Winterbanden verplicht in Duisland

Met de camper naar de sneeuw!
Gesloten
jeroenlankamp
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 17 okt 2010, 14:59
Locatie: Rijssen

Bericht door jeroenlankamp »

Een goede zaak, winterbanden zijn uiteindelijk een heel stuk veiliger tijdens de winterse omstandigheden. Ik vraag me alleen af hoe ze dit gaan handhaven?
Zal er waarschijnlijk op uitdraaien dat zolang je geen ongelukken veroorzaakt er niet veel aan de hand is.

Heb hier zelf nog een vraag over, als je een camper rijd met dubbele achteras, moet je dan ook echt 6 winterbanden monteren? Zou 4 stuks niet voldoende zijn, of zou dit rijtechnisch niet handig zijn?
berriaaf
Berichten: 211
Lid geworden op: vr 18 jun 2004, 8:06
Locatie: Veenoord
Contacteer:

Bericht door berriaaf »

Vertaling van het Duits in het Nederlands door google

Winterband eisen start volgende week

26.11.2010, 14:18 uur
De winterbanden zijn verplicht is een uitgemaakte zaak

Vanaf volgende week automobilisten ijs, sneeuw en modder banden winter wind - anders wordt het duur. De Federale Raad heeft op vrijdag een verplichte winterband in te voeren.
Winterbanden: 40 € boete wegens niet-naleving

Degenen die doorgaan met winterweer en gladde wegen gevangen met zomerbanden, moeten betalen in plaats van 40 € 20 euro, volgens de verordening tot wijziging van de wegenverkeerswet (Highway Code), die naar verwachting vóór het einde van volgende week aan de macht. De bestuurder is verantwoordelijk, niet de houder. Een handicap in de winter verkeer door mismatchen banden zal gestraft worden met 80 €.
Meer over

M S-symbool is vereist op de banden

Automobilisten moeten nu in de winter weersomstandigheden met winter-of all-weather-en all-season banden met de M-S-symbool op de weg. De regeling geldt voor alle motorvoertuigen, ook voor motorfietsen. Commerciële voertuigen zijn uitgesloten van landbouw en bosbouw, zoals ze meestal toch rijden met een ruw profiel banden.
Uitzonderingen voor vrachtwagens en bussen

Wordt bekritiseerd door verschillende auto's, dat het is toegestaan voor vrachtwagens en bussen met meer dan acht zitplaatsen als een uitzondering op slechts hechten aan de aandrijfassen winter of alle weersomstandigheden banden. Zo kon nauwelijks de frequente kruis staan van de vrachtwagens in de winter te voorkomen, heeft kritiek op de Auto Club Europa (ACE). Goed bedoeld, maar slecht gemaakt is de regel, zei woordvoerder Rainer ACE Hill tuinman. Hij wenste de winterbanden verplicht een "happy".
Herziening was noodzakelijk

De nieuwe verordening was na een uitspraak van het Oberlandesgericht Oldenburg in juli noodzakelijk geworden. De rechtbank had gezegd dat boetes voor valse banden ongrondwettelijk, omdat de regels zijn te vaag. tot nu toe gezegd is het aan te passen aan de weersomstandigheden alleen dat de uitrusting van voertuigen geschikte banden "met inbegrip van dat.." - zonder uit te leggen wat er precies bedoeld wordt is ook gerelateerd aan meer duidelijkheid voor de politie controles, zegt het ministerie van Vervoer.
Kritiek op de M-S Siegel

De Transport Club VCD verheugd over het besluit, maar wel voor een betere etikettering van winterbanden. Het vervoer woordvoerder Gerd Lottsiepen zei: "De gebruikelijke M-S Siegel zegt niet genoeg als de band is echt geschikt voor de winter weg, omdat er geen verplichte tests." Elke bandenfabrikant kon afdrukken van de M-S-logo (modder sneeuw) op de banden. Hier moet er een gemeenschappelijke standaard in Europa.

Berriaaf
Onze Camper site : http://www.camper-freaks.nl
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Ik maak geen fouten.
Ik beperk mij tot blunders.
Wie schrijf fouten vindt mag ze houden
Gebruikersavatar
Inferno
Moderator
Berichten: 27085
Lid geworden op: di 07 jun 2005, 19:29
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Bericht door Inferno »

Hadden we dit topic al over
Gesloten