Autobahnvignet Oostenrijk

Met de camper naar de sneeuw!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Big Americain
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 30 nov 2009, 12:19
Locatie: Zaanstreek

Autobahnvignet Oostenrijk



Bericht door Big Americain »

wij gaan voor het eerst skiën in Oostenrijk, normaal altijd Frankrijk, maar we willen graag eens zien hoe prachtig de camping in Mauterndorf nu wel niet in het echt is.
Nu ben ik gewaarschuwd dat we beter vooraf een autobahnvignet kunnen kopen, omdat het retelang kan duren aan de grens van Oostenrijk.

Dus op de site van de anwb kun je deze bestellen.

Zie ik echter dat, als je zwaarder dan 3.5 ton bent (6 ton zij wij) danwordt je doorverwezen naar Oostenrijkse site. Mijn blijkt nu beperkte kennis van de Duitse taal belet mij om te begrijpen wat ik nu moet doen.
TIPS? wie is ervaren oostenrijkganger en weet waar ik vooraf een vignet kan kopen?
wersitime
Berichten: 822
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 20:07
Locatie: Arnhem
Contacteer:



Bericht door wersitime »

Zet op de Oostenrijkse website de online vertaler eens aan. Het is dan goed te lezen.

Groeten,
Henny
Wim, Kirsten en Binck
Berichten: 3444
Lid geworden op: za 17 apr 2004, 8:28
Locatie: Bavel

Re: Autobahnvignet Oostenrijk



Bericht door Wim, Kirsten en Binck »

Big Americain schreef: vooraf een vignet kan kopen?
Je kan een vignet kopen maar deze is voor een camper van boven de 3500 KG niet geldig.
Je moet een GOBOX aanschaffen zie www.go-maut.at
zoek anders ook even op dit form op GOBOX of op google GOBOX

De GOBOX kan je kopen in Duitsland bij een benzine pomp , het wordt op borden aangegeven.

De totale prijs kan je berekenen met een maut calculator. Ik heb voor je nagekeken je bent retour ongeveer 30 euro kwijt. Als je een Gobox aanschaft dan moet je ongeveer 100 euro betalen (borg en tegoed). Als je terug komt in Duitsland dan kan je bij en benzinepomp de GOBOX weer inleveren. Je krijgt de borg en het (tegoed min het verbruik) terug.
Met vriendelijke campergroet, Wim

Als camper een Flair 7100, als hobby en weekend camper een VW T5 en een liefhebber van een VW T2
Gebruikersavatar
Big Americain
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 30 nov 2009, 12:19
Locatie: Zaanstreek

bedankt



Bericht door Big Americain »

bedankt voor de tip,
bij het bekijken van de go-box beschrijving komen we er net achter dat we zo een apparaatje in de camper hebben liggen.
Snappen we nu eindelijk waarom die erin zat. haha
:idea:
Smiley
Berichten: 107
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 20:13



Bericht door Smiley »

Plaats reactie