Tsjechie

Met de camper naar de sneeuw!
Plaats reactie
Olof en Belinda
Berichten: 1371
Lid geworden op: za 31 jan 2004, 16:18

Tsjechie



Bericht door Olof en Belinda »

Willen dit jaar weer op wintersport, maar horen dat de sneeuw in Oostenrijk (Mauterndorf) niet perfect is en er de laatste tijd niet veel is gevallen. Nu zijn we ook eens aan het kijken naar andere landen waaronder Tsjechie. Iemand recente ervaringen? De meeste berichten zijn al vrij oud. We zoeken bij voorkeur camping aan de piste en goed sanitair, die ook is ingericht als wintercamping en de voorzieningen daar op heeft aangepast.
Gr. Belinda
Gebruikersavatar
FrS
Berichten: 1006
Lid geworden op: zo 16 okt 2005, 20:30

Re: Tsjechie



Bericht door FrS »

Olof en Belinda schreef:Willen dit jaar weer op wintersport, maar horen dat de sneeuw in Oostenrijk (Mauterndorf) niet perfect is en er de laatste tijd niet veel is gevallen. Nu zijn we ook eens aan het kijken naar andere landen waaronder Tsjechie. Iemand recente ervaringen? De meeste berichten zijn al vrij oud. We zoeken bij voorkeur camping aan de piste en goed sanitair, die ook is ingericht als wintercamping en de voorzieningen daar op heeft aangepast.
je vraagt nogal wat voor in een land als Tsjechie, zo ver zijn ze daar ( nog) niet.
Gebruikersavatar
Moeton
Berichten: 343
Lid geworden op: zo 23 nov 2008, 20:55



Bericht door Moeton »

Als de sneeuw condities in Oostenrijk al niet goed zijn dan is het in Tsjechie helemaal bal.
De skigebieden liggen daar zo'n 1000 meter lager als in Oostenrijk.
Probeer de franse alpen eens.
Mischien is de camperplaats in Les Ménuires iets voor jullie.
Volgens mij licht die op zo'n 2000 meter hoogte.
Dethleffs GlobeBus T4 2013
Ducato 130 pk 2.3 jtd multijet.
Leven en laten leven.

Groeten,
Moeton.
Olof en Belinda
Berichten: 1371
Lid geworden op: za 31 jan 2004, 16:18

Re: Tsjechie



Bericht door Olof en Belinda »

FrS schreef:je vraagt nogal wat voor in een land als Tsjechie, zo ver zijn ze daar ( nog) niet.
Nee hoor, gaat met name om het douchegebouw. Zit niet te wachten op een gebouwtje waar het in de winter net zo koud is binnen als buiten :wink: En ik kan me voorstellen dat daar in wintersportgebieden de campings wel op ingericht zijn. Alleen zijn ze lastig te vinden, vind ik.

En ik zal eens gaan kijken in Frankrijk. Voel niet veel voor een camperplek met 5 personen in de winter. Met alle ski-bende, 5 man douchen zit ik, gevoelsmatig, liever op een camping.
Gr. Belinda
Anja & Henk
Berichten: 256
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 1:22
Locatie: Wijhe



Bericht door Anja & Henk »

Ik weet niet wanneer jullie gaan, maar ik denk dat er snel wat kan veranderen in Oostenrijk. Binnen een paar dagen kan de situatie heel anders zijn. Wel heb ik begrepen dat op dit moment in het westen beter is als in het oosten. Dus Voralgebergte/Tirol? Daar zijn ook leiuke campings. Solden ?
Wij rijden in een Hymer 544, bj 1996
pelli111
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 06 dec 2006, 8:16
Locatie: Sleeuwijk



Bericht door pelli111 »

Nou het is hier best hoor, wij zijn nu twee weken in Altenmarkt, skigebied AMADE, wij staan op camping Passrucker uitstekend sanitair, heerlijk verwarmd gebouw, en nog betaalbaar ook. De sneeuwcondities zijn niet optimaal, maar overal is er een laag van minimaal 50 cm. aanwezig er is geen papsneeuw, je kan alle afdalingen tot in het dal skieen, kijk zelf eens op internet hoe groot dit skigebied is, www.skiamade.com, met de pas kan je in een omgeving van wel 40 Km overal terecht. Wij lopen c.a. 300 mtr. naar de skibus en worden in het skicentrum van Zauchensee gebracht, elke 20 min. een bus zowel heen als terug. Als er een dag niet geskied kan worden is er sinds dit jaar de THERMENAMADÉ, een splinternieuw subtropisch zwem en saunacomplex, ook hier word je met de bus naar toe gebracht.

Sucses met jullie keuze.
Vriendelijke groet,

Als gelukkig zijn gelijk is aan rijkdom, dan worden wij elke dag nog een stukje rijker.
petra en andre
Berichten: 644
Lid geworden op: vr 24 dec 2004, 20:19
Locatie: den helder



Bericht door petra en andre »

campings direct aan de piste zijn er bij mij weten niet wel rijden er overal ski bussen die voor niets zijn. een aardige camping wel oud maar gezellig heb ik gehoord is in Harrachov. wij hebben er zomers gestaan maar weet dat hij swinters erg vol staat. ook in vrichlabie is een wintercamping. weet niet hoe die is maar vraag eens rond op het tsjechie forum. o ja vanaf donderdag wordt er ook in tsjechie weer sneeuw voorspeld.

ach en tsjechie is al aardig ver hoor maar ja de ski gebieden liggen in beschermde gebieden en ja daar zijn nu niet zoveel campings. wij gaan al jaren in een pensionnetje voor 20 euro hp en op 300m van de piste.
Gebruikersavatar
Ron en Marja
Berichten: 1092
Lid geworden op: wo 10 nov 2004, 21:31
Locatie: Geen



Bericht door Ron en Marja »

petra en andre schreef:campings direct aan de piste zijn er bij mij weten niet wel rijden er overal ski bussen die voor niets zijn. een aardige camping wel oud maar gezellig heb ik gehoord is in Harrachov. wij hebben er zomers gestaan maar weet dat hij swinters erg vol staat. ook in vrichlabie is een wintercamping. weet niet hoe die is maar vraag eens rond op het tsjechie forum. o ja vanaf donderdag wordt er ook in tsjechie weer sneeuw voorspeld.

ach en tsjechie is al aardig ver hoor maar ja de ski gebieden liggen in beschermde gebieden en ja daar zijn nu niet zoveel campings. wij gaan al jaren in een pensionnetje voor 20 euro hp en op 300m van de piste.
camping in harrachov is goed. verwarmde sanitairgebouw. vlak bij piste. 500meter lopen.
Hymermobil B 614 SL 2009 op C rijbewijs.
Plaats reactie