Camping Solden

Met de camper naar de sneeuw!
Plaats reactie
Bluesmobiel
Berichten: 1417
Lid geworden op: di 16 mar 2004, 20:33
Locatie: Utreg....mu statsie doar gebeurt van aallerhant

Camping Solden



Bericht door Bluesmobiel »

We gaan dit jaar skieen in Oostenrijk en verblijven paar dagen op Camping Sölden.

Graag hoor ik wat tips van mensen die hier al eens gestaan hebben.
Zoals waar je aan moet denken voor deze specifieke camping, restaurantjes en winkeltjes in het dorp, tips voor de aanrijd route (vanuit Utrecht), enz
Kortom alles wat wel goed bevallen is en wat niet goed bevallen is
Dat dit niet de goedkoopste camping is, daar was ik al achter :wink:

Mvg
Ron
Elwood:
"It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses."
Jake:
".... HIT IT!"

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dorsthorst
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 20:55
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Camping Solden



Bericht door Dorsthorst »

Hallo,

Ik heb een aantal jaren terug op deze camping gestaan. Ik moet eerlijk zeggen, mooie camping met veel faceliteiten.(duur wist je al) We hebben er volop gebruik van gemaakt, elke avond in de sauna bijvoorbeeld. Het ski-gebied is mooi, voor elk wat wils. Je kunt er prachtige tochten maken, met onderweg genoeg gelegenheid om wat te drinken. De dal afdaling is niet altijd mogelijk, te weinig sneeuw. Toen wij daar waren ging het net, maar ijzig en steil het laatste stukje, waardoor er 'smiddags file ontstond om 4 uur. Het is vanaf de camping ongeveer 10 min. lopen tot aan het liftstation, goed te doen met de skischoenen aan.
Het apres-skien is ons wat minder bevallen, in de plaatselijke barretjes betaalde je een vermogen voor de drank.
Kortom, mooi gebied, mooie camping, niks mis mee.
Gr.louis
Iras
Berichten: 179
Lid geworden op: vr 12 mar 2010, 19:30
Locatie: Randstad



Bericht door Iras »

Wij gaan al voor het 10de jaar naar Langenfeld, camping Otztal en dan met de skibus naar de piste in Solden.
Camping goedkoper en eveneens prima faciliteiten.
Je kunt je ook aansluiten bij de groep camperaars olv Harry en Janny Driessen.
Dan wordt het sowieso een gezellige wintersport.
Zie onderwerp winterkamp Langenfeld.

groet,

Iras
Jan en Petra
Berichten: 145
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 19:18
Locatie: noord-brabant



Bericht door Jan en Petra »

Hallo

Afgelopen jaar met de krokusvakantie(carnaval)op deze camping gestaan.
Inderdaad een dure camping,maar een prachtig sanitair gebouw.
Maar op zich zijn bijna alle campings duur rond deze tijd maar dat weet je.
Mooi skigebied met twee liften naar boven,een bij de camping en een in het dorp.Tussen 9 en 10 mega-druk,maar eenmaal boven bijna geen wachtijden bij de liften.Zeker een keer de lift nemen naar de gletsjers,mooie blauwe piste's en vanaf de gletsjer helemaal naar het dal toe skieen(lift bij de camping).Van de ene gletsjer naar de andere ski je onder de berg door,via een tunnel,en kom je aan de zon-zijde.
Het gebied staat bekend om de K3,drie hoge bergen met een prachtig uitzicht,moet je zeker alle drie gedaan hebben.
Nou veel plezier.
Kom gerust eens in onze camper een babbeltje maken,vinden we gezellig
dws
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 07 jan 2007, 11:17



Bericht door dws »

Vorige week naar camping Sölden geweest, de camping is inderdaad de moeite met propere wc's, hete douches en vriendelijke ontvangst. Er is een lift vlak aan de camping en ook de skibus stopt net achter de camping. Bakker en centrum liggen vlakbij, winkels gelegen aan beide zijden van drukke straat. Op de parking aan de skilift staan regelmatig mh's (ook 's nachts) er zijn echter geen voorzieningen en ik weet ook niet of dit echt toegelaten is.
www.dragracetheroute.be "sponsors needed"
Bluesmobiel
Berichten: 1417
Lid geworden op: di 16 mar 2004, 20:33
Locatie: Utreg....mu statsie doar gebeurt van aallerhant



Bericht door Bluesmobiel »

dws schreef:Vorige week naar camping Sölden geweest, de camping is inderdaad de moeite met propere wc's, hete douches en vriendelijke ontvangst. Er is een lift vlak aan de camping en ook de skibus stopt net achter de camping. Bakker en centrum liggen vlakbij, winkels gelegen aan beide zijden van drukke straat. Op de parking aan de skilift staan regelmatig mh's (ook 's nachts) er zijn echter geen voorzieningen en ik weet ook niet of dit echt toegelaten is.
Bedankt voor de info. Ik geloof niet dat er veel stijle klimpartijen in de aanrijdroute zijn...wel?

Ook hoor ik nogal wat uiteenlopende verhalen over de tunnel bij de Duitse grens...dit zou een flessenhals zijn waar mensen uren in de files staan in de drukkere tijden...jullie iets van gemerkt?

Mvg
Ron
Elwood:
"It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses."
Jake:
".... HIT IT!"

Afbeelding
kees & corona
Berichten: 997
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 13:26
Locatie: Regio Alkmaar



Bericht door kees & corona »

Ron,

Aanrij route via Stuttgart, Ulm en dan de Fernpass over.
Niet al te hoog en stijl 1480 Mtr.
Wel soms erg druk.
Ik weet niet wanneer je ga maar als je tijdens de vakantie periodes gaat, dan raad ik je aan 's morgens voor 10 uur toch bij de Fernpass te wezen of liefst wat eerder.
Daarna kan je meestal redelijk goed door rijden tot Imst en dan de weg naar Solden.
Wat betreft teruggaan is het eigenlijk het omgekeerde.
Zorg dat je op tijd bij de Fernpass bent of juist laat in de middag, maar dan soms kan je flink opgehouden worden.
Wij zijn dit jaar de 2e week February in Oetz net onder Solden maar niet met de camper.
Veel ski plezier.
P.S Je kan er zomers geweldige motor tochten rijden
:lol: :lol:

Mvgr,

Kees
Perfect Days.
Don't cry because they are gone,
but laugh because they were there.
dws
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 07 jan 2007, 11:17



Bericht door dws »

Bij het heen rijden geen echte file gehad, wel druk en dus gewoon het verkeer volgen. Er zijn geen steile beklimmingen wel enkele korte bochten maar goed te doen. Bij het terug naar huis rijden vertrokken rond 8.00h op camping. Je kan niet vroeger vertrekken omdat receptie dan pas open gaat, de electriciteit word verrekend per verbruikte KW zodat je 's morgens pas kan afrekenen. Het is dan inderdaad veel drukker, vooral omdat we op een zaterdag voor het einde van de vakantie vertrokken. Ook op de snelwegen in Duitsland zeer druk verkeer gehad.
www.dragracetheroute.be "sponsors needed"
Huib-S
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 27 okt 2008, 18:51



Bericht door Huib-S »

Hoi,

Vandaag geboekt in Solden voor komende kerst/nieuwjaar 2011/2012.
Gelijk een vraag: hebben ze daar een vaste gasaansluiting of is het flessen wisselen en zijn ze op de camping verkrijgbaar dan?
dws
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 07 jan 2007, 11:17



Bericht door dws »

Geen vast gasaansluiting, ze beschikken daar wel over gasflessen. Gewoon even aan receptie vragen en een waarborg van 30€ per fles betalen. In de receptie verkopen ze ook bijhorende gasontspanners en gasdarm.
www.dragracetheroute.be "sponsors needed"
Bluesmobiel
Berichten: 1417
Lid geworden op: di 16 mar 2004, 20:33
Locatie: Utreg....mu statsie doar gebeurt van aallerhant



Bericht door Bluesmobiel »

net terug van de camping. paar dagen eerder naar huis dan gepland maar dat kon helaas niet anders.

We hebben lekker geskied en zijn nu weer een ervaring rijker :D zowel kwa stadje als kwa camping. Het ski gebied is middel groot en niet anders dan andere ski gebieden in Oostenrijk. We preferen nu toch wel Oostenrijk boven Frankrijk omdat er veel meer terrasjes zijn op de piste...in Frankrijk moesten we vaak in de sneeuw picknicken bij gebrek aan een vrije zitplaats op een van de zeldzame terrasjes.

Solden is zoals we verwacht hadden: DRUK en commercieel. Na heel lang zoeken naar een vrij restaurant: Schnitseltje eten met zijn viertjes: bijna 90 euro aftikken. Halve dag skieen met 3 personen....80 euro, dus ondanks dat ik me daar wel op voorbereid had...hakte het er aardig in.
op de piste was het goed te doen qua drukte: geen lange wachtrijen maar Duitsland en Oostenrijk hadden nog geen vakantie geloof ik.

Camping is goed, ligt echt nog geen 10 minuten lopen vanaf de lift, daar kun je een kluisje huren dus hoef je niet met latten en alles over straat.
Sanitair is spik en span en alles is zeer modern. Maar wederom: daat betaal je dan ook wel de hoofdprijs voor.
Bakker om de hoek

Ik vond de eigenaar van de camping zeer vriendelijk ondanks andere berichten op dit forum. Had wel een minder leuke ervaring omdat ik eerder weg moest: ik had geboekt t/m vrijdag en daar was geen praten aan. er moest dus geld op tafel komen. Argument was dat ze mijn plek vrij hadden gehouden en ondanks dat ik de enige plek bezet hield op het hele rijtje moest ik toch betalen. na enig heen en weer gediscuseer zakte de prijs en werd het in de minne geschikt zoals dat heet. Was de camping helemaal vol dan had ik er vrede mee gehad maar nu niet. geen coulance geen flexibiliteit maar ja, de eigenaar staat in zijn recht want ergens in de voorwaarden had ik dat maar moeten lezen. Ik had wel meer gehoord van dit soort camping beleid maar ben dit in 30 jaar kamperen nog niet tegengekomen...eens moet de eerste keer zijn he....

Mijn advies als je naar deze camping gaat en je weet niet zeker of je de hele tijd daar kunt/wilt blijven: boek dan een paar dagen en boek daarna bij...er was genoeg plek zelfs in deze drukke tijd. Nog beter is een camping pakken in een nabij dorpje en de bus naar de piste nemen, die rijdt geregeld en kosteloos en die campings zijn wat gemoedelijker. Dat wordt onze volgende keer :wink:

Mvg
Ron
Elwood:
"It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses."
Jake:
".... HIT IT!"

Afbeelding
Plaats reactie