Wintertent Hymer integraal

Met de camper naar de sneeuw!
Plaats reactie
Kroneman
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 12 jan 2011, 23:08

Wintertent Hymer integraal



Bericht door Kroneman »

Hallo,

Wij gaan al jaren op wintersport maar nooit met de camper.
Nu willen we dit eens gaan proberen maar we worden geadviseerd om wel een wintervoortent mee te nemen.

Nu zijn wij ons aan het orienteren maar komen hier niet zoveel informatie van tegen.

Is er iemand die ons van advies kan voorzien of zijn ervaring waarop we moeten letten wil delen.
Gebruikersavatar
mMario
Berichten: 826
Lid geworden op: zo 20 nov 2011, 18:30
Locatie: Hoogkarspel

Wintertent Hymer integraal



Bericht door mMario »

Wij zijn al heel wat jaren met een Eriba Touring hefdakcaravan naar de wintersport geweest en steeds zo'n tent gebruikt.
Aan twee kanten een ingang kunnen kiezen i.v.m. de wind is prettig. Een flink aflopend dak zodat sneeuw er makkelijk afgaat.
We hebben nu voor het eerst ook een Hymer B integraal en hebben een gebruikte van der Horn wintertent op de kop getikt, die speciaal voor deze camper was gemaakt.
1,80 mtr breed en vrijstaand met 4 staanders en een knik in het dak i.v.m. de hoge toegangsdeur van de Hymer. De tent zit vast aan de camper d.m.v. een aluminium kederprofiel (tochtstripprofiel) wat ik onder de Omnistore luifel gemonteerd heb en daar nog een 25mm alu.koker tussen gedaan, dan heb je wat meer ruimte om de tentpees in het alu.profiel te wurmen. Want meestal is het een koude handen klus om je wintertentje op te zetten. Je moet ook een huishoudtrap mee nemen, anders kun je er niet bij. Een tochtstrook aan de onderzijde tot de grond ter breedte van je wintertent aan je camper maakt het ook prettig.
Een accuboor meenemen met een boor 8 mm om gaten voor de pennen in de harde bevroren grond te krijgen. Wij deden altijd een of twee houten pallets op de vloer om een vlondertje te maken zodat je met droge voeten van schoeisel wisseld voordat je in je camper stapt. (Pallets konden we op de camping vinden)
Afdekking voor de grote voorruit is ook wel heel prettig.
Aan de caravan hadden we rondom tochtstrook tot de grond, maar bij de camper doe ik dat niet omdat er een dubb.bodem in deze camper zit. Als je op een wintercamping tussen sneeuwwallen staat of erg op de ruimte waar de wind onder je camper door giert zal ook enorm in kou ervaring verschillen.
Er word afgeraden om de pees van de wintertent in de kap van de Omnistore te schuiven omdat hiervoor de luifel iets uitgedraaid moet worden en er dan sneeuw en ijs tussen kan komen waardoor je de luifel niet meer binnen kan draaien.
Een soort harkstok met ipv harktanden een strip met sponsrubber om het sneeuw van je dak te halen, dan is je huishoudtrap ook weer handig. Een sneeuwschep / schuiver om je uit te graven kan ook heel nodig zijn. Soms word je wakker en ligt er zomaar 40 - 50 cm sneeuw.
Winter of All Seasonbanden en sneeuwkettingen zijn ook nodig.
Al hoop ik niet dat je de sneeuwkettingen nodig bent want het is een koude klere klus om die om je wielen te zetten. In de 10 jaar hebben we ze een keer nodig gehad.
Wij hebben ondanks alle voorbereidingen het wintercamperen altijd heel leuk gevonden met de caravan en zijn ook benieuwd hoe het ons met de camper zal gaan bevallen.
Succes. Groeten Marius.
Iras
Berichten: 179
Lid geworden op: vr 12 mar 2010, 19:30
Locatie: Randstad

Wintertent Hymer integraal



Bericht door Iras »

Wij gaan al jaren met camper op wintersport. Eerst met kinderen en voortent en nu alweer enkele jaren zonder kinderen en zonder tent.
De kinderen, inmiddels volwassen, missen we wel maar het opzetten van de tent niet.
Als we samen zijn gaat de camperdeur minder vaak open zodat er minder warmte ontsnapt.
Wij gaan maximaal 10 dagen en dat vind ik onvoldoende om een tent op te zetten.
Wat ik veel belangrijker vind is een goede camping met voorzieningen voor je skies, goede douche etc.
Voor ik een prijzige tent zou aanschaffen ging ik het eerst maar zonder tent proberen.
Je hebt ook nog niet ervaren of wintercamperen wel bevalt.
Grtjs, Iras
Jeannette
Berichten: 6869
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:59
Locatie: Renkum
Contacteer:

Re: Wintertent Hymer integraal



Bericht door Jeannette »

Kijk eens bij Oblink bijvoorbeeld. Best leuke en goedkope voortentjes. Je moet alleen goed kijken naar de hoogte. Desnoods een soort rail/gleuf op je camper maken waar je en pees doorheen kan doen. Wij zien heel veel van die tentjes in de winter. Ik vind het ideaal. Even niet direct de kou binnen, beetje beschut. Je hoeft geen complete grote vooortent te hebben toch?

Verstuurd van mijn LIFETAB_P9514 met Tapatalk
Jeannette
Geniet vandaag, overmorgen is morgen alweer verleden!
Plaats reactie