Willingen komend weekend 17/18 december

Met de camper naar de sneeuw!
fredsanno
Berichten: 9601
Lid geworden op: vr 18 nov 2005, 13:17
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:



Bericht door fredsanno »

Wij willen morgenavond gaan... nog tips?
of evt. een andere rustiger plaatsje?
Gebruikersavatar
Huibdebruijn
Berichten: 376
Lid geworden op: za 04 okt 2008, 18:25
Locatie: Dordrecht



Bericht door Huibdebruijn »

Wij zitten nu in Willingen.
Vanmorgen kwamen ze ons wegsturen in Winterberg van de parkeerplaats.
We moesten naa 2 parkeerplaatsen hoger verhuizen omdat ze de plaatsen zo dicht als mogelijk bij de piste voor de auto's vrij wilde houden.
Belachelijk natuurlijk want wij gaan ook skien en we nemen net zo veel ruimte in als een auto of een personenbusje.

We hebben even op die andere parkeerplaats gekeken maar dat werd zo verschrikkelijk krap met campers dat ik bang was dat we klem kwamen te staan en zijn dus vertrokken naar Willingen.

De route hier naartoe was nog een heel avontuur.
de tomtom truck navigatie stuurde ons een route op die best behoorlijk steil was. halverwege liepen we dus vast in een file auto's die sneeuwkettingen moesten leggen.
ik ben maar omgekeerd en terug gereden en een kleine omweg gereden.
ook in willingen mijn sneeuwkettingen niet nodig gehad, al scheelde het hier op de parkeerplaats niet veel.

Het is ontzettend druk met campers
We staan op de grote parkeerplaats van de gondellift en hopen dat we niet weggestuurd worden. waar we dan naar toe moeten zal mij een raadsel zijn want het is echt stampvol.

Lange rijen bij de skiliften en zelfs bij de skipassenverkoop.
We blijven hier 2 dagen en gaan dan weer naar huis.
dan is ook ongeveer het gas op dus dat komt goed uit.
CI riviera (1999) op Fiat - 2,8 i.d.T.D.
johnj
Berichten: 58
Lid geworden op: di 26 feb 2008, 22:54
Locatie: Schiedam



Bericht door johnj »

huib, Uit jouw bericht krijg ik nu (27 dec) het idee dat het toch nog heel druk is geworden in willingen en winterberg. Dit in tegenstelling tot je bericht van 25-dec. klopt dat?
fredsanno
Berichten: 9601
Lid geworden op: vr 18 nov 2005, 13:17
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:



Bericht door fredsanno »

Hè Huib dan heb ik je zien staan!

Wij hebben ovenacht in Winterberg, 's avonds 1e kerstdag, daarna zijn we doorgereden naar Neuastenberg, aan de Postwiese. Hier is het gezellig druk, maar niet te... Geen lange wachtrijen bij de liften.... Staan apart op een P voor 4 euro's per Nacht....
Skiën van hier zo de piste op...hier beneden kan je ook staan, dar is ook een publieke WC en kost het niets....

De wegen waren inderdaad moeilijk te berijden, maar we hebben nog geen kettingen nodig gehad....!!
Gebruikersavatar
hoas
Berichten: 475
Lid geworden op: vr 23 jan 2004, 21:18
Locatie: Veghel

Postwiese



Bericht door hoas »

Hallo Fredsanno,
Kan je bij de Postwiese ook gelijk op de loipes?
Of moet je dan naar Winterberg?
vr.gr.
Henk
Gebruikersavatar
Huibdebruijn
Berichten: 376
Lid geworden op: za 04 okt 2008, 18:25
Locatie: Dordrecht



Bericht door Huibdebruijn »

johnj schreef:huib, Uit jouw bericht krijg ik nu (27 dec) het idee dat het toch nog heel druk is geworden in willingen en winterberg. Dit in tegenstelling tot je bericht van 25-dec. klopt dat?
in willingen is het nu ontzettend druk.
we spraken ook mensen die voor 1 dag vanuit nederland gereden zijn dus dat heb je in deze week natuurlijk extra.
wachttijd bij de liften is 20 - 30 minuten. niet grappig.
wat me wel bevalt is dat het een echt wintersport gevoel geeft hier in willingen zelfs nog meer dan in winterberg.

in winterberg hebben we alleen eerste kerstdag geskied en toen was het niet druk. 2e kerstdag zijn we ivm de weerberichten naar centerparcs medeback geweest. lekker een paar uurtjes in het zwembad is ook fijn.

Morgen nog een dagje skien hier en dan gaan we weer naar huis.
afhankelijk van de hoeveelheid gas die we nog hebben is dat woensdagavond of donderdagmorgen... :D

Het valt me trouwens op dat veel mensen naar mijn generator komen informeren. de Honda EX650 is inderdaad een stuk stiller dan de rest.

@fredsanno.... ja de camper van jou herken ik ook... grappig.
CI riviera (1999) op Fiat - 2,8 i.d.T.D.
Wim, Kirsten en Binck
Berichten: 3444
Lid geworden op: za 17 apr 2004, 8:28
Locatie: Bavel



Bericht door Wim, Kirsten en Binck »

Wij vertrekken komende zondagmiddag, eerste twee dagen naar de Hunaulift,
een super helling en niet druk, daarna naar de Postwiese. Dus als je volgende week een Flair ziet dan is het niet Fred :D :D
Met vriendelijke campergroet, Wim

Als camper een Flair 7100, als hobby en weekend camper een VW T5 en een liefhebber van een VW T2
Destino
Berichten: 892
Lid geworden op: za 24 jan 2004, 19:00
Locatie: Brabant

.



Bericht door Destino »

Hallo,

Wij zijn net terug uit Willingen.
De bevolking zegt; het is hier nog nooit zo druk geweest.
Gelukkig hadden we een plekje op de perfecte camperplaats, op de parkeerplaats bij office de tourisme stond het na de kerst bomvol, voor de kerst was er nog voldoende plaats ook bij Kesper Verleih, gisteren stond het hier en aan de gondel bomvol met campers, er was geen doorkomen aan.
We moesten 2 uur in de rij staan om ski's voor de kids te huren.
Wij gaan zeker nog een keer terug, al is het maar voor een weekend.
Groetjes, Thea


Voorheen de Knausjes en daarna een Weinsberg, en nu Integraal voor ons is de bestemming ( Destino ) bereikt :-)
Gebruikersavatar
Huibdebruijn
Berichten: 376
Lid geworden op: za 04 okt 2008, 18:25
Locatie: Dordrecht

Re: .



Bericht door Huibdebruijn »

Destino schreef:Hallo,

Wij zijn net terug uit Willingen.
Het was inderdaad ontzettend druk.
Wij zijn vanwege ziekte van onze oudste zoon eerder weg gereden en toen stond er om half 11 / 11 uur op de weg naar Willingen toe nog een kilometerslangs file.
Gelukkig voor ons was dat de andere kant op.

Wij vonden het ook een mooi gebied en twijfelen voor eind januari of het willingen, of winterberg word... of een rustiger gebied.
CI riviera (1999) op Fiat - 2,8 i.d.T.D.
Plaats reactie