Camping Mauterndorf

Met de camper naar de sneeuw!
Plaats reactie
Jodocus
Berichten: 88
Lid geworden op: za 03 jan 2004, 17:32

Camping Mauterndorf



Bericht door Jodocus »

Hoi,

We vertrekken a.s donderdag naar Mauterndorf. Zijn er toevallig nu al wintersporters op de camping?

De sneeuwcondities al op orde?

Alvast bedankt voor de reacties.

groet Jos
saagstree
Berichten: 1752
Lid geworden op: zo 16 jul 2006, 12:26
Locatie: maarssen

Re: Camping Mauterndorf



Bericht door saagstree »

Hoi Jos
Wij zijn nu 4 dagen in Mautndorf wij gaan niet meer met de camper maar huren een appartement in het dorp kost maar weinig meer dan de camping.
gisteren zaterdag kon ik niet gaan skien daar het sneeuwde het regende vrijdag avond even toen is de wind gekomen en gaan sneeuwen zaterdag de hele dag sinds een week kun je goed skien al zijn niet al de pistes open maar er zijn ook nog niet veel skiers.
erg is gisteren denk ik 40 cm nieuw sneeuw gevallen.
vandaag zondag mooi zonnig weer zo als het hoord in Oostenrijk met wintersport ga vandaag weer de berg op.
vrijdag en zaterdag zijn hier door de storm verschillende bomen omgewaaid moesten van de weg gehaald worden en net voorbij Mauterndorf richting Tamsweg was een LKW van de weg geblazen de weg was de hele middag afgesloten.
Jullie kunnen met een gerust hard naar hier komen vanaf woensdag word er weer wat warmer weer verwacht.
groeten uit Mauterndorf:
Klaas
geniet van elk vrij uurtje
Dawn
Berichten: 28
Lid geworden op: za 13 sep 2008, 20:30
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Camping Mauterndorf



Bericht door Dawn »

De sneeuwconditie ziet er momenteel gunstig uit aldus het weerbericht en de webcams. Wij komen volgende zondag of de maandag erop toe. Hopelijk tegen dan nog altijd even goed. :P
Gebruikersavatar
Adrie
Berichten: 30
Lid geworden op: vr 25 nov 2005, 15:27
Locatie: Wenum Wiesel (Apeldoorn)

Re: Camping Mauterndorf



Bericht door Adrie »

Uiteraard lees ik dit draadje even mee :-B
Wij vertrekken 2e kerstdag en arriveren dus dinsdag op de camping, absoluut fijn om te lezen, dat de sneeuwcondities
al in orde zijn..........

Adrie
Jodocus
Berichten: 88
Lid geworden op: za 03 jan 2004, 17:32

Re: Camping Mauterndorf



Bericht door Jodocus »

Hoi heren,

Blij om te horen dat er in ieder geval al weer een laagje sneeuw is bijgekomen. Volgens de weerberichten valt er de komende dagen nog meer. We kunnen het nu ook volgen op de webcam.

groet Jos
Dawn
Berichten: 28
Lid geworden op: za 13 sep 2008, 20:30
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Camping Mauterndorf



Bericht door Dawn »

Ja, er komt nog sneeuw deze week, laat maar komen zou ik zeggen.
Ps hier geen heer, maar een dame. :-B :wink:
saagstree
Berichten: 1752
Lid geworden op: zo 16 jul 2006, 12:26
Locatie: maarssen

Re: Camping Mauterndorf



Bericht door saagstree »

Jos een goede reis naar Mauterndorf.
doe voorzichtig het heeft hier de hele nacht gesneeuwd en de voor uitzichten zijn dat het tot morgen blijft sneeuwen.
dus over de sneeuw hoef je niet in te zitten.
goede reis en mischien treffen we ons .
ps. wij zijn te herkennen aan onze Mechelse herder die overal mee gaat.
Klaas
geniet van elk vrij uurtje
Dawn
Berichten: 28
Lid geworden op: za 13 sep 2008, 20:30
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Camping Mauterndorf



Bericht door Dawn »

Helaas, vind de sneeuw hier wel tegenvallen voor het moment. Het dooit fel. :(
Jodocus
Berichten: 88
Lid geworden op: za 03 jan 2004, 17:32

Re: Camping Mauterndorf



Bericht door Jodocus »

Hoi,

Op dit moment vriest het weer. De omstandigheden zijn inderdaad niet optimaal. Veel ijs op de pistes, maar het goed

bericht is dat het overmorgen weer gaat sneeuwen.

p.s we zijn afgelopen vrijdag aangekomen en tot enkele honderden meters voor de camping geen sneeuw onderweg gehad.

De camper drie maanden verkocht en inmiddels met een Burstner Belcanto 465 en een Volvo S60 D5 met 135Kw. op pad

groet Jos
violet
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 10:58

Re: Camping Mauterndorf



Bericht door violet »

Beste,

We gaan over 4 weken (krokusvakantie) voor het eerst met de camper skiën. Omdat het de eerste maal is dacht ik misschien maar best op een camping gaan te staan. Naar Sölden hebben we al een mail gestuurd, maar alles volzet! Mauterndorf blijkbaar ook zeer gunstig, vooral de ligging aan de piste? Maar is het skigebied ook ok? Wij hebben geen kinderen en skiën al van kleinsaf, dus skiën liefst in een groot gebied. Ben zelf ooit in Obertauern(te lang geleden) geweest, maar is het een aaneengesloten gebied of veel de postbus nemen?
Hoeveel kost een nacht op deze camping, camper + 2 personen, zie daar iets staan van 13 euro, is dat dan per dag per persoon en ook de welness moet apart betaald worden, hoe werkt dat juist?
Misschien ook al reeds alles volzet met krokus! Dan zal het vrij staan worden, op goed geluk, zijn er mensen die daar ervaring mee hebben. Alle plaatsjes voor vrij te parkeren zijn welkom, wel liefst aan een piste.

Alvast bedankt voor alle tips
Ellen
de lasertjes
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 08 mar 2004, 16:11
Locatie: Harmelen

Re: Camping Mauterndorf



Bericht door de lasertjes »

Hallo Ellen.

De camping kost 13 + 2x8,50+2x1,00 = 32 euro en evt stroom 4 euro.
De welness kost 10 euro per persoon.
Het gebied is niet heel groot kijk op het kaartje http://www.bergbahnen-lungau.at/index.php/skipisten.php
Je kan goed met de bus naar Obertauern en St Margarethe (Katschberg).
Of het vol is weet ik niet, afgelopen jaren altijd wel een paar plekjes die nog vrij waren.

Succes met het maken van een keuze.
Sabina
Gebruikersavatar
Dorsthorst
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 20:55
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Re: Camping Mauterndorf



Bericht door Dorsthorst »

Violet, als je een groot gebied wilt, moet je niet in Mautendorf zijn.
Ik ben er zelf 2 x geweest,dat was genoeg. Ik vind het best wel aardig, maar ik weet niet wat je gewend bent,
maar als je kilometers wilt maken, heeft Frankrijk mijn voorkeur.
En daar heb je ook prima plekken om te staan, met de crocusvakantie is het overal meestal druk, zeker in
Oostenrijk. Apres ski kunnen de oostenrijkers beter ;;-)

Louis
violet
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 10:58

Re: Camping Mauterndorf



Bericht door violet »

Merci voor de reacties.

Maar wij houden toch ook van het apres gebeuren, moet niet overvloedig zijn, maar een beetje gezelligheid mag wel. Daarom ga ik niet zo graag naar Frankrijk. Wij persoonlijk vinden Saalbach - Hinterglemm een kei tof skigebied, alles aaneengesloten, modern, (wat Frankrijk ook niet zo is) zeer leuke hutten om 's middags iets te eten en leuke apres-ski. Voor ons een ideaal gebied, maar blijkbaar is daar geen mogelijk om met de camper te staan. We zijn tot nu toe ook altijd op hotel gegaan, maar omdat we deze winter winterbanden hebben laten leggen, dacht ik het eens te proberen (en dan zijn de kosten van de banden ook gerecupereerd!!!)

Mijn tante is deze week vertrokken naar Italie, maar ging onderweg mss enkele dagen staan in Gerlos, zou je kunnen staan, zelfs vrij op een parkeerplaats. Iemand daar ervaring mee?
Gebruikersavatar
Fred Klarenbeek
Berichten: 24
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 15:41
Locatie: Almere

Re: Camping Mauterndorf



Bericht door Fred Klarenbeek »

Hallo Jos,
misschien is Langenfeld iets voor je, dan je kun je toch in Sölden skieën en met andere camperaars staan. Zie topic van 21 september op dit wintersport forum: winterweken met de camper in Oostenrijk. Ook in Huben is een gezellige camping http://www.oetztalernaturcamping.com , maar in Huben is verder niets te beleven.
Succes met je beslissing. Groetjes Fred
Plaats reactie