Saalbach-Hinterglemm

Met de camper naar de sneeuw!
Plaats reactie
violet
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 10:58

Saalbach-Hinterglemm



Bericht door violet »

Zijn er motorhome en skifreaks die ervaring hebben in dit skigebied? Plaatsen waar je vrij camperen gedoogd wordt, of waar je voor een paar euro's mag parkeren en slapen natuurlijk. Liefst kort aan de piste en met de mogelijkheid om 's avonds iets te gaan drinken.

Ben nog altijd opzoek naar een oplossing voor de krokusvakantie, Solden zit vol en blijkbaar is het gebied van Mauterndorf niet echt interessant voor gevorderde skiërs(beetje te klein). Zoeken toch een gebied van tussen de 120 en 200 km aaneengesloten (of bijna aangesloten) gebied. Mijn man moet dikwijls naar het buitenland voor zijn werk en ik werk in het onderwijs, we weten pas van deze week dat we kunnen gaan met krokus vandaar de late zoektocht naar een oplossing.

Alle reacties welkom en alvast bedankt! Oostenrijk is een must, ga zelf niet graag skiën in Frankrijk
Ellen
theodorus
Berichten: 331
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 12:31
Locatie: omgeving Eindhoven

Re: saalbach-hinterglemm



Bericht door theodorus »

afgelopen kerstvaknatie in Hilterglem geweest. Prachtig skigebied.
In heel Saalbach-Hinterglem zijn er geen camperplaatsen of campings. Heb wel een enkele keer een camper zien overnachten maar hoorde ook dat ze worden weggestuurd.
Wullems
Berichten: 93
Lid geworden op: vr 30 mar 2007, 22:43

Re: saalbach-hinterglemm



Bericht door Wullems »

Er is een camping in Viehhofen Glemmerstasse 52, 5km van de gondel Saalbach.
Skibus stopt voor de camping.
onze vrijheid.
saagstree
Berichten: 1752
Lid geworden op: zo 16 jul 2006, 12:26
Locatie: maarssen

Re: Saalbach-Hinterglemm



Bericht door saagstree »

Mauterndorf Klein?
Bij camping Mauterndorf kun je apres skien en je rolt zo je bed in spyer eck ski gebied voor de deur .
Andere ski gebieden als Oberntaurn, Katsberg, Aineck, en Fanningberg op max. 8 km van camping alles met skibus te doen stopt voor de Camping.
Noem dat maar een klein skigebied.
Maar je gaat natuurlijk liever naar die dure ski gebieden .
Waarom ga je niet gelijk naar Lech of Isggel weet je zeker dat je financieel leeg loopt.
Ik ben de laatse 45 jaar bijna al de ski gebieden afgeweest maar heb het gevonden in Mauterndorf.
Klaas
geniet van elk vrij uurtje
violet
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 10:58

Re: Saalbach-Hinterglemm



Bericht door violet »

Ho ho ho Klaas,

Ik ken Mauterndorf niet, maar uit de reacties op het onderwerp Mauterndorf verneem ik van mensen die daar ook al zijn geweest dat het vrij klein is.
En duur, ik denk persoonlijk dat elk gebied in Oostenrijk wel weet welke prijs te vragen voor snaps, bier en spijzen, zullen de prijzen niet overal in de lijn liggen? Toch als je met de camper gaat, hotels natuurlijk vind je overal in elke prijsklasse, met enkele uitzonderingen als Ischgl, Obergurgl ... waar bijna geen goedkope slaapplaatsen meer te vinden zijn.

Ik vind het vooral jammer dat het niet meer is zoals vroeger, boem camper op de parking bij vertrek gondel, skies aan, ganse dag genieten, boem skies uit, wat verfrissen in de camper, lekker pintje gaan drinken in het dorp of iets eten en 's avonds nog gezellig in de camper wat lezen en slapen. De goede oude tijd, maar ik ben nog maar 36 jaar, dus ik ken dit fenomeen enkel van familie die al jaar en dag een camper hebben. Wij reizen nu 4 jaar met onze camper, en gaan voor de eerste keer deze winter met de camper skiën.
koopspijker
Berichten: 176
Lid geworden op: za 22 apr 2006, 12:16

Re: Saalbach-Hinterglemm



Bericht door koopspijker »

heb je de campings in Langenfeld of Huben al geprobeerd?
Met de skibus ben je in korte tijd in SÖlden.
koopspijker
Berichten: 176
Lid geworden op: za 22 apr 2006, 12:16

Re: Saalbach-Hinterglemm



Bericht door koopspijker »

of camping in Mayerhofen, Zillertal. Loopafstand van lift
camping in Prutz, skibus naar Serfaus-Fiss-Ladis (ook camping in Ried, maar onze ervaring is daar dat je altijd in een overvolle skibus moet persen, terwijl je in Prutz als eerste instapt)
Gebruikersavatar
Marinus
Berichten: 2201
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 20:17
Locatie: Son

Re: Saalbach-Hinterglemm



Bericht door Marinus »

Anja & Henk
Berichten: 256
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 1:22
Locatie: Wijhe

Re: Saalbach-Hinterglemm



Bericht door Anja & Henk »

Wij gaan al jaren naar Flachauwinkl. Ligt direct aan de snelweg A10. Je hebt dus geen gladde bergweggetjes. Je kunt daar heerlijk vrij staan, direct onder aan de liften. Je hebt een super groot skigied. o.a. Flachauwinkl, Kleinarl, Zauchensee en Flachau. Deze laatste met de gratis skibus te bereiken.
Met kerst stonden we daar met een 30-tal campers. Eind februari staan we er weer.

http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8399071
Wij rijden in een Hymer 544, bj 1996
violet
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 10:58

Re: Saalbach-Hinterglemm



Bericht door violet »

Dat was een optie Flachauwinkl. Maar ik heb Jos (ik dacht dat hij daar zo een beetje verantwoordelijke was) vorige week een mail gestuurd om te vragen of er nog plaats was, maar ik heb geen antwoord gekregen. Vandaar dat ik dacht dat er geen plaats zou zijn. Ik dacht ook dat er maar plaats was voor 15 campers?

Is inderdaad gemakkelijk om naar toe te rijden, mooi gebied en je kan daar in de buurt van de camper blijkbaar 's avonds ook een 3-gangen menu eten. (bij een boer?) En er staan veel Belgen, een leuke sfeer waarschijnlijk ook nog onder de campermensen?

Kan je daar op loopafstand 's avonds ook iets gaan drinken? 1 cafeke is al genoeg, of is er echt niets in de buurt?

Nemen jullie dan ook altijd genoeg eten mee, of is het mogelijk daar inkopen te doen? Ik las ook dat er 's morgens broodjes kunnen besteld worden (eigenlijk heb je niet meer nodig he)

Alvast bedankt om eventueel nog op mijn vragen te antwoorden.

Als er nog plaats is, gaan we denk in de knoop doorhakken en van het jaar daar skiën.

Ellen
Gebruikersavatar
Dorsthorst
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 20:55
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Re: Saalbach-Hinterglemm



Bericht door Dorsthorst »

http://www.dorsthorst.com/louis/?p=p_8

Kijk maar even, ik was hier een paar jaar geleden. Is me prima bevallen, maar inderdaad, de camperplek is snel vol.
Er is een grote parkeerplaats bij, je kunt daar ook staan, maar overnachten?
De Oostenrijkers zijn streng, vrijstaan is wel heel lastig, weet ik uit ervaring.
Op loopafstand kun je wat eten, drinken.
Met de bus kun je nog naar Flachau zelf.

Voor wat betreft de opmerking dat Maurendorf niet klein is: Natuurlijk kun je met de bus overal naar toe.
Oostenrijkers geven aan over 200 km skigebied te beschikken, vertellen er niet bij dat je dan met de bus moet,
en het gebied over 4 dorpen verspreid ligt. Ik ga al vanaf 1977 skieën, heb in de loop der jaren al heel wat pistes
bezocht. En je kunt in de grote gebieden ook deelkaarten kopen, als je niet zo veel wilt "raggen", is dus ook goedkoper.

Louis
Plaats reactie