inplaats van een wintercamping deze zijn relatief vrij duur.
Rond de kerst zitten we in een appartement in Mauterndorf zijn daar 10 euro p/dag duurder uit dan de winter camping daar en hebben eigen douch en toilet en alles is verder vrij verwarming , douch ed.
Hoewel we graag met de camper er op uitgaan vinden we een beetje extra luxe in de winter toch wel fijn.
Heb al de problemen op de wintercamping gezien als bevroren waterleiding en afvoer, gas op.
Maar wij spreken voor ons zelf ik heb ook mensen gesproken die niets anders willen.
Klaas
geniet van elk vrij uurtje
Gebruikersavatar
wimada6
Berichten: 16
Lid geworden op: za 05 feb 2011, 9:01
Locatie: Wijngaarden

Re: camping aan de Weissensee



Bericht door wimada6 »

ik zit zelf ook aan een standkachel op diesel te denken ,maar heb er nog geen budget voor.maar dan nog is het probleem dat je water tank bevriest en ook de vuilwater tank,
ik had de vuilwatertank bij -20 openstaan ,maar toch bevroor het aftap pijpje dicht
al met al geen succes dus.
maak er wat van ,nu het nog kan.
Plaats reactie